De Beste Cultfilm?
De Beste Cultfilm?
De Beste Vind Ik Barbarella en Singin' In The Rain
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
- Dr. Strangelove
- Regisseur
Cult ? Hehe ! ERASERHEAD van David Lynch !
Ik heb 'm 't eerst gezien jaaaren geleden in het Shaffy Theater in A'dam. Het was toen zeer plakkerig warm en ik wist niet wat ik moest verwachten; ik vond het een zeer vreemde en ergelijke film. Eigenlijk best klote.
Later heb ik, om onbekende redenen, de film nog 's bekeken en hij is in zijn (cult)soort steengoed ! Wat een beelden, wat een ellende, wat een bevreemding, wat een humor.
De hoofdpersoon wordt omschreven als the worst imaginable son-in-law imaginable.
Hou je van kinderen, hou je van Eraserhead ! (NOT)
Ik heb 'm 't eerst gezien jaaaren geleden in het Shaffy Theater in A'dam. Het was toen zeer plakkerig warm en ik wist niet wat ik moest verwachten; ik vond het een zeer vreemde en ergelijke film. Eigenlijk best klote.
Later heb ik, om onbekende redenen, de film nog 's bekeken en hij is in zijn (cult)soort steengoed ! Wat een beelden, wat een ellende, wat een bevreemding, wat een humor.
De hoofdpersoon wordt omschreven als the worst imaginable son-in-law imaginable.
Hou je van kinderen, hou je van Eraserhead ! (NOT)
- Colonel_Kurz
- Walk of Fame
- Contacteer:
Nou Singin' In The Rain is in ieder geval CULT! Kijk anders ff op www.bol.com of www.allmovie.com...daar staan wel notaties bij cult films
Ik heb nog niet op Bol.com gekeken, maar op allmovie.com staat er bij het genre van Singing In the Rain: Genre/Type Comedy, Musical, Musical Romance, Showbiz Comedy, Musical Comedy
Heel erg veel, maar geen cult. Helaas. Verder nog even de woordenboekdefinitie van cult:
cult-
1 ter aanduiding dat het door het tweede lid genoemde in een subcultuur populair is
Een subcultuur. Nou mag ik wel vaststellen dat een film met een 8.4 op IMDB niet alleeen in een subcultuur populair is. Voor cultfilms moeten we had dan ook meer zoeken bij The Rocky Horror Picture Show, de oudere Lynch-films en, inderdaad, Barbarella.
Heel erg veel, maar geen cult. Helaas. Verder nog even de woordenboekdefinitie van cult:
cult-
1 ter aanduiding dat het door het tweede lid genoemde in een subcultuur populair is
Een subcultuur. Nou mag ik wel vaststellen dat een film met een 8.4 op IMDB niet alleeen in een subcultuur populair is. Voor cultfilms moeten we had dan ook meer zoeken bij The Rocky Horror Picture Show, de oudere Lynch-films en, inderdaad, Barbarella.
en als je op www.allmovie.com kijkt bij Fight Club staat er bij de rating ook Cult Film
Op die site heb ik bij Essays Cult Film gevonden...er staat dat Cult Films uitgeroepen zijn tot klassiekers van de amerikaanse bioscopen. Films zoals Citizen Kane, Fantasia, The Wizard Of Oz, Plan 9 From Outer Space, Eraserhead, The Rocky Horror Picture Show, Barbarella en Little Shop Of Horrors.
Singin' In The Rain is inderdaad geen Cult Film. Ik had het fout
Zucht ... een eigen mening mag ook, niet alles wat staat geschreven, is waar.Psyjan schreef:Op die site heb ik bij Essays Cult Film gevonden...er staat dat Cult Films uitgeroepen zijn tot klassiekers van de amerikaanse bioscopen. Films zoals Citizen Kane, Fantasia, The Wizard Of Oz, Plan 9 From Outer Space, Eraserhead, The Rocky Horror Picture Show, Barbarella en Little Shop Of Horrors.
- Als een film ergens staat omschreven als cultfilm, maakt dat deze film nog niet tot cultfim.
- Als een film nergens staat omschreven als cultfilm, betekent dit nog niet dat het geen cultfilm is (of alsnog kan worden).
- Er bestaat geen absoluut extern criterium dat het keurmerk cultfilms uitdeelt.
- Als een (sub)groep (en een groep bestaat minimaal twee personen) een film omarmt als groepseigen en deze zo afzet tegen de rest, kun je het misschien als cultfilm beschouwen, ook al wordt dit door andere groepen betwist. Je bent het er of mee eens of niet, niemand die je tegenhoudt, ieder zijn eigen mening.
- Maar: hoe meer groepen dezelfde film claimen, of hoe groter de groep en dus hoe vager de gemeenschappelijkheden van de groep, hoe vager de claim op cult, vandaar dat populaire films zelden als cultfilms worden gezien.
Ogf is dit meer iets voor het filosofiehoekje?
Heb je m'n bericht wel geelzen? Ik zei dat het door een speciale groep word uitgeroepen tot een cultfilm ik zei dus: van de amerikaanse bioscopen..dus dat gaat niet om amerikaanse burgers maar om belangrijke mensen in dat vakJB schreef:Zucht ... een eigen mening mag ook, niet alles wat staat geschreven, is waar.Psyjan schreef:Op die site heb ik bij Essays Cult Film gevonden...er staat dat Cult Films uitgeroepen zijn tot klassiekers van de amerikaanse bioscopen. Films zoals Citizen Kane, Fantasia, The Wizard Of Oz, Plan 9 From Outer Space, Eraserhead, The Rocky Horror Picture Show, Barbarella en Little Shop Of Horrors.
- Als een film ergens staat omschreven als cultfilm, maakt dat deze film nog niet tot cultfim.
- Als een film nergens staat omschreven als cultfilm, betekent dit nog niet dat het geen cultfilm is (of alsnog kan worden).
- Er bestaat geen absoluut extern criterium dat het keurmerk cultfilms uitdeelt.
- Als een (sub)groep (en een groep bestaat minimaal twee personen) een film omarmt als groepseigen en deze zo afzet tegen de rest, kun je het misschien als cultfilm beschouwen, ook al wordt dit door andere groepen betwist. Je bent het er of mee eens of niet, niemand die je tegenhoudt, ieder zijn eigen mening.
- Maar: hoe meer groepen dezelfde film claimen, of hoe groter de groep en dus hoe vager de gemeenschappelijkheden van de groep, hoe vager de claim op cult, vandaar dat populaire films zelden als cultfilms worden gezien.
Ogf is dit meer iets voor het filosofiehoekje?