De Beste Cultfilm?
Ik kan net zo goed mijn normale top 10 als mijn favoriete cultfilms opnoemen.
Voor een overdreven lange lijst kun je www.imdb.com en dan bij "plot keywords" het woord "cult-favorite" selecteren.
Voor een overdreven lange lijst kun je www.imdb.com en dan bij "plot keywords" het woord "cult-favorite" selecteren.
Hier in Tilburg heb je de bioscoop Cinecitta, en die is wat alternatiever, wat minder gericht op de 'boxtoppers', dus meer op cultfilms....de meeste films die ik daar heb gezien vind ik dus wel 'cult' te noemen....
Als ik denk aan de laatste paar jaar, dan denk ik bv aan
21 Grams
Mystic River
(toevallig beiden met Sean Penn)
does anyone agree?
21 Grams
Mystic River
does anyone agree?
Ik moet de beide films nog zien..maar hier in de buurt hebben we ook plek, een theater, waar ze dit soort films draaien. Al is het wel enkele maanden na de officiele bioscoop-releasen en vlak voor, of ooit nog na de dvd-release..Babske schreef:Hier in Tilburg heb je de bioscoop Cinecitta, en die is wat alternatiever, wat minder gericht op de 'boxtoppers', dus meer op cultfilms....de meeste films die ik daar heb gezien vind ik dus wel 'cult' te noemen....
21 Grams
Mystic River
does anyone agree?
Erg leuk dit soort theaters, heb er alleen nog nooit bezocht..
De Verkade-fabriek in Den Bosch blijkt ook goed te zijn. Die draaien voornamelijk, of alleen maar, filmhuisfilms. En dat is per definitie ook vaak een cult-film, toch?
- gielpeeters
- Oscar nominatie
Scarface schreef:oh ik vergeet Robocop toe te voegen

Het leuke van deze topic is dat je sowieso goede filmtips krijgt want die films die men als 'cult' bestempeld wil nog een uiteenlopen wat betreft de criteria aan welk die wordt blootgesteld, maar in ieder geval kan je stellen dat de films er zeker uitschieten boven de rest cq bulk productie
In ieder geval wil ik de volgende films als cult bestempelen:
The Evil Dead
The Godfather
The Texas Chainsaw Massacre
Hellraiser
A Nightmare on Elmstreet
Mean Streets
In ieder geval wil ik de volgende films als cult bestempelen:
The Evil Dead
The Godfather
The Texas Chainsaw Massacre
Hellraiser
A Nightmare on Elmstreet
Mean Streets
Ik vind The Godfather eerlijk gezegd niet een cultfilm. Ik kan het gewoon niet cult noemen. Het is een maffia classic, 1 van de beste films ever. Maar ik kan het woord 'cult' er niet mee associeren.
Scarface vind ik dan wel een cult movie. Heb het altijd al zo gevonden. En als ik die link lees wat gielpeeters gaf, dan weet ik het wel zeker dat het cult is. Maar jammer genoeg is Scarface begonnen met verneukt te worden. In hiphop word het altijd genoemd, er komt een scarface spel (welke godsklere idioot is hier op het idee gekomen) en meer gaat er zeker volgen....
Scarface vind ik dan wel een cult movie. Heb het altijd al zo gevonden. En als ik die link lees wat gielpeeters gaf, dan weet ik het wel zeker dat het cult is. Maar jammer genoeg is Scarface begonnen met verneukt te worden. In hiphop word het altijd genoemd, er komt een scarface spel (welke godsklere idioot is hier op het idee gekomen) en meer gaat er zeker volgen....