De Beste Cultfilm?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
madmax82
Bijrol
Bijrol

Bericht door madmax82 » 04 sep 2006 19:36

Meszahline schreef:
madmax82 schreef:Ik denk toch wel dat als het om cult films gaat ik moet gaan voor Night On Earth
Of een andere Jarmusch zal ook niet misstaan. Ghost Dog, Coffee & Cigarettes...
Afgelope vrijdag heb ik down by law van hem gezien overigens ook zeer goede film.

Thyplosion
Bijrol
Bijrol

Bericht door Thyplosion » 02 nov 2006 22:44

eXistenz

Barend Appelsap
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Barend Appelsap » 02 nov 2006 23:12

Is dat niet stiekem een beetje 'The Rocky Horror Picture Show'? Dat blijft echt een te foute en melige film :D
Prachtig! Heil aan Tim Curry!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 03 nov 2006 18:01

Barend Appelsap schreef:Is dat niet stiekem een beetje 'The Rocky Horror Picture Show'? Dat blijft echt een te foute en melige film :D
toucha Toucha Toucha...

Heerlijke film.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 04 nov 2006 19:08

A Scanner Darkly, dat word een behoorlijke cultfilm in de toekomst.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 nov 2006 15:27

Over cultfilms gesproken:
Omstreden kannibalenfilm krijgt vervolg
Uitgegeven op zondag 05 november 2006 om 13:46:46

(Novum) - De Italiaanse filmmaker Ruggero Deodato maakt een vervolg op zijn klassieke horrorfilm 'Cannibal holocaust'. Dat vertelde de 57-jarige regisseur tegenover de Amerikaanse website Bloody Disgusting.

De oorspronkelijke film uit 1980 gaat over een groep documentairemakers die moordend door het Amazone-gebied trekt. De bloederige productie was zo realistisch dat Deodato werd gearresteerd omdat de Italiaanse autoriteiten dachten dat hij zijn acteurs daadwerkelijk voor de camera had omgebracht. Voor de omstreden film werden wel dieren gedood. Zelfs Darren Lynn Bousman, de maker van de keiharde gruwelfilm 'Saw III', werd misselijk van de beelden.

Aanvankelijk wilde Deodato geen vervolg maken op zijn cultfilm, omdat het publiek geen behoefte zou hebben aan de wreedheid die hij in beeld wilde brengen. Toen zag hij de film 'Hostel'. Daarin komen rugzaktoeristen in een jeugdherberg terecht, waar ze worden verkocht als slaven die kunnen worden gemarteld. Door het succes van deze film kwam Deodato tot de conclusie dat de tijd rijp is voor zijn nieuwe project.

Al verschillende films zijn op de markt gebracht als 'Cannibal holocaust' 2, II of 3. Geen van deze films was een officieel vervolg.

[Copyright 2006, Novum]
bron

Cannibal Holocaust is in mijn ogen één van de interessantste cultfilms ooit gemaakt. Dit brengt mij meteen tot de volgende vraag: in hoeverre doet een vervolg afbreuk aan de cultstatus van het origineel?

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 05 nov 2006 15:43

Ik vond Cannibal Holocaust naast afschuwelijk en misselijkmakend nog best interessant, al is het allemaal wat zwakjes uitgewerkt. Maar een deel 2? Nee, dankje, en daarbij doet het afbreuk aan de cultstatus aangezien het naar mijn idee alleen maar slecht kan uitpakken.

Klefbeer
Filmster
Filmster

Bericht door Klefbeer » 05 nov 2006 15:55

Lumière schreef:Ik vond Cannibal Holocaust naast afschuwelijk en misselijkmakend nog best interessant, al is het allemaal wat zwakjes uitgewerkt. Maar een deel 2? Nee, dankje, en daarbij doet het afbreuk aan de cultstatus aangezien het naar mijn idee alleen maar slecht kan uitpakken.
Dat idee heb ik dus ook. Het origineel heeft zoveel stof op doen waaien en zo'n grote cultus om zich heen gecreëerd, dat ik vrees dat een vervolg hoe dan ook alleen maar tegen kan vallen. Hetgeen ook een negatieve schaduw kan werpen over de cultstatus van het origineel.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 05 nov 2006 17:22

gollum36 schreef:
Barend Appelsap schreef:Is dat niet stiekem een beetje 'The Rocky Horror Picture Show'? Dat blijft echt een te foute en melige film :D
toucha Toucha Toucha...

Heerlijke film.
I wanna feel dirty...

Een van mijn favoriete horror-musicals! :T

(Naast The Wicker Man en Nightmare Before Christmas)

eddie1971
Figurant
Figurant

Bericht door eddie1971 » 05 nov 2006 17:56

Meszahline schreef:A Scanner Darkly, dat word een behoorlijke cultfilm in de toekomst.
LOl wist niet dat er al glasen bollen bestonden waarmee je in de toekomst kan kijken, waar heb ie em gekocht??? wil er ook eentje

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 06 nov 2006 18:46

eddie1971 schreef:
Meszahline schreef:A Scanner Darkly, dat word een behoorlijke cultfilm in de toekomst.
LOl wist niet dat er al glasen bollen bestonden waarmee je in de toekomst kan kijken, waar heb ie em gekocht??? wil er ook eentje
:o

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 06 nov 2006 19:03

eddie1971 schreef:
Jij bent zeker de leukste thuis...

stijn
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door stijn » 06 nov 2006 19:04

eddie1971 schreef:LOl wist niet dat er al glasen bollen bestonden waarmee je in de toekomst kan kijken, waar heb ie em gekocht??? wil er ook eentje
Glazen bollen bestaan ook niet. Na 300 posts op dit forum krijg je gratis een aapje thuisgestuurd die de toekomst voorspeld als je 'm een zakje knikkers geeft.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 nov 2006 19:09

The Lawnmower Man (1992)
..typische cult-film.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 06 nov 2006 19:13

stijn schreef:
eddie1971 schreef:LOl wist niet dat er al glasen bollen bestonden waarmee je in de toekomst kan kijken, waar heb ie em gekocht??? wil er ook eentje
Glazen bollen bestaan ook niet. Na 300 posts op dit forum krijg je gratis een aapje thuisgestuurd die de toekomst voorspeld als je 'm een zakje knikkers geeft.
Ik heb hem nog niet gehad. Ik ga me beklagen bij Tako en Peter... :x :o :wink:

Plaats reactie