Mooiste quote

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Mooiste quote

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2012 00:44

bobocad schreef:"What we've got here is failure to communicate."
Dat is van Cool Hand Luke.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 04 jul 2012 01:04

bobocad schreef:Er zijn teveel mooie quotes. Maar een quote is voor mij wel een aparte quote.

Ik ken een beroemde quote van een film die ik nog steeds niet heb gezien :oops:
Toch heb ik deze quote zo vaak gehoord in een song van Guns N' Roses. Oké ook in Waterworld (kan je nagaan die film ken ik dus wel :wink: ).

"What we've got here is failure to communicate."

Uiteraard gaat het verder.

"Some men you just can't reach. So you get what we had here last week, which is the way he wants it... well, he gets it. I don't like it any more than you men."
Ah! Vet ja, van het nummer Civil War van G'n'R, ik was vooral als jonge tiener enorm fan van hen. Vooral Slash, ben door hem enorm liefhebber geworden van vette gitaarsolo's. Zoals deze, om Bob Dylan-fanaat Colonel_Kurz maar even te blasfemiseren met het volgende nummer, check solo vanaf 2:30 (ok, geluidskwaliteit van youtube is er nou niet echt optimaal voor):

Zo, heb ik dat er ook weer tussengesneakt :T
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 04 jul 2012 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 jul 2012 01:05

Pure kitsch, die versie.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 04 jul 2012 01:07

Colonel_Kurz schreef:Pure kitsch, die versie.
Zeker, behoorlijk slecht, maar zoals altijd is Slash weer briljant. En daar gaat het bij G'n'R om: Slash.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 04 jul 2012 22:23

Colonel_Kurz schreef:
bobocad schreef:"What we've got here is failure to communicate."
Dat is van Cool Hand Luke.
Yep. Ik heb deze film op DVD. Ligt aardig te verstoffen }:
Moet toch maar eens gaan kijken :D
Ed Crane schreef:Ah! Vet ja, van het nummer Civil War van G'n'R, ik was vooral als jonge tiener enorm fan van hen. Vooral Slash, ben door hem enorm liefhebber geworden van vette gitaarsolo's. Zoals deze, om Bob Dylan-fanaat Colonel_Kurz maar even te blasfemiseren met het volgende nummer, check solo vanaf 2:30 (ok, geluidskwaliteit van youtube is er nou niet echt optimaal voor):

Zo, heb ik dat er ook weer tussengesneakt :T
Oh hebben we hier ook te maken met een Saul Hudson fan.

Terwijl ik deze post schrijf, hoor ik op Radio Veronica het nummer Mama Said. Toevallig hé. Zonde dat de band uit elkaar is gegaan. Diva Axl mag dan wel de naam behouden, maar G'n'R zonder Slash en co is het geen G'n'R meer. Waarom Dizzy wel is gebleven is mij dan ook een raadsel. Wat vind je van Velvet Revolver? Voor het mij G'n'R 2.0. Een kleine heropleving. Ik vond Scott sowieso al de betere zanger.

Oh ja. Over dat The Freddie Mercury Tribute Concert gesproken. Ik heb dat concert live gezien thuis op de buis. En de bovenstaande video is niet helemaal volledig. :wink:
Miste de intro van Only Women Bleed.

P.s. speel je Guitar Hero III: Legends of Rock :)

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 05 jul 2012 10:27

Mijn favoriete quote komt toch uit Annie Hall:

Alvy Singer: I feel that life is divided into the horrible and the miserable. That's the two categories. The horrible are like, I don't know, terminal cases, you know, and blind people, crippled. I don't know how they get through life. It's amazing to me. And the miserable is everyone else. So you should be thankful that you're miserable, because that's very lucky, to be miserable.

Alvy Singer: Sylvia Plath - interesting poetess whose tragic suicide was misinterpreted as romantic by the college girl mentality.

(zo mogelijk nog briljanter, die laatste)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 05 jul 2012 11:25

1 van de beste SF quotes (en meteen een kleine sneer naar Prometheus toe) stamt uit een SF film die niet tot de SF klassiekers behoort.
"What does God need with a starship?"

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 jul 2012 14:26

bobocad schreef: Oh hebben we hier ook te maken met een Saul Hudson fan.
Uiteraard. Als men moet kiezen tussen Axl en Slash, wie kiest er dan niet voor Slash?! :+
Terwijl ik deze post schrijf, hoor ik op Radio Veronica het nummer Mama Said. Toevallig hé. Zonde dat de band uit elkaar is gegaan. Diva Axl mag dan wel de naam behouden, maar G'n'R zonder Slash en co is het geen G'n'R meer. Waarom Dizzy wel is gebleven is mij dan ook een raadsel. Wat vind je van Velvet Revolver? Voor het mij G'n'R 2.0. Een kleine heropleving. Ik vond Scott sowieso al de betere zanger.
Ja hè. Axl heeft de naam dus zijn band heet nu Guns n'Roses, terwijl Velvet Revolver gewoon Guns n'Roses is met een andere zanger :-? Maar Axl ten tijden van de GnR hoogtijdagen was wel goed hoor, schreef ook veel van de nummers, maar de anderen waren ook nodig om het goed te maken. Ik luister liever naar Slash nu.
Oh ja. Over dat The Freddie Mercury Tribute Concert gesproken. Ik heb dat concert live gezien thuis op de buis. En de bovenstaande video is niet helemaal volledig. :wink:
Miste de intro van Only Women Bleed.
Heb ik ook live gezien! Ik was toen nog een jong Edje, en ongeveer rond die tijd werd ik 'fan' van GnR. Geen slechte smaak voor een basisscholier. Want een paar jaar later liepen ze allemaal weg met happy hardcore. GnR valt tenminste nog steeds te verdedigen. Dat van die intro wist ik ja, is vet, maar het geposte filmpje vond ik het snelst.
P.s. speel je Guitar Hero III: Legends of Rock :)
Nope, qua spelcomputers heb ik van alles staan, maar ik ben niet boven de 16-bit uitgekomen. Hoger speel ik bij anderen, maar die hebben geen guitar hero. Iemand heeft wel een spel waarbij je met sambaballen in de hand met een spel moet meesambaën. Noem het Samba Hero O+

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 jul 2012 14:41

MargotTenenbaum schreef:Mijn favoriete quote komt toch uit Annie Hall:

Alvy Singer: I feel that life is divided into the horrible and the miserable. That's the two categories. The horrible are like, I don't know, terminal cases, you know, and blind people, crippled. I don't know how they get through life. It's amazing to me. And the miserable is everyone else. So you should be thankful that you're miserable, because that's very lucky, to be miserable.

Alvy Singer: Sylvia Plath - interesting poetess whose tragic suicide was misinterpreted as romantic by the college girl mentality.

Eén die er eigenlijk ergens wel wat van weg heeft, maar niet zo depri is, komt uit The Tree of Life en is één van mijn favorieten:

"The nuns taught us there are two ways through life - the way of nature and the way of grace. You have to choose which one you'll follow. Grace doesn't try to please itself. Accepts being slighted, forgotten, disliked. Accepts insults and injuries. Nature only wants to please itself. Get others to please it too. Likes to lord it over them. To have its own way. It finds reasons to be unhappy when all the world is shining around it. And love is smiling through all things.
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 05 jul 2012 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 05 jul 2012 14:42

Ed Crane schreef:
bobocad schreef: Oh hebben we hier ook te maken met een Saul Hudson fan.
Uiteraard. Als men moet kiezen tussen Axl en Slash, wie kiest er dan niet voor Slash?! :+
Axl is gewoon een l*l. Die eikel was zondig Amsterdam onveilig aan het maken. Terwijl wij fans van GNR in Nijmegen zaten te wachten. Diva Axl kwam gewoon 1 uur te laat...notabene met een helicopter gebracht. Zoiets vergeet ik niet meer.

Chinese democracy heb ik maar beschouwd als non GNR cannon muziek. Het album was meer een soloplaat van Axl dan van GNR.
Maar goed. Ik hou er over op, want dit is het Quote topic en muziek topics zitten ergens anders. :wink:

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 05 jul 2012 15:08

Ed Crane schreef:

Eén die er eigenlijk ergens wel wat van weg heeft, maar niet zo depri is, komt uit The Tree of Life en is één van mijn favorieten:

"The nuns taught us there are two ways through life - the way of nature and the way of grace. You have to choose which one you'll follow. Grace doesn't try to please itself. Accepts being slighted, forgotten, disliked. Accepts insults and injuries. Nature only wants to please itself. Get others to please it too. Likes to lord it over them. To have its own way. It finds reasons to be unhappy when all the world is shining around it. And love is smiling through all things.
Ik heb The Tree of Life vorig jaar in Cannes gezien he, als eerste ter wereld. Het was huilen galore, echt elke vijf minuten.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 05 jul 2012 15:08

MargotTenenbaum schreef:
Ed Crane schreef:

Ik heb The Tree of Life vorig jaar in Cannes gezien he, voor Filmtotaal. Het was huilen galore, echt elke vijf minuten.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 05 jul 2012 15:10

En deze natuurlijk, uit Synecdoche, New York:

Minister: Everything is more complicated than you think. You only see a tenth of what is true. There are a million little strings attached to every choice you make; you can destroy your life every time you choose. But maybe you won't know for twenty years. And you may never ever trace it to its source. And you only get one chance to play it out. Just try and figure out your own divorce. And they say there is no fate, but there is: it's what you create. And even though the world goes on for eons and eons, you are only here for a fraction of a fraction of a second. Most of your time is spent being dead or not yet born. But while alive, you wait in vain, wasting years, for a phone call or a letter or a look from someone or something to make it all right. And it never comes or it seems to but it doesn't really. And so you spend your time in vague regret or vaguer hope that something good will come along. Something to make you feel connected, something to make you feel whole, something to make you feel loved. And the truth is I feel so angry, and the truth is I feel so fucking sad, and the truth is I've felt so fucking hurt for so fucking long and for just as long I've been pretending I'm OK, just to get along, just for, I don't know why, maybe because no one wants to hear about my misery, because they have their own. Well, fuck everybody. Amen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jul 2012 16:40

Over Woody Allen gesproken:

To love is to suffer. To avoid suffering one must not love. But then one suffers from not loving. Therefore, to love is to suffer; not to love is to suffer; to suffer is to suffer. To be happy is to love. To be happy, then, is to suffer, but suffering makes one unhappy. Therefore, to be unhappy, one must love or love to suffer or suffer from too much happiness. I hope you're getting this down. - uit Love and Death.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 05 jul 2012 16:44

Prachtig. Ik heb wel eens tegenover Woody gezeten. Hij is heel klein, dun en fragiel in het echt. Als hij doodgaat kondig ik echt een dag van internationale rouw af en leg ik het werk een week neer.

Plaats reactie