Mooiste quote

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Mooiste quote

Bericht door Colonel_Kurz » 05 jul 2012 16:49

Volgens hemzelf in zijn nieuwste film duurt dat nog een jaar of 50-60, als het even kan.

Volgende week maar weer eens even een mid jaren '70 Allen marathon inplannen.

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 05 jul 2012 16:55

Colonel_Kurz schreef:Volgens hemzelf in zijn nieuwste film duurt dat nog een jaar of 50-60, als het even kan.

Volgende week maar weer eens even een mid jaren '70 Allen marathon inplannen.
Jajajajajaja, mag ik ook komen? 8)

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 30 aug 2012 21:14

"I know what I am talking about when I am talking about the revolutions. The people who read the books go to the people who can't read the books, the poor people, and say, 'We have to have a change.' So, the poor people make the change, ah? And then, the people who read the books, they all sit around the big polished tables, and they talk and talk and talk and eat and eat and eat, eh? But what has happened to the poor people? They're dead! That's your revolution. Shhh... So, please, don't tell me about revolutions! And what happens afterwards? The same fucking thing starts all over again!"

Uit A Fistful Of Dynamite ( Duck, You Sucker), van Sergio Leone.

Clip:
http://www.youtube.com/watch?v=eAxJb1v-SnU

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 07 sep 2012 13:40

Heb laatst The Amazing Spider-Man gekeken. De dialoog aan het einde is toch best mooi!

"Peter? I'm sorry for what happened earlier. I know things have been rough for you. I think I know what you're feeling. You've been going through a lot of difficult things, with not having your father and all. Well, take it from an old man. Those things send us down a road. And I know that whatever road you'll end up on, you've got great things waiting for you, son. You owe the world your gifts. You just have to figure out how to use them. Whatever you decide, just know there are those who care about you. So come on home, Peter. You're my hero, and I love you."

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 07 sep 2012 14:52

Uit Ghostbusters:
“Ray, when someone asks you if you’re a god, you say ‘YES’!”

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 15 sep 2012 17:32

Aaaaaaah, Ghostbusters, die film heb ik als jong Edje wel 100 keer gezien, en hij blijft fantastisch. Mijn persoonlijke favoriete quote uit de film blijft:

"Back off man, I'm a scientist."

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 16 jan 2013 16:06

Buiten alle iconische quotes uit The Godfather, Dirty Harry etc. is dit denk ik toch een van de mooiste:

"I love the smell of napalm in the morning."

Cliché?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 jan 2013 21:57

Ik heb deze quote deze week al drie keer gebruikt ofzo. Weliswaar niet met napalm maar meer iets van koffie, kou en eten. :8

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 jan 2013 22:19

I love the smell of cold in the morning?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 16 jan 2013 22:25

Of snow o.i,d, Het sloeg nergens op maarja, dat doe ik wel vaker. Het was nog vroeg. :lol:

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 17 jan 2013 21:22

Ehm, ja... met een dergelijk gebruik mis je volgens mij een beetje waar dat citaat over gaat. Sowieso is het niet de oneliner die velen ervan maken, maar gewoon een iconische zin uit een minstens zo iconische monoloog.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 17 jan 2013 21:26

Wat bedoel je precies, dat de quote in de film meer figuurlijk bedoelt is?

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 17 jan 2013 22:00

Lastig, er zijn erg veel mooie quotes. Ik ga geen 'Bond, James Bond' zeggen, dat is te voorspelbaar.. Een quote die ik altijd heel mooi vind is:

"With great power comes great responsiblity."

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 17 jan 2013 22:08

Aston schreef:Wat bedoel je precies, dat de quote in de film meer figuurlijk bedoelt is?
Dat niet echt, maar er steekt wel veel meer achter dan mensen denken. Het zinnetje duidt vooral op de krankzinnigheid van de Vietnamoorlog. Onder normale omstandigheden zou dit zinnetje waarschijnlijk gaan over de geur van koffie of iets anders alledaags, maar Apocalypse Now gaat juist niet over normale omstandigheden; het gaat over de oorlog in Vietnam. Daarom noemt Kilgore op een tamelijk casual wijze de geur van napalm als iets waaraan hij gehecht is geraakt. Dit wapen, dat voor altijd gelinkt zal zijn aan deze oorlog (zie ook de foto van Kim Phúc), wordt hiermee gestript van zijn vernietigende kracht en blijkt voor mensen die volledigheid zijn ondergedompeld in de krankzinnigheid van deze oorlog simpelweg een alledaagsheid te zijn geworden. Zoiets werkt alleen in een Vietnamfilm; in een film over de Eerste Wereldoorlog zou je nooit wegkomen met "I love the smell of mustard gas in the morning." Wanneer je zonder ironie zegt dat je van de geur van koffie in de ochtend houdt, geeft dat blijk van een normale alledaagsheid. Dit citaat is een reactie op dergelijke uitspraken en gaat over een absurde alledaagsheid. Dus als je dit zinnetje terugvertaalt naar je eigen (normale) alledaagsheid, ben je feitelijk terug bij af. Het is alsof je een song van "Weird Al" Yankovic parodieert. Het ís al een parodie; er valt niets aan te parodiëren.

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 17 jan 2013 22:12

Voor mij deze, met afstand:
Afbeelding

Plaats reactie