De Ultieme Filmdag
De Ultieme Filmdag
In het najaar houd ik thuis weer eens een filmdag, wat betekent twee films 's middags en twee 's avonds.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor jullie de ultieme filmdag zou zijn.
Op het eerste gezicht lijkt dit het vragen naar ieders top 4 films, maar er komt iets meer bij kijken.
Op een filmdag probeer ik films aan elkaar te paren die thematisch iets met elkaar gemeen hebben (bijv. een regisseur, onderwerp, genre) en meestal probeer ik dan, als het om een onderwerp gaat, films te kiezen die dat onderwerp vanuit zo verschillend mogelijke invalshoek belichten.
Ook vind ik het leuk om middels de volgorde van de films naar een bepaald punt toe te werken, dus die is ook belangrijk.
Dit in acht nemende, welke 4 films zouden jullie kiezen, in welke volgorde en waarom?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor jullie de ultieme filmdag zou zijn.
Op het eerste gezicht lijkt dit het vragen naar ieders top 4 films, maar er komt iets meer bij kijken.
Op een filmdag probeer ik films aan elkaar te paren die thematisch iets met elkaar gemeen hebben (bijv. een regisseur, onderwerp, genre) en meestal probeer ik dan, als het om een onderwerp gaat, films te kiezen die dat onderwerp vanuit zo verschillend mogelijke invalshoek belichten.
Ook vind ik het leuk om middels de volgorde van de films naar een bepaald punt toe te werken, dus die is ook belangrijk.
Dit in acht nemende, welke 4 films zouden jullie kiezen, in welke volgorde en waarom?
Ik vind het meestal wel leuk een triologie achter elkaar te kijken. Ik heb het geprobeerd met The matrix, maar dat lukte me niet. Duurde toch net iets te lang.
Ik heb een keer een leuke filmavond meegemaakt, toen we de serie friends keken, een aantal afleveringen achter elkaar. Dat verveelt echt nooit.
Comedie avond is altijd wel geslaagd, of horror. Maar geen saaie langdradige horror waar je moet wachten op de smerigheden zoals the grudge. Ik heb toen ik wat jonger was eens de hellraiser serie achter elkaar gezien. Dat was pas bruut!
Ik denk als ik nu een filmavond zou hebben, zou ik gaan voor:
In de middag:
The butterfly effect.
The prestige.
In de avond:
A beautiful mind.
The shawshank redemption.
Ik heb een keer een leuke filmavond meegemaakt, toen we de serie friends keken, een aantal afleveringen achter elkaar. Dat verveelt echt nooit.
Comedie avond is altijd wel geslaagd, of horror. Maar geen saaie langdradige horror waar je moet wachten op de smerigheden zoals the grudge. Ik heb toen ik wat jonger was eens de hellraiser serie achter elkaar gezien. Dat was pas bruut!

Ik denk als ik nu een filmavond zou hebben, zou ik gaan voor:
In de middag:
The butterfly effect.
The prestige.
In de avond:
A beautiful mind.
The shawshank redemption.
- PascalE
- Walk of Fame
- Contacteer:
De film avond(en) die DannyB en ik nu echt zeer binnekort gaan houden lijken me ook leuk. We hebben beide (bagger)horror films gekocht en die gaan we dan kijken, we hopen 3 films op een avond te kijken.
Voor de rest heb ik nog een LOTR dag op de planning staan en wil ik ook een comedy dagje houden (monty python's).
Voor de rest heb ik nog een LOTR dag op de planning staan en wil ik ook een comedy dagje houden (monty python's).
- rrambuiter
- Regisseur
- Contacteer:
- ErikSchierboom
- Regisseur
- Contacteer:
Damn you!El Chivo schreef:Even Yakkavetta voorzijn:
een oudje: White Heat - The Public Enemy - Scarface
een Britse: Get Carter - Long Good Friday
wat recenter: iets van Ritchie of Tarantino om wat te ontspannen
wat orientaals: Mou gaan dou - Exiled (fong juk)
divers genoeg en toch thematisch verbonden

Dit zou ook wel een fijne zijn, een 70's dagje.
The French Connection
The Taking of Pelham One, Two, Three
Dirty Harry
Dog Day Afternoon
- the catfishman
- Filmster
- Contacteer:
Ik houd van afwisseling, dus dit is totaal niet aan mij besteed. Ik kijk afleveringen van series graag verspreid.the catfishman schreef:ik kijk dan liever een seizoen van een serie aan één stuk, dan blijft het toch wat beter boeien, vooral bij series met een doorlopend verhaal, dus 24, lost, six feet under, twin peaks etc.
- ErikSchierboom
- Regisseur
- Contacteer: