Openlucht filmvertoningen

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Openlucht filmvertoningen

Bericht door dannyB » 21 aug 2007 11:26

Aankomende zaterdag neemt Filmclub Schijndel het initiatief om films te vertonen in de openlucht. Dit zijn (recente) filmhuisfilms. Dit is voor het eerst dat ik naar zo'n openlucht vertoning ga. Heeft er iemand op dit forum ervaring mee? Is het een leuke ervaring?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Re: Openlucht filmvertoningen

Bericht door sickboy1984 » 21 aug 2007 11:28

dannyB schreef:Aankomende zaterdag neemt Filmclub Schijndel het initiatief om films te vertonen in de openlucht. Dit zijn (recente) filmhuisfilms. Dit is voor het eerst dat ik naar zo'n openlucht vertoning ga. Heeft er iemand op dit forum ervaring mee? Is het een leuke ervaring?
ben meerdere keren naar pleinbioscoop in rotterdam geweest en dat vond ik altijd super, leuk sfeertje hangt er daar.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 21 aug 2007 11:31

Maar hopen dat het mooi weer wordt. Ik ben ook zeer benieuwd wie er allemaal op af komen. Naar mijn idee heeft Schijndel niet zo veel grote filmliefhebbers, hoewel Filmclub Schijndel ongeveer 130 leden telt.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 21 aug 2007 11:37

De pleinbioscoop in Rotterdam is momenteel ook aan de gang, daar ben ik morgen te vinden.

El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door El Chivo » 21 aug 2007 16:48

In Leuven zijn er ook elk jaar in juni de Terrasfilms, de afsluiter van het werkjaar van studentenbioscoop Cinema Zed; Die gratis openluchtfilms zijn erg populair (ze vallen wel in de examens, maar zijn voor velen perfecte ontspanning op de avond net na een examen).

Ik ga er ook altijd graag naartoe, niet in het minst omdat ze altijd een boeiend programma weten samen te stellen (dit jaar zag ik er Steve+Sky, Adam's Apples, een animatie-kortfilmprogramma met oa Harvey Krumpet en Last Night).

Gratis films, een biertje, met wat geluk een goed weertje en een goed publiek (want voor de gemiddelde popcornvreter is het programma te alternatief) :T

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 25 aug 2007 18:14

Zo, vanavond lekker voor het eerst naar een film in de open lucht. Er draaien op 4 plekken rondom het cultureel centrum 4 films tegelijkertijd, zo dat je kan kiezen naar welke je wilt. De volgende films worden gedraaid:
- As It is in Heaven
- Nowhere in Africa
- Crash
- kunstzinnige film (verassing)

Crash heb ik al gezien en ik wacht eerst de kunstzinnige film af. Als die niets is gaat mijn voorkeur momenteel naar Nowhere in Africa.

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 25 aug 2007 19:41

Ik heb een hele tijd geleden in een park in Breda 's avonds in het donker Dog Soldiers gezien. Ongelofelijk hoeveel meer sfeer die film kreeg als er een enorme groep in de open lucht, tussen de boompjes en in het gras naar zo'n film zit te kijken.

shaffa2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door shaffa2 » 25 aug 2007 20:37

Gisteren zat ik rond deze tijd op de markt van Middelburg, keken we Wedding Daze, een film die nog moet uitkomen. Ik vond het een leuke ervaring, want er waren veel jongeren (studenten), waarvan sommigen kaarsen en dergelijke hadden meegenomen.

Afbeelding

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 26 aug 2007 18:26

Ik ben samen met DannyB naar het Open Doek geweest, het viel reuze mee. Goede films, alles was goed geregeld. En zoals verwacht was 95% oud vel (sorry voor de oudere categorie van dit forum ;-)) maar toch kwam het allemaal best leuk over. Wie weet word ik wel lid van de filmclub, het gaat om de films en niet om de leeftijd (zoals een medewerkster van de filmclub ons indoctrineerde).

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 26 aug 2007 19:03

PascalE waren de bezoeker écht allemaal ouder dan 80 jaar? :D

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 26 aug 2007 22:50

Ann McDunn schreef:PascalE waren de bezoeker écht allemaal ouder dan 80 jaar? :D
Nee hoor. De gemiddelde leeftijd zal een jaar of 45/50 zijn. Pascal en ik, en nog 2 vrienden, waren de enige jongeren die daar een film gingen kijken. Erg jammer, dat er weinig jeugd zich interesseert in filmhuisfilms. Die andere 2 vrienden van mij vonden er ook vrij weinig aan kon ik merken tijdens de film. De medewerkster zei ook dat ze meer jeugd willen aansporen om kennis te maken met dit soort films. Pascal en ik zullen dus waarschijnlijk de eerste zijn die zich bij de club aan gaan melden. Allereerst even kijken in onze lokale "filmhuis" dinsdag 4 september aanstaande. Dan draaien ze Das Leben der Anderen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 aug 2007 00:34

Het was ook maar een grapje hoor omdat PascalE het over "oud vel" had, maar jullie hebben wel gelijk, als je naar een filmhuisfilm gaat zit er meestal niet veel jeugd, misschien denken die wel dat het echt films voor het wat oudere publiek zijn, maar daar vergissen ze zich dan in en het is een goed streven om de jeugd er toe aan te sporen om kennis te maken met dit soort films. Jammer dat die 2 vrienden van jou het ook niet konden waarderen, maar ach ze worden vanzelf ook ouder.

Jens
Filmster
Filmster

Bericht door Jens » 27 aug 2007 10:28

Ann McDunn schreef:Het was ook maar een grapje hoor omdat PascalE het over "oud vel" had, maar jullie hebben wel gelijk, als je naar een filmhuisfilm gaat zit er meestal niet veel jeugd, misschien denken die wel dat het echt films voor het wat oudere publiek zijn, maar daar vergissen ze zich dan in en het is een goed streven om de jeugd er toe aan te sporen om kennis te maken met dit soort films. Jammer dat die 2 vrienden van jou het ook niet konden waarderen, maar ach ze worden vanzelf ook ouder.
Ik vraag me zelf ook af waarom, maar als ik gewoon in de week naar een film ga kijken in de Cinema Lumière (een bioscoop in Brugge waar praktisch enkel auteursfilms en alternatieve films spelen) dan valt het me eveneens op hoeveel 60 plussers er aanwezig zijn. Ben ik met mijn 17 jaren dan werkelijk een uitzondering die cultureel verantwoorde films kan smaken?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 27 aug 2007 11:51

Nee hoor Jens er zijn er wel meer, maar die zijn allemaal op FilmTotaal te vinden, misschien komt het wel dat er meer ouderen zijn die dit soort films echt kunnen waarderen omdat ze al zoveel gezien hebben van al die andere films en het voor hen niet boeiend meer is.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 27 aug 2007 17:02

Jens schreef:
Ann McDunn schreef:Het was ook maar een grapje hoor omdat PascalE het over "oud vel" had, maar jullie hebben wel gelijk, als je naar een filmhuisfilm gaat zit er meestal niet veel jeugd, misschien denken die wel dat het echt films voor het wat oudere publiek zijn, maar daar vergissen ze zich dan in en het is een goed streven om de jeugd er toe aan te sporen om kennis te maken met dit soort films. Jammer dat die 2 vrienden van jou het ook niet konden waarderen, maar ach ze worden vanzelf ook ouder.
Ik vraag me zelf ook af waarom, maar als ik gewoon in de week naar een film ga kijken in de Cinema Lumière (een bioscoop in Brugge waar praktisch enkel auteursfilms en alternatieve films spelen) dan valt het me eveneens op hoeveel 60 plussers er aanwezig zijn. Ben ik met mijn 17 jaren dan werkelijk een uitzondering die cultureel verantwoorde films kan smaken?
Ik ben 16 en kijk toch ook zeker cultureel verantwoorde films. Het was me trouwens nog niet opgevallen dat je in Brugge woont. Ik woon vlak over de grens, een half uurtje rijden met de auto, en heb al vaak plannen gehad om eens naar Lumière te gaan maar het is er nooit van gekomen.

Plaats reactie