Bij welke films heb je gehuild?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 06 okt 2005 09:35

Marty schreef:Welcome to the real world. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je deze film nodig had om daar achter te komen?
Nee, dat absoluut niet. Maar dit is het soort film dat op een dergelijke wijze is gedraaid en opgebouwd, dat je gaat meevoelen (identificeren) met bepaalde personages. Als er dan later wat met die personages gebeurd, kan dat gek genoeg harder aankomen dan de beelden van het journaal; verschrikkelijke massaslachtingen en stapels lijken. Dramatisch gezegd heeft Hotel Rwanda de slachting toendertijd een gezicht gegeven en geschiedenis heeft uitgewezen dat de mens beseft de impact van een dergelijke ramp beter inziet als het een gezicht heeft. Bij mij werkt het in ieder geval heel erg...

Ik kan hier nog bladzijdes over vol schrijven, ik kan je alle voorbeelden geven, ik kan je mijn argumantatie geven voor mijn stelling dat iedere scholier verplicht zou moeten zijn Schindler's List te kijken, maar daar is dit niet het juiste topic voor...
Marty schreef:Waarom denk je film zo populair is. Misschien wel om af en toe te onsnappen aan deze wereld.
Yep, maar daar is deze film duidelijk niet voor bedoeld.
Ann McDunn schreef:En niet omdat het Lucius is die dit heeft geschreven, maar als er iemand is die wel weet hoe het met de "real world" gesteld is, dan is hij het wel, dus die post van jou slaat nergens op.
Thanks, Ann.
Het is misschien wel zo (hey: een compliment, wie ben ik om zoiets tegen te spreken... :D ), maar feit blijft wel dat films als Hotel Rwanda, Cry Freedom en Schindler's List op mij een enorm grote impact hebben. Hierdoor kan het lijken dat ik op het moment van de film pas besef wat er zich allemaal afspeel, maar het heeft meer te maken dat ik me het op dat moment vreselijk aantrek...

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 06 okt 2005 09:42

Ann McDunn schreef:<knip>
maar als er iemand is die wel weet hoe het met de "real world" gesteld is, dan is hij het wel
<knip>
Jullie kennen elkaar?

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 okt 2005 11:40

JB schreef:
Ann McDunn schreef:<knip>
maar als er iemand is die wel weet hoe het met de "real world" gesteld is, dan is hij het wel
<knip>
Jullie kennen elkaar?
Goed lezen is leren kennen. :D

ellie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door ellie » 16 okt 2005 16:06

Ik kreeg laatst weer even een brok in me keer bij The Sixth Sense.

Prachtige film.

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 20 okt 2005 19:11

Het is een tijd terug, maar bij Dancer in the Dark heb ik echt voluit gehuild, en dat gebeurt me niet zo vaak, Tranen in de ogen ja, echt huilen nee. Hoe dan ook, bij DITD dus wel, vooral door het geweldig intense spel van Björk, en al het onrecht dat haar zo puur goede personage werd aangedaan.

Bub
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Bub » 20 okt 2005 20:03

Ik heb vorige week voor de tweede keer Simon gekeken. Was ik er de eerste keer al flink van van slag, de tweede keer moest ik er zo hard om huilen dat mijn man er gewoon van schrok.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 25 mei 2007 10:31

Al een tijdje is er niemand geweest die hier heeft gepost, en aangezien ik een huilebalk ben zal ik alleen degenen posten waar ik meer dan 1 zakdoek voor nodig had, of de film moest stopzetten omdat ik niets meer kon zien door de tranen.

The Green Mile
Shawshank Redemption
I am Sam
The Pianist
A Love to Hide (Un amour à taire) hele doos tissues verbruikt zo zielig :cry:
Het einde van Empire of the Sun
Het einde van The Matrix Revolutions
The Pianist
Brother Bear

En nog veel veel meer

Ik heb net binnen gekregen de film Sling Blade, de doos tissues staat al klaar

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 mei 2007 11:03

Bij Cheaper By The Dozen 2 (huilen omdat hij zo slecht is.)

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 25 mei 2007 11:29

Het einde van The Deer Hunter brengt bij mij altijd tranen in mijn ogen. Dit zelfde geldt voor het einde van Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring. (Ook al heeft de laatste niks met verdriet te maken)

Bij The Elephant Man gaat dat nog een stapje verder, en huil ik rond één uur in de film bijna onafgebroken.

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 29 mei 2007 14:05

Ayciro schreef:Ik heb net binnen gekregen de film Sling Blade, de doos tissues staat al klaar
Nou ik heb gelijk gekregen, bijna hele doos tissues gebruikt, wat een mooie film zeg, komt binnen in mijn huiltop op de 3e plaats :D

LuCos
Bijrol
Bijrol

Bericht door LuCos » 29 mei 2007 14:56

Ik heb wel eens een traantje gelaten bij films, vooral bij Disney films(toen ik nog een wat jongere versie was dan nu dan hè) zoals bij de Lion King.

Nu krijg ik meer een brok in me keel dan een traan, zoals LotR op sommige momenten. Ik zit me nu pas te bedenken dat ik eigenlijk meer van zulke brok films moet gaan halen! Want meestal zijn het dan ook ontzettend goede films!
Jammer dat ik nu niet meer de films herinner waarbij ik nog meer brokje had, want het waren er best wat... :oops:
Laatst gewijzigd door LuCos op 05 jun 2007 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathilda
Filmster
Filmster

Bericht door Mathilda » 30 mei 2007 19:44

Vroeger had ik er nooit last van, maar sinds er twee keer zwangerschapshormonen mijn lijf door elkaar hebben geschud, hou ik het bijna nooit meer droog. De ulimatieve trigger: zielige kindjes :cry:

Mijn persoonlijke Top-3:
1. Bridges of Madison County
2. Leon
3. Mhmmm, daar zijn er wel meer kandidaten, recent nog Babel.

En over Disneyfilms gesproken..ik heb altijd een hekel gehad aan die zoetsappigheid. Maar nu ik kinderen heb, zie ik altijd hun snoetjes. Ik huil bijna al als ik maar het begin van bijvoorbeeld een liedje uit Tarzan hoor (notabene gezongen door Phil Collins :r )

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 30 mei 2007 20:05

Weet niet precies meer welke(zijn er zoveel :oops: ). De laatste waar ik echt emmers vol met tranen vulde was Rabbit Proof Fence.

Groundhog
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Groundhog » 30 mei 2007 20:11

Ik heb nog nooit gehuild bij een film. De enige keer dat ik er heel dicht tegen aan zat was bij The Green Mile. Mijn hart brak toen Mr. Jingles door Percy dood werd getrapt en Eduard Delacroix in huilen uitbarstte.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 mei 2007 23:20

Eigenlijk snap ik zelf niets van, voor een aantal jaren geleden zat ik nog regelmatig stiekem tranen weg te vegen, maar de laatste paar jaar helemaal niet meer, daar dacht ik ineens vanavond aan. Zal wel aan mijn leeftijd liggen, je hebt dan zelf zoveel meegemaakt dat een zielige film je kan ontroeren maar de tranen komen niet meer. Of de afgelopen jaren misschien wel teveel gehuild om van alles en nog wat. Maar toch is het vreemd. :-?

Plaats reactie