Bij welke films heb je gehuild?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Bij welke films heb je gehuild?

Bericht door Colonel_Kurz » 09 mar 2013 02:29

Ik probeerde dat laatste slechts te onderstrepen - omdat ze toch vooral bekend is vanwege haar films en filmrollen, en niet zozeer vanwege een verzetsverleden, waar ik persoonlijk overigens weinig tot niets van wist.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 09 mar 2013 02:57

Orangey schreef:En dat ze in het echte leven heldhaftig was, verandert niets aan het feit dat haar films dit niet zijn, Thiver. En daar gaat het om: als ze die niet had gemaakt, was ik nooit fan van haar geweest, ongeacht hoe goed/heldhaftig ze als persoon was.
Dat begreep ik uiteraard wel. Ik zag gewoon een mooie kans om deze prachtige dame nog wat meer in de schijnwerpers te zetten. :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 mar 2013 03:03

Wat ik dan wel weer kan waarderen, want ik had daar geen weet van. :)

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 09 mar 2013 10:48

Colonel_Kurz schreef:Ik probeerde dat laatste slechts te onderstrepen - omdat ze toch vooral bekend is vanwege haar films en filmrollen, en niet zozeer vanwege een verzetsverleden, waar ik persoonlijk overigens weinig tot niets van wist.
Op die manier, zoals je waarschijnlijk wel begrijpt, was dit eerst erg onduidelijk. Vooral omdat niemand verbazing uitte over haar oorlogsverleden.
Thiver schreef:Dat begreep ik uiteraard wel. Ik zag gewoon een mooie kans om deze prachtige dame nog wat meer in de schijnwerpers te zetten. :)
Dat kan ik uiteraard ook erg waarderen. :)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 09 mar 2013 14:51

Geen film, maar gisteravond tijdens het kijken naar College Tour met als gast Whoopi Goldberg... ik hield het niet meer droog. Vond dit zo lief en aandoenlijk... Kijk zelf maar even.

Wat een grote lieverd, die Maarten, en wat gedurfd om, ondanks het afraden van zijn vrouw, (kan me alleen maar voorstellen hoe dat gegaan moet zijn) toch op te gaan staan om, moeizaam uit zijn woorden komend en ten overstaan van iedereen, te vertellen hoe zij, en met name haar rol in Star Trek, zijn leven vorm- en richting heeft gegeven.

En hoe zij daar vervolgens ook door geroerd is... gewoon zo lief. Ik kan er zo weer bij grienen als ik het zie.

Hoop dat hij zijn handtekening op zijn meegebrachte poster nog heeft gekregen. :T

Aston
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Aston » 09 mar 2013 21:57

Thiver schreef:
Orangey schreef:Inderdaad, maar zeg nou zelf, bij een Audrey Hepburn fan verwacht je toch ook geen heldhaftig type? :)
Hoezo niet? De dame zelf was dat namelijk wel.
Dutch Resistance!? :o Thats new.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 10 mar 2013 14:20

Aston schreef:Dutch Resistance!? :o Thats new.
Nee, joh. Dat is al meer dan zeventig jaar oud. ;)

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 12 mar 2013 23:38

Vanavond bij Lo Impossible(The Impossible) echt gedurende de film echt 2-6x o.i.d gehuild haha.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 12 mar 2013 23:57

2 tot 6 keer? Weird ;)

Maar ik had ook natte oogjes bij die film, vaders en kinderen eh..

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 13 mar 2013 00:18

Ja sorry zo werk ik helaas laatste tijd :| O+
Ook op anderen fora noem ik meestal een getal streepje en ander getal er na haha.

Ahhw. Dus jij bent sinds kort vader geworden? :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 13 mar 2013 13:06

Of sinds kort een kind.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 13 mar 2013 15:37

Ik herken dat wel. Een aantal jaren terug was er een item in dat TV-programma van Jaap Jongbloed (opsporing verzocht ? Nee… èh… iets met ‘vermist’ - kijk ik anders echt nooit naar trouwens) over twee zussen die hun vader zochten. Ze wisten niet of hij nog wel leefde of niet, ze hadden alleen nog jeugdherinneringen aan hem…

Waar komt vervolgens ons Jaap mee op de proppen, de papa. Levend en wel. Die twee zussen vlógen ‘m om de nek alsof ze ‘m nooit meer los wilden laten…

Oeh ! Dat deed zéér man! Zij wel en ik niet. :(

*snuf*

I’m okay… it’s okay now.

Maar da’s waarschijnlijk wat Sha ook heeft. En waarschijnlijk iedereen waarvan de vader niet meer leeft. :}

Isadora
Filmster
Filmster

Bericht door Isadora » 14 mar 2013 00:00

Touchwood schreef:Wat een grote lieverd, die Maarten, en wat gedurfd om, ondanks het afraden van zijn vrouw, (kan me alleen maar voorstellen hoe dat gegaan moet zijn) toch op te gaan staan om, moeizaam uit zijn woorden komend en ten overstaan van iedereen, te vertellen hoe zij, en met name haar rol in Star Trek, zijn leven vorm- en richting heeft gegeven.

En hoe zij daar vervolgens ook door geroerd is... gewoon zo lief. Ik kan er zo weer bij grienen als ik het zie.

Hoop dat hij zijn handtekening op zijn meegebrachte poster nog heeft gekregen. :T
Ik had het van de weekend even terugekeken en moest toch even een traantje wegpinken.
Helaas zijn er toch mensen op het internet die denken dat dit hele tafareel in scene is gezet. :} Whatever maar het blijft een ontroerend moment.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 14 mar 2013 01:07

Nee, dat geloof ik ook niet. (wil ik ook niet geloven, dat is misschien wat anders)

Whoopi had het er ook over, als antwoord op een nogal - hoe zal ik dat eens netjes zeggen- domme en oppervlakkige vraag van een meisje: 'of ze iets aan haar uiterlijk zou willen veranderen en zo ja, wat'... (want laten we eerlijk zijn, moeders mooiste is ze niet) dat het nooit iets uit zou halen, want ze was hoe dan ook Whoopi.
In een gala-jurk: Whoopi, in een suf huispak op de bank: Whoopi... (what's in a name) en daar voegde ze nog aan toe dat men zich eígenlijk om zou moeten laten bouwen om op haar te lijken...
Dat laatste redde mijns inziens de ietwat pijnlijke situatie dan nog een beetje want gelukkig was de vraagsteller het daar volmondig mee eens. :P

Iemand met zo'n zelfbeeld kan toch niet nep zijn ? Ook al is ze dan actrice.

Wel vond ik haar antwoord op de ontstane controverse rond Django Unchained en het veelvuldige gebruik van het woord 'nigger' erg onduidelijk en niet to the point. Dat was een wat vaag verhaal over de betekenis van het woord en hoe dat nu niet meer hetzelfde hete hangijzer vormt: de jeugd had er een andere, onschuldiger invulling aan gegeven, dus was het wat haar betreft, okay. (woorden van die strekking)
Het lijkt mij toe (maar nou heet ik ook geen Whoopi) dat het enige juiste antwoord hier is dat het een weergave betreft van het tijdsbeeld waarin de film zich nu eenmaal afspeelt en dat men zich niet zo godsgruwelijk hypocriet aan moet stellen.

Als het dan al in scène was gezet, hadden ze haar dit toch wel wat beter in kunnen fluisteren. :wink:

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 14 mar 2013 10:56

Touchwood schreef:Geen film, maar gisteravond tijdens het kijken naar College Tour met als gast Whoopi Goldberg... ik hield het niet meer droog. Vond dit zo lief en aandoenlijk... Kijk zelf maar even.

Wat een grote lieverd, die Maarten, en wat gedurfd om, ondanks het afraden van zijn vrouw, (kan me alleen maar voorstellen hoe dat gegaan moet zijn) toch op te gaan staan om, moeizaam uit zijn woorden komend en ten overstaan van iedereen, te vertellen hoe zij, en met name haar rol in Star Trek, zijn leven vorm- en richting heeft gegeven.

Ik zag het in mijn jij buis feed langskomen. Werkelijk prachtig. Enorm ontroerend. Ook haar reactie (Whoopi) vind ik schitterend.

Plaats reactie