Ik zoek meer van dit soort films!!!

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: Ik zoek meer van dit soort films!!!

Bericht door JamesBond » 27 apr 2015 19:12

Tja, Equilibrium, daar zeg je me wat :D Weet nog dat ik er echt geen bal aan vond de eerste keer dat ik hem keek… Snel maar eens herkijken :)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 27 apr 2015 19:57

Verhaal en zo is ook niet zo bijzonder, gewoon een wat voor de hand liggende combinatie van drie van de bekendste dystopische boeken (Nineteen Eighty-Four, Brave New World en Fahrenheit 451), dus dat 'ie je tegenviel kan ik best begrijpen. Maar het verhaal en die wereld zijn wat mij betreft gewoon een achtergrond/ excuus voor die briljante actiescènes. Het hele concept van die actie dat speciaal voor de film bedacht is - Gun Kata - is gewoon erg goed wat mij betreft (zo leg ik uitgebreider uit in m'n stukje).

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 27 apr 2015 20:36

Wat me wel opviel bij Equilibrium is dat in de actiescènes elke keer een partij is, die alle tegenstanders omver weet te maaien. Zonder veel tegenslag, ze gaan bij bosjes. Veel te makkelijk naar mijn idee. Maar die vechtstijl is inderdaad wel het leukste aan de film. Origineel is het inderdaad niet. Wanted is misschien ook een film, die aansluit bij films als The Matrix en Equilibrium, puur wat betreft actiescènes dan.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 27 apr 2015 20:49

Oja, Wanted is dan ook een goeie.

Ze gingen wel bij bosjes in Equilibrium, maar die Gun Kata-techniek is special ontwikkeld om precies dát te kunnen doen, dat vond ik zo cool aan die hele techniek. Goed, die laatste actiescène is een beetje een stretch... :) Maar zo hoort het toch ook wel weer een beetje.

Zelf vond ik dus ook 'Final Fantasy VII: Advent Children' erg goed, die (cgi-animatie)film gaat wel echt in overdrive, zo enorm veel en snelle actie vol zwaard-, kung fu- en schietgevechten, het liefst alle drie door elkaar heen. :+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 27 apr 2015 21:33

Voor mij was het eigenlijk meer dat ik een gedeelte van Equilibrium best sterk vond, maar toen het einde dichterbij kwam ging het voor mij opeens heel snel allemaal… Dat staat me dan ook helemaal niet meer bij...

DanielFilm12
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door DanielFilm12 » 28 apr 2015 12:31

thnx voor de reacties ik zal zeker eens kijken naar the equilibrium heb blade 1 gezien ga 2 ook zeker snel kijken thnx en john wick heb ik al gezien echt bad ass van dat soort films hou ik weet iemand nog wat bloederige afhak of schiet films zoals the expendables

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 apr 2015 13:04

Wellicht The Boondock Saints? Al heb je die vast al gezien :)

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 28 apr 2015 13:18

The Raid en The Raid 2. :T Dat zijn wel echt aanraders in hun genre.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 28 apr 2015 14:25

O god natuurlijk ja, The Raid 1 en 2 zijn nog wel de aller beste tips. Vooral deel 1, da's één lange tour de force en de beste actiefilm van de afgelopen 10 jaar of zo.

Plaats reactie