Het einde van FilmValley

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 02 apr 2009 11:30

we hebben er wel over geschreven. Ook kennen wij de eigenaren en hebben zojuist geprobeerd contact te zoeken maar dit is niet gelukt.

http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=13463

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 02 apr 2009 12:07

ash_ schreef:
Thiver schreef:
dannyB schreef:Raar dat dit bericht, als het geen grap is, op 1 april bekend wordt gemaakt. Ik wacht maar even met het geld overmaken voor een nieuw jaar totdat er meer duidelijkheid is.
Inderdaad. Op 364 dagen per jaar had je dit nieuws bekend kunnen maken... maar dan komen ze uitgerekend op deze dag.
Zo raar is dat niet, het is gewoon de eerste van de maand.
Sterker nog: het begin van tweede kwartaal, boekhoudkundig een begrijpelijke datum.

Overigens zal het weggeven van de DVD's of de prijsvragen niet direct de aanleiding zijn aan het faillissement. Dat is gebrek aan cashflow; als je geen geld meer hebt om de kortlopende schulden en salarissen te betalen. Ze hebben dus structureel te weinig abonnementen en advertentieinkomsten gehad. Reeds betaalde abonnementsgelden zijn waarschijnlijk niet meer terug te halen helaas. Zonde.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 apr 2009 12:13

Dat ze laatst 2 extra bladen naar me toestuurden en later in totaal 3 keer opgebeld hebben om te vragen of ik interesse had in een abonnement (terwijl ik al lid was)... had op zich natuurlijk al een hint moeten zijn dat ze driftig op zoek waren naar meer leden.

Helaas, ik was volgens mij nog geen jaar lid, maar het was een leuk blad.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 02 apr 2009 12:15

Ik heb geluk dat ik deze week op het punt stond om € 100,- over te maken voor een nieuw jaar. Nu kan ik dat geld wel lekker besteden aan dvd's in een winkel waar de keuze veel ruimer is.

Echt balen doe ik ook niet. Het blad zelf las ik de afgelopen maanden vrij weinig.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 02 apr 2009 12:25

Ik dus wel want ben amper 3 maand lid :x

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 02 apr 2009 12:29

De Boudisque is ook al failliet verklaard deze week. Geen goede week voor de Nederlandse filmliefhebber. :(

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 apr 2009 12:30

Als het echt zo zou zijn, dan zou ik voor niks voor de volgende twee nummers hebben betaald. Het is voor mij dus niet zo heel erg, maar het is wel balen dat het enige echte filmblad van Nederland verdwijnt. Echt goede alternatieven zijn er niet...

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 02 apr 2009 12:38

Ik heb 200 euro betaald voor 1 blad en de bluray van Big Fish.
Het is maar te hopen dat het een heel goede editie is :cry:

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 02 apr 2009 12:43

Dat is klote Stok, zelfs het feit dat Big Fish een goede film is helpt daar niet tegen.

Aigaion
Bijrol
Bijrol

Bericht door Aigaion » 02 apr 2009 12:46

McMurphy schreef:Ik dus wel want ben amper 3 maand lid :x
Ik ben net 2 maanden lid. Echt klote. En geld terug krijgen zie ik niet gebeuren.... :x

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 apr 2009 12:47

Het is dus echt waar... Erg spijtig... :cry:

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 02 apr 2009 12:53

shateandar schreef:Dat is klote Stok, zelfs het feit dat Big Fish een goede film is helpt daar niet tegen.
Het is op zich niet het einde van de wereld, maar ik heb wel het vervelende gevoel dat de wervingsactie vooral bedoelt was om nog wat schulden af te lossen aangezien het al een hopeloze zaak was (zoals Thiver ook al zei op de frontpage).

Dat zou gewoon een klotestreek zijn.

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 02 apr 2009 13:18

Mmm... mijn abo zou deze maand weer in gaan, heb al wel betaald. Heb nog een beetje hoop dat ik mijn geld terug krijg.

Iemand eigenlijk al een ander film blad? Misschien engels ofzo?

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 02 apr 2009 13:24

JB schreef:
ash_ schreef:
Thiver schreef: Inderdaad. Op 364 dagen per jaar had je dit nieuws bekend kunnen maken... maar dan komen ze uitgerekend op deze dag.
Zo raar is dat niet, het is gewoon de eerste van de maand.
Sterker nog: het begin van tweede kwartaal, boekhoudkundig een begrijpelijke datum.

Overigens zal het weggeven van de DVD's of de prijsvragen niet direct de aanleiding zijn aan het faillissement. Dat is gebrek aan cashflow; als je geen geld meer hebt om de kortlopende schulden en salarissen te betalen. Ze hebben dus structureel te weinig abonnementen en advertentieinkomsten gehad. Reeds betaalde abonnementsgelden zijn waarschijnlijk niet meer terug te halen helaas. Zonde.
Dat zijn overigens geen zaken waar je op de 1e van een boekhoudig kwartaal toevallig achterkomt hoor. Zoiets zie je aankomen. In ieder geval de mensen die verantwoordelijk zijn voor de financiën binnen zo'n organisatie. Het is en blijft toevallig als een bedrijf precies op 1 april failliet zou gaan. Ik ben nog steeds niet overtuigd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 apr 2009 13:28

Maar het inmiddels al een tijdje 2 april en nog steeds hebben we niet officieel gehoord dat het om een grap zou gaan...

Plaats reactie