Welke film moet je nu toch echt eens zien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 08 apr 2005 10:05

Ann McDunn schreef:Nou Strider, jij hoeft voorlopig geen DVD's te kopen, wat moet je nog veel zien. :Y
Wel, ik heb ze niet allemaal dvd, dus ik kan niet veel meer dan doen wachten tot ze op tv komen.
Ann McDunn schreef:Zelf moet ik nu toch echt Donnie Darko eens gaan zien, maar telkens als ik kijken wil komt er wat tussen, maar ik wil toch ook weten wie en wat dat konijn is.
Die heb ik gisteren toevallig een tweede keer gezien. Die heb ik wel op dvd. Goede film en ook een goede dvd... vooral de verwijderde scènes zijn de moeite waard. :Y

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 08 apr 2005 11:58

Strider, ik heb de film opgenomen van de TV, dus daar zullen dan die verwijderde scènes wel niet opstaan, is het dan evengoed een goede film?

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 08 apr 2005 18:33

Ann McDunn schreef:Strider, ik heb de film opgenomen van de TV, dus daar zullen dan die verwijderde scènes wel niet opstaan, is het dan evengoed een goede film?
:Y

locostylish
Bijrol
Bijrol

Psycho

Bericht door locostylish » 08 apr 2005 19:32

ik heb nog steeds de klassieker van hitchcock, Psycho niet gezaan ik schaam mij diep :oops:

Ook een aantal delen van friday the 13th heb ik nog steeds niet gezien, worden volgens mij ook bijna nergens verhuurd, want bij ster videotheek en videoland ben ik zeg nog niet tegengekomen. Maar eens aanschaffen snel, heeft iemand ze wel gezien ik heb het over deel 2,3,4 alles wat daarna komt heb ik zo'n beetje wel gezien

Ciao
L&S

Jehl
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door Jehl » 08 apr 2005 19:49

pulp fiction. en ik heb er geen zin in. :{.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Psycho

Bericht door Vleeshaak » 08 apr 2005 22:37

locostylish schreef:ik heb nog steeds de klassieker van hitchcock, Psycho niet gezaan ik schaam mij diep :oops:

Ook een aantal delen van friday the 13th heb ik nog steeds niet gezien, worden volgens mij ook bijna nergens verhuurd, want bij ster videotheek en videoland ben ik zeg nog niet tegengekomen. Maar eens aanschaffen snel, heeft iemand ze wel gezien ik heb het over deel 2,3,4 alles wat daarna komt heb ik zo'n beetje wel gezien

Ciao
L&S
Deel 2 vind ik zelf erg vermakelijk, lekker popcorn vermaak met af en toe wat spanning en genoeg gore. Jason ziet hier trouwens heel anders in uit dan we van hem gewend zijn. In plaats van een hockeymasker heeft hij een juten zak over zijn hoofd. Het staat hem beeldig.
het derde deel is iets minder, maar zeker nog leuk voor de liefhebber. Voor de historici onder ons, hier krijgt hij zijn befaamde masker.
Deel 4 is alleen geschikt voor de echte liefhebber. Geen spanning, weinig leuke kills en mist eigenlijk alles wat een Jason film leuk maakt.

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 09 apr 2005 12:21

Ann McDunn schreef:Strider, ik heb de film opgenomen van de TV, dus daar zullen dan die verwijderde scènes wel niet opstaan, is het dan evengoed een goede film?
Zoals ik een eerdere reactie al zei, is het een goede film, daar doen die ontbrekende scènes niets aan af. Maar het is wel een behoorlijk complexe film en deze verwijderde scènes geven je extra veel inzicht in de film. Je kunt ze op de dvd ook bekijken met audiocommentaar van de regisseur en bij veel verwijderde scènes geeft hij toch duidelijk aan dat hij er spijt van heeft dat hij ze verwijderd heeft. Overigens is er ook een director's cut-dvd, al is die in Nederland nog niet uit. Misschien zijn er hier mensen die 'm gezien hebben...?

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 10 apr 2005 19:46

Jehl schreef:pulp fiction. en ik heb er geen zin in. :{.
Dan maak maar zin :P
Dit is toch wel typisch eeen film die je gezien moet hebben.. :Y

bepgreet
Filmster
Filmster

Bericht door bepgreet » 10 apr 2005 20:03

Ik moet er nog 105 kijken uit de IMDb Top 250, toch best een goed ijkpunt om naar te kijken. Uit de Top 100 daarvan moet ik nog:

- It´s a wonderful life (maar op DVD)
- Singin´ in the rain (DVD)
- Double Indemnity (binnenkort uitgebracht!)
- Das Boot (DVD)
- To kill a mockingbird (binnenkort S.E.)
- The Maltese falcon (,,)
- All about Eve
- Requiem for a dream
- Modern times (DVD)
- The treasure of the Sierra Madre
- Mr. Smith goes to Washington
- The sting
- Touch of evil
- Annie Hall
- OldBoy
- Yojimbo (DVD)
- Sin City
- The princess bride
- Before sunset

en ik moet nog 110 films uit mijn collectie kijken, en het liefst als eerste: Ikiru, Throne of blood, Singin´ in the rain, The fog of war, Capturing the Friedmans, Les enfants du paradis, The battle of Algiers en Les diaboliques.

MGdutch
Bijrol
Bijrol

Bericht door MGdutch » 10 apr 2005 20:20

Deze moeten i.i.g. binnenkort nog bekeken worden;

-Seven Samurai (heb ik wel op dvd)
-Double Indemnity
-Rashomon
-To Kill A Mockingbird
-All About Eve
-Some Like it Hot
-The Manchurian Candidate
-The Sting
-On the Waterfront
-Touch of Evil
-Metropolis
-The Princess Bride.

Dit zijn eigenlijk alleen maar titels afgaande op de top 100 van imdb. Ik moet de komende tijd ook wat meer alternatieve films van o.a. Bergman, Tarkovsky, Godard en Buñuel gaan kijken :Y :T

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 10 apr 2005 22:46

bepgreet schreef:Ikiru, Throne of blood,
Doen! :Y Je zult er geen spijt van hebben.

Sas
Bijrol
Bijrol

Bericht door Sas » 11 apr 2005 19:57

Nog zoveel te zien, maar zo weinig tijd:

Good Bye Lenin!, 21 Grams, Being John Malkovich, A Streetcar Named Desire, Festen, Almost Famous, Hable Con Ella, Lost In Translation, The Terminator, Finding Neverland, Amores Perros, Mystic River, Sideways, Gone With The Wind, Strangers on a Train, Before Sunset, Donnie Darko, Fargo, The Incredibles, Million Dollar Baby, The Shining, On The Waterfront, Some Like it Hot, The Pianist, The Maltese Falcon, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Cidade de Deus, One Flew over the Cuckoo's Nest, Casablanca, The Godfather (geen van de drie delen nog gezien :oops: )

En dit is alleen nog maar van de films die in de IMDB-top250 zitten, behalve de eerste dan. Als ik zo eens objectief naar mijn lijstje kijk, lijkt het bijna alsof ik nog nooit een film heb gezien... Een hoop te doen dus :)

bepgreet
Filmster
Filmster

Bericht door bepgreet » 11 apr 2005 20:00

Colonel_Kurz schreef:
Nu maak je me nóg ongeduldiger! Ik zit midden in een proefwerkweek man! :) :cry:

Sokolsky
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sokolsky » 12 apr 2005 18:00

Colonel_Kurz schreef:
Ah, die prachtige openingsscène in het Cobweb Forest...

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 12 apr 2005 21:03

Sokolsky schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Ah, die prachtige openingsscène in het Cobweb Forest...
Of later, als ze verdwaald raken in de mist... man, daar komt gewoon geen eind aan; is er eentje voor de fastforward knop... :O

:wink:

Plaats reactie