Welke film moet je nu toch echt eens zien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 24 jun 2007 13:46

Haha, dat maakt de ervaring van tweeëneenhalfuur wel een stuk intenser.

Oh, en je avatar herrinerd me aan het feit dat ik Cronenberg nog eens een kans moet geven, want ik denk dat het oude werk me wel goed gaat liggen. Daarbij is je mening basseren op slechts één film gewoon dom. Videodrome, here I come.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 jun 2007 13:56

Welke film baseerde je je mening dan op?

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 24 jun 2007 15:17

Tja, Cronenberg. Een regisseur waarvan ik zie dat hij goede dingen doet, maar op een of het andere manier mist de klik. Neem een Dead Ringers, nota bene over een favoriet thema van mij, maar toch een saaie bedoening. Hetzelfde had ik met Existenz, terwijl ik The Fly dan weer wel te pruimen vond. Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt (in ieder geval helpt de look niet mee), maar misschien dat Naked Lunch, hier nog op de plank, dan uiteindelijk de film wordt die me doet bekeren? De verhalen over Videodrome klinken interessant, dus die moet ik misschien ook maar eens aanschaffen.

gielpeeters
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door gielpeeters » 24 jun 2007 15:46

AngelEyes schreef:... Naked Lunch, hier nog op de plank... Videodrome...
Naked Lunch is een Cronenberg-over-the-top, je moet daar denk ik wel op voorbereid zijn. Zeker niet een film die iedereen kan waarderen.
Videodrome daarentegen lijkt me een film die voor vrijwel iedereen zeer redelijk te doen is. Persoonlijk vind ik het zijn beste film.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 24 jun 2007 23:01

Colonel_Kurz schreef:Welke film baseerde je je mening dan op?
A History of Violence, die me bijzonder weinig deed. Gaf hem een 7 destijds, maar dat zou nu rond de 5.5 of 6 liggen.

Maatman
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Maatman » 26 jun 2007 22:06

Four Eyed Monsters
Geen idee wat ik er mee moet. Ik kreeg de link van een vriendin die er razend enthousiast over is en deze film moet nu ook door mij bekeken worden. Het zal me benieuwen, al zijn de verwachtingen niet al te hoog.
Heeft iemand dit eens gezien? Imdb link

Blargon7
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Across the Universe

Bericht door Blargon7 » 03 nov 2007 14:39

Filter schreef:Na de [url=http://-trailers.blogspot.com/2007/02/across-universe-2007-trailer.html]trailer[/url] van Across the Universe gezien te hebben, ben ik erg benieuwd naar deze film, ookal zal het nog wel een tijdje duren voor hij hier uit is.
Ik heb gister op zo'n filmevent in Amsterdam "Across the Universe" gezien... Echt onwijze top film / musical. Waarschijnlijk komt die helaas rechtstreeks op DVD in Nederland. Als je de muziek van de beatles weet te waarderen moet je deze zeker gaan kijken. :T

Aanrader!

Plaats reactie