Oscars 2011

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Oscars 2011

Bericht door Colonel_Kurz » 08 mar 2011 16:43

Ik zei toch al dat we meer op één lijn zitten. Heb niet voor niets die account verwijderd. :wink: De film zit zelfs zo boordevol dat ik 'uitdrukking van de tijdsgeest' beperkend durf te noemen. :P

Wel jammer dat Fincher de komende jaren alleen maar remakes gaat maken.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 mar 2011 17:09

Zo jij durft! In welke zin beperkend eigenlijk? Nah, ik 'plaagde' je natuurlijk een beetje, niet zozeer om zelf flauw m'n gelijk te halen, maar gewoon deze film weer te prijzen.

Over Fincher en zijn remake projecten, hij is precies de reden dat ik die hele Millenium trilogie nog steeds niet heb gezien, terwijl de dvd's gratis voor me te bemachtigen/ kijken zijn, ken ook de boeken niet (en ga ik niet lezen ook), zo is het voor mij toch nog nieuw :+

En 20.000 Leagues Under The Sea, vreemde keuze, probeert hij ook een Science Fiction Trilogie af te ronden, zo na het wat mij betreft ondergewaardeerde Alien3... en hij zou toch ook ooit Rendevouz with Rama gaan verfilmen?

Anyway, blij met je 180 graden draai Kurz!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 mar 2011 17:28

Noh, 180 graden zou ik het niet willen noemen, van Finchers formele kwaliteiten was ik altijd al overtuigd en dat was deze keer alleen maar meer. Van die leuke klassieke trucjes als de positionering van mensen in het beeld tijdens simpele shot/reverse conversaties (voorbeeld: in de openingsscène zitten Zuckerberg en vriendin telkens juist rechts of links van het midden, terwijl Sean Parker en Zuckerberg telkens aan de zelfde kant zitten (zoals in de club). In het restaurant zit Eduardo juist aan de andere kant) of de manier waarop Fincher alle middelen aangrijpt om aan te tonen dat de Winklevii en de Phoenix Club archaïsch zijn terwijl Zuckerberg en de zijnen bezig zijn met de toekomst. Vooral natuurlijk die scène in Engeland die aangeeft hoe klein de wereld van de Winklevii blijkt te zijn.

Laten we het op 90 graden houden. :wink:

Ik vraag me trouwens af of Fincher nog een bedoeling met de vaak onscherp op de achtergrond knipperende kleine lichtjes. Ergens las ik al dat mensen dit interpreteerden als het knipperende lampje van een modem/router, maar dat leek me wat simpel...

njhgrob
Figurant
Figurant

Bericht door njhgrob » 09 mar 2011 20:12

oscars is nep ik weet al welke films gaan winnen nooit aktie films altijd de saaie films.
dark night was better dan alleen cf de senario was echt heel erg goed en het word niet gewardeerd door die ouwe lullen in de jurie

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 09 mar 2011 20:28

En de Oscar voor de slechtste beheersing van de Nederlandse taal gaat naar...

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 10 mar 2011 00:53

WizardOfOss schreef:En de Oscar voor de slechtste beheersing van de Nederlandse taal gaat naar...
Inderdaad.

Een tip njhgrob: Als je de shift toets en tegelijkertijd een letter op je toetsenbord intoetst, dan krijg je een hoofdletter. De komma zit naast de m, en de punt vind je daar weer naast. :wink:

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 10 mar 2011 08:28

En nog een tip: Misschien moet je wat verder kijken dan het genre actie. :)

Gesloten