International Film Festival Rotterdam

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: International Film Festival Rotterdam

Bericht door Straka » 16 jan 2015 17:58

Renu schreef:Ik hoop vanavond kaarten te kunnen scoren voor Frank (25 januari in het Oude Luxor).

Fingers crossed dat de kaartverkoop werkt!
Om 19:00 uur start de virtuele rij op de site. Beter log je dus dan al in op de site en niet pas om 20:00 uur.

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 16 jan 2015 18:53

Straka schreef:
Renu schreef:Ik hoop vanavond kaarten te kunnen scoren voor Frank (25 januari in het Oude Luxor).

Fingers crossed dat de kaartverkoop werkt!
Om 19:00 uur start de virtuele rij op de site. Beter log je dus dan al in op de site en niet pas om 20:00 uur.
Thanks voor de tip!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 jan 2015 00:26

Nog gelukt? Een vriend van mij probeerde het vanavond via de telefoon, maar daar lukte niets van.

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 17 jan 2015 11:26

Yes het is gelukt! Er waren wel 1100 wachtenden voor mij, maar ik heb ze!

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 18 jan 2015 18:15

Renu schreef:Yes het is gelukt! Er waren wel 1100 wachtenden voor mij, maar ik heb ze!
Echt zorgen had je blijkbaar niet hoeven te maken, want het is nu nog niet uitverkocht. Sowieso valt me tegen/mee (afhankelijk hoe je ernaar kijkt) hoe weinig er pas uitverkocht is.

Zelf kan ik jammer genoeg door drukte met de studie dit jaar niet gaan vrijwilligen (wat ik normaal altijd doe), dus ga ik gewoon als bezoeker het laatste weekend wat films bekijken. Dit is mijn programma:

Do:
- Tu dor Nicole
- Frank

Vrij:
- Cavalo Dinheiro
- Girlhood

Zat:
- Jauja
- The Duke of Burgundy
- A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence
- A Girl Walks Home Alone at Night

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 19 jan 2015 15:27

Lonewolf schreef: Zat:
- A Girl Walks Home Alone at Night
Dit wordt ook mijn aflsuiter. Ik open vrijdag met Me quedo contigo uit het zelfde programmaonderdeel, dus dan maak ik het cirkeltje rond. In lijn met mijn normale kijkgedrag van het afgelopen jaar heb ik een focus op Spaanstalig. Na twijfel toch Jauja maar toegevoegd, ik hoop dat Alonso me weet te verrassen al zijn de verwachtingen gematigd. Slechts 16 kaarten in de voorverkoop. Ik ga verder vooral voor de last-minutes, dit heeft me al vaak genoeg prettige films opgeleverd. Het scheelt ook dat ik het volledige Limelight programma laat schieten en die titels met de Cineville-pas wel weer inhaal.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jan 2015 16:07

Naar eigen zeggen is hij Jauja gaan maken na kritiek op Liverpool dat hij teveel in herhaling viel en niets nieuws meer te zeggen had. Kan niet zeggen of het beter is, of anders, ik heb nog geen eerder werk van hem gezien. Ik ga Jauja in ieder geval voor de 2de keer kijken volgende week zaterdag. :)

Voor mij wordt de afsluiter de voorlopig laatste Ghibli, wel zo toepasselijk. Is al wel aangekocht begreep ik, maar ja, A Girl Walks Home Alone At Night ook. :)

Bij mij dit jaar vooral focus op de Taiwanese film, met daarnaast alle Indiase films die er te zien zijn, en verder van alles wat.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 19 jan 2015 16:52

Colonel_Kurz schreef:Is al wel aangekocht begreep ik, maar ja, A Girl Walks Home Alone At Night ook. :)
Dat heb ik gemist, anders had ik deze misschien ook laten schieten. Maar er bestaat natuurlijk altijd een kans dat er nog films worden aangekocht en aankopen is ook niet altijd een garantie dat de film daadwerkelijk nog wordt uitgebracht in de filmhuizen.

Uit het Taiwan-programma neem ik nog wel die Growing Up mee. De Hou Hsiao-Hsien films heb ik allemaal al gezien en er is geen directe behoefte voor een herkijk. Zelfde geldt voor Yang.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 19 jan 2015 17:46

Over het algemeen wel handig verder om zoveel mogelijk te vermijden, dat Limelight programma. :P

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 20 jan 2015 12:28

Ach, wanneer ik geen cineville had gehad, zou ik er ongetwijfeld een aantal meepikken.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 jan 2015 13:17

Tja, daar heb je een punt.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 26 jan 2015 11:24

Na een weekend IFFR nog slechts zes films gezien, ik doe het wat rustig aan dit jaar.

De twee Tiger Award films die ik zag zijn hopelijk geen indicatie voor de gemiddelde kwaliteit, want die vielen wat tegen. La mujer de los perros en Videophilia hoeven wat mij betreft geen award te winnen.
Verder nog een Japans niemendalletje gezien met Chigasaki Story en ook het Argentijnse Mauro zal snel vergeten worden..

Het Mexicaanse Me Quedo Contigo was wel aardig. Maakt deel uit van het "What de F?!" programma en de film kende inderdaad een aantal WTF?! momenten. Het gaf commentaar op geweld in de Mexicaanse maatschappij, maar draaide de conventionele genderverhoudingen om. De kijker bleef verder door verschillende eigenaardigheden toch ook heel bewust van het feit dat het een filmwereld betreft, zo is bijvoorbeeld meermaals een eenhoorn in de film te spotten.

Hoogtepunt tot nu toe is het Spaanse Magical Girl. Deze won vorig jaar de hoofdprijs tijdens het festival van San Sebastian, een festival dat in omvang en publieksinteresse aardig overeenkomt met Rotterdam. De film is een rustig ontvouwende thriller. Alles is redelijk kil gefilmd en vormgegeven, dit sluit goed aan met de verontrustende elementen die de film bevat. Tegenwicht wordt gegeven door een milde dosis humor, maar als geheel werkt het gewoon zeer goed.

Renu
Bijrol
Bijrol

Bericht door Renu » 26 jan 2015 12:46

Gisteren de film Frank gezien. Een leuke film, heb op sommige momenten erg gelachen. Origineel script ook.

Ik vraag mij alleen af waarom het IFFR "oude" films laat zien. Frank komt uit mei 2014. Niet erg actueel dus.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 26 jan 2015 16:04

Renu schreef:Gisteren de film Frank gezien. Een leuke film, heb op sommige momenten erg gelachen. Origineel script ook.

Ik vraag mij alleen af waarom het IFFR "oude" films laat zien. Frank komt uit mei 2014. Niet erg actueel dus.
Omdat die nog (steed) niet is gereleased in Nederland, daarom denk ik.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 jan 2015 10:34

Dus is het voor de Nederlandse markt nog een nieuwe film. Zo zijn er altijd al meer "oude" dan nieuwe films op het IFFR. Sowieso draaien er als je dat oud noemt eigenlijk vooral "oude" films in de bioscoop, behalve blockbusters die overal tegelijk uitkomen of Nederlandse films. :P

Plaats reactie