International Film Festival Rotterdam

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Straka
Regisseur
Regisseur

Re: International Film Festival Rotterdam

Bericht door Straka » 28 jan 2015 11:30

Gelukkig kruipt het niveau van de Tiger Award titels die ik zag langzaam omhoog. Parabellum is een prima pre-apocalypse filmpje, al had er iets meer in gezeten. Above and Below is een vrij typische documentaire over mensen die zich aan de rand van de Amerikaanse maatschappij begeven. Niet iets dat nooit beter is gedaan, maar door de goede cinematografie en muziek is het een prettige ervaring.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 28 jan 2015 23:15

Film niet gezien, wel door toeval een kort gesprek met één van de editors gehad vandaag. Kreeg nog een pingpongbal, jij weet vast waarom. :P

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 29 jan 2015 09:33

Ja, ik heb er ook een. Nu nog een tafel en batjes, maar die gooiden ze de zaal niet door na de film.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 jan 2015 00:40

Flauw. Zie trouwens dat jij wel bij de screening was van Growing Up die ik gemist heb.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 30 jan 2015 00:49

Klopt, in ieder geval een van de twee voorstellingen. Ik wilde toch wel graag een Taiwanees meepikken, maar die van Hou had ik al eens gezien. Sandwich Man bijvoorbeeld nog enkele dagen voor de aankondiging van dit programma kwam.
De film had aanvankelijk wat meer humor dan de gemiddelde Hou of Yang, maar past inderdaad wel in een vergelijkbaar straatje.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 jan 2015 01:00

Maar de 35mm kopieën die ze draaien man, die zijn zo mooi! Veel beter dan wat er op andere media beschikbaar is, behalve dan Dust in the Wind en The Terrorizers. The Sandwhich Man en The Boys From Fengkuei hebben overigens ook behoorlijk wat humor, was nog een beetje zijn ding in die tijd. Growing Up miste ik door een misverstand met mijn wekker, herkijk van Dust in the Wind miste ik doordat ik de tijd verkeerd ha opgeschreven, en een uur te laat kwam opdagen. :| :(

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 jan 2015 01:02

Dit jaar zijn trouwens tot nu toe naast die Taiwanese films vooral de Indiase films het hoogtepunt van het festival, voor mij.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 30 jan 2015 01:13

De 35mm print van Growing Up was ook prima.
Ik doe dit jaar iets rustiger aan en ik kom waarschijnlijk net boven de 20 titels uit. Niets uit India. Hoogtepunten zijn voor mij Magical Girl en vandaag het mooi ingetogen drama NN.
Daarnaast stelt het festival je natuurlijk ook mooi in staat om nieuwe bestemmingen aan je filmische wereldreis toe te voegen. Zo zag ik vandaag God Loves the Fighter uit Trinidad. In die film was zeker wat ruw talent te vinden. Ook Ethiopie is als bestemming aangedaan in de vorm van de vreemde post-apocalyptische film Crumbs, ik weet nog steeds niet helemaal wat van deze film te denken.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 31 jan 2015 02:09

Straka schreef:Hoogtepunt tot nu toe is het Spaanse Magical Girl. Deze won vorig jaar de hoofdprijs tijdens het festival van San Sebastian, een festival dat in omvang en publieksinteresse aardig overeenkomt met Rotterdam. De film is een rustig ontvouwende thriller. Alles is redelijk kil gefilmd en vormgegeven, dit sluit goed aan met de verontrustende elementen die de film bevat. Tegenwicht wordt gegeven door een milde dosis humor, maar als geheel werkt het gewoon zeer goed.
Grootste sof van het festival voor mij, vervelend en naar.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 31 jan 2015 10:46

Het zijn voor mij dit jaar niet de meest opbeurende films die het best bevallen. Donker en verontrustend doet het goed, eerder met Me quedo contigo. Gisteren beviel Over Your Dead Body van Miike ook goed en het eerder genoemde drama NN is ook verre van een "feel good"-film.
Maar voor vandaag heb ik geode hoop dat A Matter of Interpretation een geode film gaat worden met een heel andere sfeer.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 31 jan 2015 10:57

Straka schreef:Daarnaast stelt het festival je natuurlijk ook mooi in staat om nieuwe bestemmingen aan je filmische wereldreis toe te voegen. Zo zag ik vandaag God Loves the Fighter uit Trinidad. In die film was zeker wat ruw talent te vinden. Ook Ethiopie is als bestemming aangedaan in de vorm van de vreemde post-apocalyptische film Crumbs, ik weet nog steeds niet helemaal wat van deze film te denken.
Enkel Trinidad is nieuw, ik blijk wel al eens eerder een film uit Ethiopie te hebben gezien. Ben ik toch minder exotisch aan het kijken geweest dan ik aanvankelijk dacht.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 feb 2015 12:57

Straka schreef:Maar voor vandaag heb ik geode hoop dat A Matter of Interpretation een geode film gaat worden met een heel andere sfeer.
Waren het zowaar de twee andere films die ik gisteren zag die beter bevielen; Los Hongos en A Girl Walks Home Alone At Night.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 feb 2015 13:35

Straka schreef:Donker en verontrustend doet het goed
Wanneer wordt Magical Girl ooit dat laatste dan? Was mij toch teveel een maffe fantasie om in de tweede helft als iets wezenlijks over te komen, terwijl dat gedeelte dan weer te cynisch en naar is om nog leuk te blijven. Misschien ging de subtekst langs me heen, maar de tekst was na een tijd erg vervelend, met flauwe pogingen toch schokken naar het einde toe.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 feb 2015 16:07

Symbolisch wordt de toon direct in de eerste scene gezet wanneer de rust van wiskundige zekerheid wordt verstoord.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 02 feb 2015 16:39

Doordat mijn studie-activiteiten allemaal meer tijd in beslag hebben genomen dan ik had verwacht, ben ik helaas jammer genoeg helemaal niet meer instaat geweest om naar het IFFR te gaan. Gelukkig komen komen de bekendste en beste titels toch wel in de general release (of zijn via andere kanalen te vinden). Laat ik het positief bekijken en maar denken dat ik het IFFR een leuk sponsorbedrag heb gegeven. :D

Plaats reactie