IMAX vs LieMAX

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Pedrobear
Figurant
Figurant

IMAX vs LieMAX

Bericht door Pedrobear » 16 apr 2012 11:44

Ben er dus achter gekomen dat de IMAX van Pathe Arena een LieMAX bleek te zijn. Weet er iemand waar de juiste IMAX te vinden is?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: IMAX vs LieMAX

Bericht door Dr. Strangelove » 16 apr 2012 12:15

Vanwaar de opmerking cq vraag?

Als je geen toelichting geeft waarom verwacht je dan dat je een antwoord krijgt?
Daarnaast kun je eenvoudig genoeg opzoeken waar de IMAX/non-LieMAX zich bevindt.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 16 apr 2012 12:41

Met de introductie van de digitale systemen denk ik dat het klassieke IMAX gewoonweg uit Nederland is verdwenen. Maar afhankelijk van de kwaliteit van de digitale projectoren die men gebruikt hoeft het natuurlijk niet onder te doen voor het oude systeem. Daarnaast denk ik dat het oorspronkelijke beeldformaat in Amsterdam al nooit gehaald is, dit past gewoonweg niet.

Pedrobear
Figurant
Figurant

Bericht door Pedrobear » 16 apr 2012 13:04

Dr. Strangelove schreef:Vanwaar de opmerking cq vraag?

Als je geen toelichting geeft waarom verwacht je dan dat je een antwoord krijgt?
Daarnaast kun je eenvoudig genoeg opzoeken waar de IMAX/non-LieMAX zich bevindt.
Ik heb er echt naar gezocht. Enige echte IMAX wat ik kon vinden, "1570" IMAX, is de OMNIVERSUM. Probleem is dat zij alleen maar natuurfilms draaien en geen speelfilms.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 16 apr 2012 13:21

Het probleem ligt dan ook meer in het ontbreken van de definitie die jij hanteert.

De Omniversum opstelling is dan ook niet slechts een Imax opstelling.

Imax behelst een bescheidener formaat.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 16 apr 2012 14:11

Ik heb ooit Fantasia 2000 in Rotterdam gezien toen daar nog een échte IMAX stond, nou dat formaat was nou niet bepaald bescheiden... Omniversum is gewoon, zoals de naam als zegt, een koepelvormig scherm, IMAX m.n. gewoon heel groot.

Ook ik voelde me bestolen toen ik bij de Pathé Arena zogenaamd in IMAX een film (The Dark Knight) ging kijken. Het geluid was wel veel overweldigender, beeldkwaliteit volgens mij beter, dat hoort er natuurlijk ook bij, maar dat formaat viel tegen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 16 apr 2012 14:57

De IMAX apparatuur uit Rotterdam is overgenomen door Pathe en naar de Arena gegaan, maar dat oude schermformaat is nooit gehaald. Nu is inmiddels alles digitaal.
Ik denk dat BFI in Londen de IMAX zaal het dichtst bij Nederland is met nog een 70mm projector en een echt groot scherm zoals het bij IMAX oorspronkelijk bedoeld is.

Pedrobear
Figurant
Figurant

Bericht door Pedrobear » 19 apr 2012 18:50

Dat wordt een dagje Londen dan. Ik hoop niet dat ik meer dan 150 euro aan de reis ga verspillen. TDKR is de enige film die het waard zou moeten zijn met 50 minuten IMAX materiaal. Ik wil de echte IMAX hype ervaren.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 19 apr 2012 22:56

Pedrobear schreef:Dat wordt een dagje Londen dan. Ik hoop niet dat ik meer dan 150 euro aan de reis ga verspillen. TDKR is de enige film die het waard zou moeten zijn met 50 minuten IMAX materiaal. Ik wil de echte IMAX hype ervaren.
Verspillen? Het is geen f*king Tilburg. Je kan ook naar Sydney, kost je maar een paar 1000 eu maar dan heb je ook het grootste scherm ter wereld.:)

Pedrobear
Figurant
Figurant

Bericht door Pedrobear » 22 apr 2012 02:09

Aston. Als je voor 75 euro al naar Spanje kan vliegen dan zou dat ook moeten kunnen naar Engeland.

Hoeveel verwacht je dat zo'n reisje London gaat kosten dan? Ben er zelf nooit geweest.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 22 apr 2012 10:37

Ow, ik bedoelde meer dat het niet echt weggegooid geld is, een weekendje London. Hoe duur het precies is weet ik niet. Ik heb geen zin om me te verdiepen in de vervoers- en hotelprijzen maar het lijkt me toch sterk dat het echt significant veel duurder is dan Madrid.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 apr 2012 12:45

Houd rekening dat het budgetvliegen op London nog extra kosten/tijd met zich meebrengt omdat er diverse vliegvelden rond London zijn waarvoor je nog relatief ver moet reizen via trein of bus.

Reizen naar London kan ook met de Eurostar trein.
Als je (ruim) van tevoren boekt kun je vanaf € 46 enkele reis boeken.
Dat is best wel relaxt.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 22 apr 2012 13:10

Voor wie echt zo ongeveer voor niks naar Londen wil en er geen bezwaar tegen heeft even onderweg te zijn, met Megabus is een enkele reis Amsterdam - Londen vanaf 1 lousy pound al mogelijk, en voor een tientje heb je de data voor het uitzoeken. Je zit dan alleen wel 10-12 uur in een bus...

Pedrobear
Figurant
Figurant

Bericht door Pedrobear » 22 apr 2012 14:05

Thnx mannen. Dat wordt de bus dan. Ik hou daar wel van, reizen met de bus. Kan je lekker om je heen kijken en genieten van alles. Die tussenstops die ze maken. Net een avontuur.

Nu nog alleen een goedkoop hotel vinden in London vlakbij de IMAX.. en hopen dat ik de dag daarop weer naar huis kan met de bus. Als dat allemaal mogelijk is dan is de reis zeker wel top :+

Wie is er hier naar de echte IMAX gegaan en hoe was de ervaring?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 apr 2012 16:23

Megabus

Let op: geen officiële link maar je kunt het als basis bestuderen.
Je kunt er ook overnachting boeken.

Dit zou de officiële site zijn.
Een beetje rommelige site maar hier heb je de NL versie.

Dat is toch budgetair gezien een interessante optie.
Thanks Wizard !

Plaats reactie