IMAX vs LieMAX

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Aston
Regisseur
Regisseur

Re: IMAX vs LieMAX

Bericht door Aston » 22 apr 2012 19:17

Pedrobear schreef:Thnx mannen. Dat wordt de bus dan. Ik hou daar wel van, reizen met de bus. Kan je lekker om je heen kijken en genieten van alles. Die tussenstops die ze maken. Net een avontuur.
Klopt, zelf ook gedaan maar dan met Eurolines. (die rijdt ook op London denk ik) maar niet voor 1 pond, een tientje voor een enkeltje heel misschien als je net de goede data hebt. Op zich wel lachen hoor met zo'n bus reizen. Wij moesten midden in de nacht omrijden om de passagiers van een andere bus op te pikken die pech hadden. :8 Het is maar wat je leuk vind maar het is wel avontuurlijker dan trein of vliegtuig.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 22 apr 2012 19:31

Ah heerlijk dit, hoe iedereen helpt iemand zijn optimale, gedroomde filmervaring mogelijk te maken. Delen in dat heerlijke filmgek gevoel :)

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 22 apr 2012 21:12

Nou ja, we wachten dan ook op de uitnodiging om heb op zijn kosten te vergezellen...

We zijn namelijk niet helemaal onzelfzuchtig. :wink:

batmaster
Figurant
Figurant

Bericht door batmaster » 11 jun 2012 22:08

Ik wil ook graag gaan, maar ook niet te veel uit geven.

Als je naar een formule 1 hotel gaat, ben je redelijk goedkoop uit. 36 pond per nacht. Geen ontbijt, en wel gezamenlijke douche. Maar er kunnen wel 3(+2 uitklapbedden, dus 5) personen op 1 kamer. Stel je gaat met z'n tweeën, hoef je maar 18 pond te betalen. Dan met de bus, imax kaartje, eten, ben je zo'n 100 euro kwijt.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 12 jun 2012 07:34

Als het past, ga ik ook naar Londen voor TDKR in de Imax. Heb TDK (en ook nog die lange versie van Avatar en nog wat andere films gezien) daar gezien en het is best wel plezant. Ik ga er ook wel andere dingen aan koppelen zoals een voetbalwedstrijd of zo, anders is de trip de kosten niet waard.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 12 jun 2012 08:38

Wat een gierige bullshit hier. :o Je gaat naar Londen hé! Niet naar een of ander lelijk gehucht dat Tilburg, Zoetermeer, Almere of Rijswijk heet bijvoorbeeld. Ik ben twee jaar geleden gewoon naar Londen geweest zonder enig hoofddoel, gewoon voor de stad. O+

batmaster
Figurant
Figurant

Bericht door batmaster » 12 jun 2012 09:38

Aston schreef:Wat een gierige bullshit hier. :o Je gaat naar Londen hé! Niet naar een of ander lelijk gehucht dat Tilburg, Zoetermeer, Almere of Rijswijk heet bijvoorbeeld. Ik ben twee jaar geleden gewoon naar Londen geweest zonder enig hoofddoel, gewoon voor de stad. O+
Ik ben al 4 keer geweest, in 4 jaar. Ik wil dan niet weer de volle prijs voor even naar de film.

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 12 jul 2012 21:23

Ik ben echt zo blij dat ik over een paar weken naar Londen ga :Y Nu ik daar toch heen ga laat ik me een derde keer TDKR, maar dan in een ECHTE IMAX zaal, niet langs me heengaan! Ik ben echt razend benieuwd naar het scherm en de beeldkwaliteit met de IMAX scènes.
Het gaat waarschijnlijk wel het Science Museum worden, niet het BFI, die zit al zo vol. Al denk ik wel nog dat het scherm in het science museum halfrond is... Of vergis ik me daar faliekant in??

En voor degene die al in Londen zijn geweest, ik sta open voor suggesties voor bezienswaardigheden die je leuk vond daar. Ik wil daar natuurlijk zoveel mogelijk zien!

En wat betreft dat ECHTE IMAX (15/70 IMAX) vs. LieMAX (digitaal), ik vind digitaal ook indrukwekkend, dat is gewoon het beste beeld wat je kan krijgen hier in Nederland. Los gerekend van de 15/70 Omniversum, maar daar draaien ze, zoals gezegd, alleen natuur/documentaires. Het geluid is gewoonweg fantastisch en het beeld is super. Films in 3D komen daar meer tot hun recht. We zouden een digitale in Utrecht moeten hebben :8 Ook al is Arena behoorlijk dichtbij.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 13 jul 2012 11:57

Steve-O schreef:Los gerekend van de 15/70 Omniversum,
Voor de goede orde. Omniversum = IMAX Dome (vroeger bekend als OMNIMAX). Is geen 15/70 IMAX. :wink:

Overgens mag men het woordje LIEMAX er wel uit halen. De ECTE 15/70 IMAX is anno 2012 flink op zijn retour. Vorig jaar heeft IMAX meer dan 50 Kodak patenten gekocht ivm laser projection technology (*). Zo'n 170 IMAX bioscopen hebben nog steeds het analoge film projectie. Dat gaat in eind 2013 veranderen. Dan hebben alle IMAX biosocopen, inclusief IMAX Dome digitale 2D en 3D projectoren. Het ECHTE IMAX 15/70 system is no more.

(*)
Kodak has developed a proof-of-concept prototype projector utilizing KODAK Laser Projection Technology. This revolutionary projection technology proves the viability of using lasers in the motion picture exhibition industry — delivering:

Combined 2D and 3D projection capability
Bright 3D images, twice as bright as those common in the industry
High dynamic range and wide color gamut performance
High power efficiency
DCI capable 2K resolution scalable to 4K

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 13 jul 2012 12:28

bobocad schreef:
Steve-O schreef:Los gerekend van de 15/70 Omniversum,
Voor de goede orde. Omniversum = IMAX Dome (vroeger bekend als OMNIMAX). Is geen 15/70 IMAX. :wink:

Overgens mag men het woordje LIEMAX er wel uit halen. De ECTE 15/70 IMAX is anno 2012 flink op zijn retour. Vorig jaar heeft IMAX meer dan 50 Kodak patenten gekocht ivm laser projection technology (*). Zo'n 170 IMAX bioscopen hebben nog steeds het analoge film projectie. Dat gaat in eind 2013 veranderen. Dan hebben alle IMAX biosocopen, inclusief IMAX Dome digitale 2D en 3D projectoren. Het ECHTE IMAX 15/70 system is no more.

(*)
Kodak has developed a proof-of-concept prototype projector utilizing KODAK Laser Projection Technology. This revolutionary projection technology proves the viability of using lasers in the motion picture exhibition industry — delivering:

Combined 2D and 3D projection capability
Bright 3D images, twice as bright as those common in the industry
High dynamic range and wide color gamut performance
High power efficiency
DCI capable 2K resolution scalable to 4K
Nou bedankt voor de info. Maar betekent dat dat de nieuwe laser tech eenzelfde soort kwaliteit haalt?

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 13 jul 2012 13:08

Steve-O schreef: Nou bedankt voor de info. Maar betekent dat dat de nieuwe laser tech eenzelfde soort kwaliteit haalt?
Zeker. Het heeft te maken met een aantal zaken waarbij IMAX rekening mee moe(s)t houden.

De kosten van een 15/70 film reel en de beeldkwaliteit voor de grote IMAX schermen. Het dynamisch bereik van de nieuwe digitale IMAX projectoren (dankzij Kodak's laser projection technology) is erg hoog (10.000:1). Normale dynamisch bereik van digitale projectoren zit gemiddeld tussen de 2000:1 en 2500:1. Het dynamisch bereik wil zeggen van het uiterste donkere gedeelte tot de meest lichte gedeelte. Vooral 3D films zullen hierdoor beter worden. Ivm met je donkere 3D bril wordt de 3D film niet meer zo donker meer.
"Because this technology produces the deepest blacks, and the brightest 3D of any system demonstrated to date, it will truly make the movies more exciting for consumers, and that creates a strong value proposition for the studios and exhibitors as well,” Kim Snyder, president of entertainment imaging and vp of Eastman Kodak Company, said in a statement.
IMAX is ready voor de toekomst :T

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 13 jul 2012 13:10

bobocad schreef:
Steve-O schreef: Nou bedankt voor de info. Maar betekent dat dat de nieuwe laser tech eenzelfde soort kwaliteit haalt?
Zeker. Het heeft te maken met een aantal zaken waarbij IMAX rekening mee moe(s)t houden.

De kosten van een 15/70 film reel en de beeldkwaliteit voor de grote IMAX schermen. Het dynamisch bereik van de nieuwe digitale IMAX projectoren (dankzij Kodak's laser projection technology) is erg hoog (10.000:1). Normale dynamisch bereik van digitale projectoren zit gemiddeld tussen de 2000:1 en 2500:1. Het dynamisch bereik wil zeggen van het uiterste donkere gedeelte tot de meest lichte gedeelte. Vooral 3D films zullen hierdoor beter worden. Ivm met je donkere 3D bril wordt de 3D film niet meer zo donker meer.
"Because this technology produces the deepest blacks, and the brightest 3D of any system demonstrated to date, it will truly make the movies more exciting for consumers, and that creates a strong value proposition for the studios and exhibitors as well,” Kim Snyder, president of entertainment imaging and vp of Eastman Kodak Company, said in a statement.
IMAX is ready voor de toekomst :T
Maar dat betekent dus dat het een vernieuwde IMAX is dan? Worden ze dan als digitaal bestempeld en worden de digitale nu dan ook zo vervangen door die laser?? Blijven de schermen van de 15/70 schermen die dan veranderen ook zo groot?!

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 13 jul 2012 13:14

Waarschijnlijk zal de nieuwe techniek een betere beeldkwaliteit moeten opleveren, maar dat neemt niet weg dat een groot gedeelte van de schermen, bijvoorbeeld die in Nederland, nog steeds klein is. (Een standaard IMAX-scherm is 22 meter breed en 16 meter hoog) Daar richt een groot gedeelte van het bezwaar van de IMAX-puristen zich ook op. De term LieMAX zal dus nog wel even kunnen blijven.

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 13 jul 2012 13:20

Straka schreef:Waarschijnlijk zal de nieuwe techniek een betere beeldkwaliteit moeten opleveren, maar dat neemt niet weg dat een groot gedeelte van de schermen, bijvoorbeeld die in Nederland, nog steeds klein is. (Een standaard IMAX-scherm is 22 meter breed en 16 meter hoog) Daar richt een groot gedeelte van het bezwaar van de IMAX-puristen zich ook op. De term LieMAX zal dus nog wel even kunnen blijven.
Ja want die in Arena is toch 8 bij 11 ofzo??

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 13 jul 2012 13:26

Ongeveer 160 vierkante meter. De grote zaal van Pathe Schouwburgplein in Rotterdam is bijvoorbeeld nog groter (ong. 10 bij 23).

Plaats reactie