Oscars 2013

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Re: Oscars 2013

Bericht door McMurphy » 03 feb 2013 15:39

Dat blijft echt heel belachelijk. En dan wel een O. Russell nomineren :N . Van mij Argo alle overige belangrijke beeldjes meenemen, zolang Lincoln dat maar niet doet!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 feb 2013 18:53

bobocad schreef:Zojuist lees ik dat Ben Affleck weer een award heeft gewonnen voor Argo. Wat een flater om Ben niet te nomineren voor een Best Director Oscar. :x
Is de flater niet eerder dat Argo überhaupt al die prijzen aan het winnen is?

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 04 feb 2013 19:46

Colonel_Kurz schreef:
bobocad schreef:Zojuist lees ik dat Ben Affleck weer een award heeft gewonnen voor Argo. Wat een flater om Ben niet te nomineren voor een Best Director Oscar. :x
Waarom zou dat een flater zijn? Of gun je Ben niks?

Sowieso laat Ben zien dat hij een degelijke regisseur is. Bij RT is men vol met lof over de films van Ben. Argo RT 96% The Town RT 94% Gone Baby Gone RT 94%. Niet geliefd als acteur, maar wel geliefd als regisseur zowel bij critics als bij het bioscooppubliek. Ik ga met de stroom massa :+

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 04 feb 2013 20:01

Hij gunt Ben vier sterren voor Gone Baby Gone. :)

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 04 feb 2013 22:31

Oftewel een 8.0. Echter de Town beoordeelt Kurz met een 5.0. Ik heb geen cijfer van Kurz kunnen vinden bij Argo :-?
Dus het blijft gissen. :P

Maar goed. Uncle Ben is niet genomineerd. Jammer. Ook PTA valt buiten de boot. Ook jammer.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 feb 2013 22:39

Dat laatste is pas echt een flater.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 feb 2013 13:33

bobocad schreef:
Colonel_Kurz schreef:
Waarom zou dat een flater zijn? Of gun je Ben niks?
Volgens mij beantwoord je je vraag zelf heel goed nadat je hem stelt:
Bobocad schreef:Sowieso laat Ben zien dat hij een degelijke regisseur is.
Wanneer een degelijke regisseur een 'best director' oscar wint is er toch iets mis :P

Overigens laat het RT percentage alleen zien hoeveel mensen de film een voldoende geven. Er wordt geen verschil gemaakt tussen degelijk en enorm goed, dus eigenlijk zegt RT nou ook weer niet veel over hoé goed een film is.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 06 feb 2013 13:57

Ed Crane schreef:Wanneer een degelijke regisseur een 'best director' oscar wint is er toch iets mis :P
Let me explain. :+
Degelijk is een voorzichtige woord. Ik kon zeggen dat Uncle Ben een goeie regisseur is, maar dat wordt (naar mijn verwachting) tegengesproken op deze forum. :P
Ed Crane schreef:Overigens laat het RT percentage alleen zien hoeveel mensen de film een voldoende geven. Er wordt geen verschil gemaakt tussen degelijk en enorm goed, dus eigenlijk zegt RT nou ook weer niet veel over hoé goed een film is.
Ach, het geeft slechts een indicatie. Bij RT zijn de films van Ben lekker fresh. En dat is toch op al prima...Of kan ik beter zeggen goed B-)

awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door awaumans » 06 feb 2013 14:39

Argo is een mindere film die goed geregisseerd is. Daarom vind ik het zo raar dat hij voor Best Picture is genomineerd en niet voor Beste Regie. Al verdiend hij eigenlijk beiden niet echt omdat het kunstje dat Mister Affleck klaart al meerdere keren door andere is gedaan en het niet direct vernieuwend is. Wat anders was bij Gone baby Gone en The Town, die stuk voor stuk veel sterkere films waren maar buiten de Oscar rader vielen omdat ze niet echt handelen over een pro-Amerikaans onderwerp.

Het antwoord voor de vele noms en wins is gewoon weer te vinden in de patriottische voorkeur voor films van de Amerikanen. De reden ook waarom Zero Dark Thirty zo geprezen wordt terwijl je bij die film na een uur al genoeg hebt gezien en denkt van oke laat nu maar gewoon die Raid zien,
Spoiler
die uiteindelijk ook gewoon niks voorsteld
. Ik heb het dan niet over de framing, belichting ofzo want Greig Fraser, de director of photography heeft echt een sterk staaltje camerakunsten laten zien. De sfeer in die film is echt wel in orde, alleen het verhaal is te langdradig en te Amerikaans.

Een lang verhaal kort: films worden voor de verkeerde redenen genomineerd voor Oscars dezer dagen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 07 feb 2013 18:49

Portrait fotografie van Oscar genomineerden van Time Magazine.

http://lightbox.time.com/2013/02/07/osc ... formances/

Costigan
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Costigan » 20 feb 2013 21:02

http://www.hollywoodreporter.com/race/o ... lot-422546

Leuk artikel over onder andere de denkwijze bij het stemmen voor de Oscars van een Academy-lid.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 feb 2013 21:34

Erg vervelend.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 21 feb 2013 08:57

Wat een motivaties en argumentaties O+

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 21 feb 2013 15:13

http://nos.nl/artikel/476722-oscarregis ... gveld.html

Voor wie de genomineerde documentaire nog niet heeft gezien, zeker een aanrader! Het gaat om amateurbeelden vastgelegd door een bewoner van een grensdorpje aan de Westelijke Jordaanoever. Op de beelden is te zien hoe de Israelische troepen te werk gaan tegen de Palestijnse bewoners, hoe hun land wordt bezet, hoe er een muur wordt gebouwd en er Israelische woonwijken op worden gebouwd. De documentaire bevat veel schokkende beelden waarbij de protesterende Palestijnen uit elkaar worden gedreven en worden beschoten door de militairen.

http://www.imdb.com/title/tt2125423/

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 21 feb 2013 15:42

Deze situatie is populair bij de genomineerde documentaires. Ook The Gatekeepers is genomineerd. In deze documentaire geven voormalig leiders van Shin Bet, de Israelische veiligeheidsdienst, hun visie op het conflict. Ook een aanrader wanneer je interesse hebt in het onderwerp.

Aanstaande zondag zijn overigens drie voor een Oscar genomineerde documentaires te zien in EYE. Naast 5 Broken Cameras en The Gatekeepers is ook Searching voor Sugar Man te zien. Deze laatste is een muziekdocumentaire over de onbekende singer/songwriter Rodriguez die per ongeluk de stem van een generatie werd in Zuid-Afrika. Zelf wist hij hier totaal niets van en is hij door uitblijven van succes in de anonimiteit gebleven. Ook deze documentaire is een aanrader.

Gesloten