Oscars 2013

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Gesloten
TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Re: Oscars 2013

Bericht door TheMajor » 21 feb 2013 17:28

Straka schreef:Deze situatie is populair bij de genomineerde documentaires. Ook The Gatekeepers is genomineerd. In deze documentaire geven voormalig leiders van Shin Bet, de Israelische veiligeheidsdienst, hun visie op het conflict. Ook een aanrader wanneer je interesse hebt in het onderwerp.

Aanstaande zondag zijn overigens drie voor een Oscar genomineerde documentaires te zien in EYE. Naast 5 Broken Cameras en The Gatekeepers is ook Searching voor Sugar Man te zien. Deze laatste is een muziekdocumentaire over de onbekende singer/songwriter Rodriguez die per ongeluk de stem van een generatie werd in Zuid-Afrika. Zelf wist hij hier totaal niets van en is hij door uitblijven van succes in de anonimiteit gebleven. Ook deze documentaire is een aanrader.
Searching for Sugar Man is zeker mooi om te zien!

The Gatekeepers staat nog op mijn lijstje.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 21 feb 2013 22:14

Iemand die zaterdag zin heeft om een dagje in Pathe De Munt een aantal genomineerde films te kijken kan hier terecht:
http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopi ... =14&t=7422

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 24 feb 2013 00:09

Straka schreef: Aanstaande zondag zijn overigens drie voor een Oscar genomineerde documentaires te zien in EYE. Naast 5 Broken Cameras en The Gatekeepers is ook Searching voor Sugar Man te zien. Deze laatste is een muziekdocumentaire over de onbekende singer/songwriter Rodriguez die per ongeluk de stem van een generatie werd in Zuid-Afrika. Zelf wist hij hier totaal niets van en is hij door uitblijven van succes in de anonimiteit gebleven. Ook deze documentaire is een aanrader.
http://nos.nl/artikel/477543-sugar-man- ... es-op.html

awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door awaumans » 24 feb 2013 12:39

Costigan schreef:http://www.hollywoodreporter.com/race/o ... lot-422546

Leuk artikel over onder andere de denkwijze bij het stemmen voor de Oscars van een Academy-lid.
"I Haven't seen all the nominees" zegt hij op een gegeven moment. You have one job! Hoe kun je die stemmen dan serieus nemen. Een grote virendjespolitiek. Maar het hele marketing gedoe erachter interesseert me misschien net iets te veel naar mijn goesting. Het hele top of mind principe kan je hier zo goed toepassen. Telkens komen dezelfde vier tot vijf films terug als hij moet kiezen. De marketing achter die Hollywood is echt van een ander level.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 feb 2013 12:47

Iets verder wordt het nog erger:
BEST SHORT (ANIMATED) [Had not seen any of the films, but had heard good things about Paperman so he voted for it.]
:x

awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door awaumans » 24 feb 2013 12:50

Hoe krijgen die mannen hun job. Die hebben meerdere geslachtdelen gezien vooraleer ze bij de Academy mochten. 's Gewoon zielig. Ze zijn connected in de business maar kennen hun vak niet te goei.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 feb 2013 12:59

Neem aan dat die mensen van film houden, dus wat voor straf is het om alles te kijken wat er in genomineerd? Zeker als je voor zo'n gerenommeerd prijsfestijn mag stemmen lijkt het me niet meer dan redelijk. Hoop niet dat er zulke types in de jury voor de forumawards zitten:P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2013 13:04

awaumans schreef: You have one job!
awaumans schreef:Ze zijn connected in de business maar kennen hun vak niet te goei.
Nou ja, zijn job is het regisseren van films, niet het kijken ervan. Het zou interessant zijn als uitkwam welke regisseur dit is en of het een bekende is. Is dit Michael Bay? Christopher Nolan? Ik noem maar enkele namen waarvan ik weet dat ze lid zijn en bekend zijn. In ieder geval is het er een die zich weinig persoonlijk met het geluid van zijn films heeft bemoeid, want hij snapt al niet eens wat sound editing en sound mixing is.

awaumans
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door awaumans » 24 feb 2013 13:06

Ik moet echt niet weten wie dat is. Ik weet alleen dat Hollywood elk jaar stereotyper en stereotyper wordt. Breng de 70s terug. Dat was tenminste een vernieuwende tijd. De komende vijf jaar maak je gewoon nationalistische films met een bekende cast en een regisseur die nog niets verkeerd heeft gedaan in Hollywood en je nominatie is verzekerd.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 24 feb 2013 17:33

Gewoon niet serieus nemen die Oscars. Het is puur entertainment. Kijken wie de grootste lul heeft. Niet voor niets begint de show met de aankomst van de sterren bij de rode loper; de uitzending daarvan duurt bijna net zo lang als de uitreiking zelf.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 feb 2013 17:37

Was het maar waar, dan zouden de Oscars de helft minder lang duren. :P

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 24 feb 2013 18:56

Leuk leuk al die kritiek op de Oscars, toch ga ik het gewoon weer live volgen vannacht, wie is er nog meer van de partij? :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 feb 2013 19:18

Ze zijn mij alweer vergeten uit te nodigen, dus ik niet :x

Orangey
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Orangey » 24 feb 2013 19:22

Ik wel. Hun keuze zijn niet altijd even goed, maar dit jaar vind ik dat alle genomineerden toch wel op zijn minst heel degelijk zijn. Alleen die nominaties voor Silver Linings Playbook snap ik niet zo leuke film, maar 8 nominaties! Dan hadden ze beter The Master (beste film), P.T. Anderson (beste regisseur. Anders misschien Affleck of Bigelow), Leonardo DicCprio (beste bijrolacteur) , Marion Cotillard (beste actrice) en die nominatie voor Jacki Weaver O+ Prima actrice, maar ze heeft geen elke scène waarin ze haar best moet doen, dan had ik nog liever een nominatie voor Kidman gezien.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 24 feb 2013 21:25

Orangey schreef:...en die nominatie voor Jacki Weaver O+ Prima actrice, maar ze heeft geen elke scène waarin ze haar best moet doen, dan had ik nog liever een nominatie voor Kidman gezien.
Ik hoorde het iemand in een podcast mooi opmerken: ze is genomineerd voor de beste 'facial reactions'. :D De andere acteernominaties voor Silver Linings Playbook kan ik overigens wel begrijpen... wat ik helaas niet kan zeggen van de overige vier nominaties die deze film heeft gekregen. :o
Laatst gewijzigd door Thiver op 24 feb 2013 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten