Waarom alleen 3D?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Waarom alleen 3D?

Bericht door Sha » 23 jul 2013 10:52

Het is m'n hobby, dus ik geef er geld aan uit, niet zo raar lijkt mij :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 jul 2013 10:55

Het is ook mijn hobby, maar wanneer mij er een groot deel van lol er van wordt ontnomen, blijf ik thuis. Ik geef alleen geld uit als ik dat het geld ook waard vind. Dus, ja, ik vind het best raar.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 jul 2013 11:04

Raar zoals het kijken naar een hele serie films waar je geen plezier aan beleeft?

Maar goed 3D zuigt, daar is iedereen het tot nu toe nog steeds over eens.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 23 jul 2013 11:06

Sha schreef:Als mensen die keuze wel zouden krijgen is de 3D hype heel snel weer voorbij en dat weet jij ook :)
Nee dat weet ik niet. Want jij noemt een hypothese. :P

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 23 jul 2013 11:11

Nederlanders die ergens een euro minder voor hoeven te betalen?
Die gok durf ik wel te nemen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 23 jul 2013 12:34

bobocad schreef: Ik heb iemand met Pathé gesproken. Hij zei dat de beslissing om een film alleen in 3D uit te brengen aan de filmdistributeurs ligt.
En bij de distributeurs zeggen ze (of tenminste, bij de ene waarvan ik iemand er eens naar vroeg) dat ze dat niet doen omdat er geen vraag naar is van de bioscopen...

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 23 jul 2013 12:49

Dus de één wijst naar de ander en de consument is weer de lul. Je zou er toch bijna zo'n online petitie voor gaan aanmaken.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 23 jul 2013 13:08

Colonel_Kurz schreef:
bobocad schreef: Ik heb iemand met Pathé gesproken. Hij zei dat de beslissing om een film alleen in 3D uit te brengen aan de filmdistributeurs ligt.
En bij de distributeurs zeggen ze (of tenminste, bij de ene waarvan ik iemand er eens naar vroeg) dat ze dat niet doen omdat er geen vraag naar is van de bioscopen...
Op dit moment draait in Amsterdam, in de kleine bioscoop Studio K, The Great Gatsby in 2D. In Pathe is/was deze enkel in 3D te zien. Wanneer een bioscoop het wil kan het dus wel. Gezien de positie van Pathe moet het vooral voor deze keten mogelijk zijn dit af te dwingen. Ik denk dat het aan beide partijen ligt, beide verdienen gewoonweg meer met 3D wanneer er geen keuze is.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 23 jul 2013 13:17

Bij ons thuis is na het zien van 'Man Of Steel' (in 3D uiteraard) besloten dat we niet meer naar 3D-films gaan, tenzij het niet anders kan... Het brengt alleen maar nadelen met zich mee, bovenal het feit dat 3D ten koste gaat van de kleur...

Ik weet trouwens niet of één van jullie ooit naar de film gaat in Ede, maar daar is het kijken van een 3D-film echt een last. Je zit de hele film met een te groot plastic brilletje van nog niet eens een euro, die je zo kapot kan buigen, op je kop... Ik ben dat 3D echt zo zat! :x

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 jul 2013 13:37

Dat van die kleur vind ik wel meevallen. Je krijgt een grijs brilletje en het beeld is iets lichter gemaakt. Misschien moet men eens een enquête houden op internet hoeveel mensen van 3D houden en hoeveel mensen niet van 3D houden, en dan dit onder de neus van de filmdistributeurs houden, want met 3D schieten ze niks op..

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 23 jul 2013 22:23

Ik heb geen problemen met 3D. Ik heb alleen een probleem dat alles in 3D moet.

Ik heb nooit echt hoofdpijn en ik vind het soms vreemd dat een maat van mij zegt dat ie geen diepte zag, terwijl we allebei bij dezelfde film zaten. Dan denk ik: je ziet toch dat ie gast voor die andere staat en de ondertiteling ertussenin?! Dat, terwijl hij bij Life of Pi wel lyrisch was over de 3D. Waarschijnlijk kunnen zijn ogen het pas echt goed zien als het ook echt goed gedaan is.

Ja, bij de ene film is het beter gedaan dan de ander. Pirates 4 was dacht ik in 3D geschoten, maar vond ik minder dan Iron Man 3, die dan weer omgezet is.

Het ligt ook aan verschillende bioscopen en de systemen. Bij ons in Nijmegen in JT vind ik het een stuk minder dan het Dolby systeem in Malden. Onrustiger beeld en dus ook irritanter voor de ogen en hersenen. Hobbit in Imax 3D HFR gezien en daarna met een maat nog eens in JT Nijmegen in standaard 3D. Dat was ff een stuk minder. Echt een verschil.
Dat zou eventueel ook mijn ervaring met Pirates dus hebben kunnen beïnvloeden.

Ik merk wel dat de toegevoegde waarde van 3D meer bij de films die het functioneel willen gebruiken ligt, zoals Hugo en Life of Pi.

Het is nu gewoon teveel: we draaien een film en dopen hem in de 3D.

Hee, ik haal ook de 1 miljard-grens. Goh, je kaartje is ook duurder...

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 24 jul 2013 07:30

JamesBond schreef:Bij ons thuis is na het zien van 'Man Of Steel' (in 3D uiteraard) besloten dat we niet meer naar 3D-films gaan, tenzij het niet anders kan... Het brengt alleen maar nadelen met zich mee, bovenal het feit dat 3D ten koste gaat van de kleur...
Ik heb ook geen 3D kunnen ontdekken bij Man of Steel...
JamesBond schreef:Ik weet trouwens niet of één van jullie ooit naar de film gaat in Ede, maar daar is het kijken van een 3D-film echt een last. Je zit de hele film met een te groot plastic brilletje van nog niet eens een euro, die je zo kapot kan buigen, op je kop... Ik ben dat 3D echt zo zat! :x
In Ede krijg je zelfs verschillende soorten 3D brillen. Ik moet zeggen dat die zware dingen met z'n batterijtje er in wel een stuk beter 3D op het scherm generen dan de standaard weg-werp brillen. Daarbij heb ik vooral last van de ondertiteling die links en rechts van de zin en beetje wegvaagt, omdat de teksten net niet over elkaar heen vallen.

Verrassend genoeg werkte de 3D voor mij het beste bij de 3D-versie van Jurassic Park.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 24 jul 2013 12:15

Wel vreemd dat bij jullie sommige films enkel in 3D worden uitgebracht. Ik denk niet dat dit in België het geval is. In de UGC bioscopen in Brussel kon ik elke film die ik in 2D wou zien wel degelijk in 2D zien (originele versie, tweetalige ondertiteling).

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 24 jul 2013 12:38

Rich Art schreef:
JamesBond schreef:Bij ons thuis is na het zien van 'Man Of Steel' (in 3D uiteraard) besloten dat we niet meer naar 3D-films gaan, tenzij het niet anders kan... Het brengt alleen maar nadelen met zich mee, bovenal het feit dat 3D ten koste gaat van de kleur...
Ik heb ook geen 3D kunnen ontdekken bij Man of Steel...
Niks wat nodig was in elk geval...

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 24 jul 2013 16:16

Silenzio schreef:Wel vreemd dat bij jullie sommige films enkel in 3D worden uitgebracht. Ik denk niet dat dit in België het geval is.
In België heb je idd meer 2D voorstellingen.

Ik durf niet hard te beweren, maar volgens mij heeft het project Cinema Digitaal wel iets mee te maken dat er meer 3D / weinig 2D voorstellingen zijn in NK. Immers voor 3D moet je een digitale projector hebben. Uiteraard zullen de filmrollen met hun dure kosten ook wel mee te maken waarom project Cinema Digitaal is opgestart en afgerond.

Plaats reactie