Remakes

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Remakes

Bericht door Colonel_Kurz » 28 aug 2013 11:08

Vleeshaak schreef:
FilmMaster schreef:
Vleeshaak schreef:Hollywood staat al decennia lang bol van de remakes,
Da's dus niet waar.
Oh, was even vergeten dat meneer er verstand van heeft.Thiver noemt al een paar hele goede voorbeelden en mocht je dat niet genoeg vinden, tik even list of remakes in op google of wikipedia en je zal zien dat er vroeger ook gewoon remakes werden gemaakt.
Nou klopt het dat The Maltese Falcon in 1941 al de derde versie van die film is, bijvoorbeeld, maar de frequentie van remakes van andere films pur sang is toch sinds het afgelopen decennium wel toegenomen.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 28 aug 2013 11:11

Maar het is natuurlijk ook logisch dat naarmate de tijd verstrijkt er ook steeds meer bronmateriaal voorhanden is om een remake van te maken. Een toename is dus op zich goed te verklaren.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 04 sep 2013 01:02

Ehm... voor een film die al twee jaar geleden is aangekondigd en nog niet veel verder is dan het beginstadium, lijkt het woord 'geworden' mij niet van toepassing. :P

Chrischzz
Filmster
Filmster

Bericht door Chrischzz » 12 sep 2013 10:35

Remakes zijn anzich niet eens heel erg..
We zijn tenslotte alweer jaren verder en met de technieken zouden ze bepaalde dingen mooier en beter in beeld moeten kunnen brengen als 30 jaar terug..

Een mooi voorbeeld vindt ik persoonlijk King Kong..

Visueel was de Peter Jackson versie natuurlijk geweldig.. Al moet ik zeggen dat het hier en daar een beetje teveel was (neem de Dino stampede)

Echter kan het ook de andere kant uit gaan.. The Thing bijvoorbeeld heeft de John Carpenter versie een veel betere sfeer dan de nieuwe versie en desondanks dat de nieuwe, nieuwe technieken gebruikte blijven de effecten uit de Carpenter versie toch veel beter.. Uiteraard zijn beiden weer velen malen beter dan de eerste versie..

Een film zou niet te veel moeten steunen op (digitale) effecten.. maar dat is mijn mening..

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 sep 2013 10:46

Maar wat vind je van The Thing van Carpenter, ten opzichte van het origineel uit 1952?

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 12 sep 2013 11:01

Dat staat er al bij :)

Ik vond trouwens de nieuwste versie het minst, gevolgd door die uit 1952, Carpenters versie blijft het beste.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 12 sep 2013 11:13

Chrischzz schreef:Een film zou niet te veel moeten steunen op (digitale) effecten.. maar dat is mijn mening..
Daar ben ik het volkomen mee eens. Helemaal niks mis met SFX, of ze nu digitaal zijn of ouderwets, maar bij sommige films lijkt het toepassen ervan haast een doel op zich geworden. Alsof ze eerst de effecten verzinnen, en dan pas een verhaal om ze aan elkaar te plakken.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 sep 2013 11:21

Sha schreef:Dat staat er al bij :)

Ik vond trouwens de nieuwste versie het minst, gevolgd door die uit 1952, Carpenters versie blijft het beste.
Inderdaad, nu je het zegt.

Ik vind zelf de versie uit 1952 het beste. De twee latere versies komen toch niet veel verder dan het standaard horror genre. Een genre dat overigens niet één van m'n favorieten is.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 12 sep 2013 11:35

Oorspronkelijk was het in The Thing-remake (officieel prequel) ook met animatronics en zo, maar om de één of andere reden hebben ze het in postproductie tóch door cgi vervangen. Overigens was de remake/ prequel met de elementen die de film toevoegde t.o.v. Carpenters versie óók zo ongeveer een remake van Alien. Ze hebben er uiteindelijk bepaalde dingen uitgesneden/ dingen vervangen om redenen die niet echt duidelijk zijn, maar die ik gewoon gooi op dat het voor hun ook duidelijk werd dat het veel te veel op Alien was gaan lijken en dat fanboys dat niet zouden gaan pikken (nu pikte ze die film sowieso niet, maar oké). Overigens is The Thing From Another World uit 1952 (die zelf ook weer één van meerdere inspiratiebronnen lijkt te zijn geweest voor Alien) niet het origineel, het origineel is een kort sf-verhaal geschreven door John Campbell, daar komt ook het shapeshifter idee vandaan (zat niet in de 1952 film).

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 12 sep 2013 12:04

Dat klopt inderdaad, ik bedoelde ook eigenlijk dat dat de eerste verfilming van dat verhaal was.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 12 sep 2013 12:12

Ed Crane schreef:Oorspronkelijk was het in The Thing-remake (officieel prequel) ook met animatronics en zo, maar om de één of andere reden hebben ze het in postproductie tóch door cgi vervangen.
Volgens Matthijs van Heijningen Jr. was de reden simpelweg dat ze het resultaat er met de klassieke effecten toch niet goed genoeg vonden uitzien.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 12 sep 2013 12:36

patrob schreef:
Sha schreef:Dat staat er al bij :)

Inderdaad, nu je het zegt.

Ik vind zelf de versie uit 1952 het beste. De twee latere versies komen toch niet veel verder dan het standaard horror genre. Een genre dat overigens niet één van m'n favorieten is.
Carpenters The Thing is één van de beste horror films ooit, dus standaard zou ik hem niet willen noemen :)

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 12 sep 2013 12:47

Niet een standaard, maar dé standaard.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 12 sep 2013 12:57

Eensch :Y