Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door FilmMaster » 16 jul 2013 22:05

You,ve Got Mail.
Was aan het zappen en kwam op deze film uit.
Prima rom-com, vind hanks echt 1 van de betere usa acteurs.
Zie hem liever in de films van spielberg, daar is die op zijn best.
Zijn tegenspeelster doet het ook niet slecht.

Simpel verhaal, leuk verpakt. Vooral hanks voice overs tijdens het typen zijn wel komisch.
Voor de rest is alles cliche. Voor de tijd dat ie uitkwam, was dat wel leuk, vanwege het hele mail gebeuren, wat toen in kwam.

Leuke wegkijker deze film.

3/5

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 16 jul 2013 22:20

Gisteren en vandaag gekeken:

Der Blaue Engel
Op de Masters of Cinema blu-ray/dvd uitgave staan twee versies van de film die van Marlene Dietrich een ster maakte: de originele Duits-talige en de Engels-talige versie.
Gisteren heb ik de Duitse versie gekeken en vandaag de Engelse. Ik vond de Duitse versie beter, al zijn de verschillen miniem. Het zit in de kleine montage momentjes en in de karakter ontwikkeling die in de Duitse versie nét iets beter lijkt. In de Engels-talige lijkt het, ook al is het verschil in speelduur maar drie minuten, iets te gehaast ten opzichte van de Duits-talige versie.
De film zelf is beide keren onverminderd ijzersterk. Emil Jannings is één van de beste acteurs uit het tijdperk van de stomme film maar ook hij kan niet verkomen dat de show wordt gestolen door Marlene Dietrich. Een aantrekkingskracht op zowel de kijkers als de overige personages uit de film die ongekend is. Je blijft naar haar kijken, iedere scene opnieuw hoop je dat ze voorbij komt.
Niet raar dus dat deze film van Von Sternberg van haar een wereldster maakte en het begin was van een vruchtbare samenwerking tussen de twee iconen.

Duitstalige versie: 8,5/10
Engelstalige versie: 7,5/10

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 17 jul 2013 09:25

Bridesmaides met Kirsten Dunst.
Wat een flutfilm. De trailer zag er veel belovend uit maar ik vond het echt een poepfilm. Was meer drama dan comedy.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 17 jul 2013 10:02

Die film is inderdaad een behoorlijke ramp.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 jul 2013 10:50

Bridesmaids met Kristen Wiig of Bachelorette met Kirsten Dunst? Die eerste is toch een behoorlijk vermakelijke komedie...

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 17 jul 2013 11:22

Ik vond het een erg leuke film. :Y Maar Kirsten Dunst zat er niet in. :N

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 17 jul 2013 13:07

Hannah Arendt

De duitse filosofe die in 1933 uit een kamp in Frankrijk vluchtte richting de VS. In april 1961 start in Israel het proces tegen Adolf Eichmann. Zo'n 30 jaar nadat ze Europa/Duitsland is ontvlucht wil ze weer bewust in aanmerking komen met de herinneringen van de oorlog.Hannah heeft The Newyorker gevraagd om verslag van het proces te mogen gaan doen in Isreal, en ze hebben ja gezegd. Dit is een film over het leven. Goed/kwaad, bevelen opvolgen, voor jezelf kunnen denken, vriendschap, liefde, verraad, filosofie, haat., les geven. Je kan het zo goed nog niet krijgen en het zit in deze film. Ook bij vlagen een dosis humor. Hannah Arendt wordt/werd omschreven als arrogant en meedogenloos. Ze was immers zelf joods en verklaart in haar artikel/boek dat zonder de Joodse leiders die tijdens de oorlog normale joden hadden verraden, er al snel zeker geen 4.5-6 miljoen doden zouden zijn gevallen. Er is gigantisch veel kritiek en haat reacties op haar werk gekomen maar zelden nam men de moeite om heel het stuk uberhaupt van A tot Z te lezen.

Om wikipedia te quoten:
'Hannah Arendt heeft met haar in 1963 uitgegeven boek Eichmann in Jerusalem. A Report on the Banality of Evil (Nederlandse vertaling: De banaliteit van het kwaad: Een reportage. Moussault, Amsterdam, 1969) willen aantonen dat personen zoals Eichmann die vele wandaden op hun geweten hebben, geen duivels in mensengedaante zijn, maar banale uitvoerders van wat hun opgedragen wordt. Zelfs nu leidt dit boek nog tot hevige discussies. Ook de Nederlandse schrijver Harry Mulisch schreef een boek over het Eichmann-proces, waarin hij tot vergelijkbare conclusies kwam als Hannah Arendt. Later verklaarde Simon Wiesenthal dat Eichmann met hetzelfde gemak roodharigen had kunnen ombrengen, of alle mensen wier achternaam begon met een K.[''

Kortom mensen die zulke gruwelijke daden uitvoeren doen niet anders dan simpele bevelen opvolgen omdat ze niet voor hun zelf kunnen nadenken.
Dit is een film die eigenlijk op scholen zou moeten worden getoond of klassen zouden deze in filmhuizen moeten zien. Het is een film die wel een stevige discussie zal kunnen oproepen.
Ik ben blij dat ik met mijn opleidingen veel te weten ben gekomen over de Tweede Wereldoorlog. Zo was dit verhaal goed voor mij te volgen en vond ik de film aan een stuk door ronduit fascinerend.

9

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 17 jul 2013 13:49

Hannah Arendt [2013] staat hoog op mijn lijst van films die ik nog wil zien. Goed om te horen dat het een kwaliteits-film is geworden.

Eichmann was een bureaucraat en anti-semiet. Dat die twee samen kwamen onder de nazi heerschappij was toeval. Hij wilde als de ultieme bureaucraat zijn werk zo goed mogelijk uitvoeren en of dat nu inhield dat hij een distributie netwerk op poten moest zetten voor machineonderdelen, cacao of mensen, maakte hem niet uit. In Conspiracy [2001] word goed getoond dat hij -en vele met hem- geen mensen zagen maar een product dat verwerkt moest worden.Dit soort mensen bestaat nog steeds, dictatuur of Democratie. Zonder enig opzettelijk sadistische of sociopatische karaktertrek zijn ze in staat miljoenen mensen te vernietigen, alleen om dat het deel is van hun baan. }:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 17 jul 2013 16:30

Children of the Corn III: Urban Harvest
Na twee delen op het platteland leek het de makers een goed idee om de reeks naar de stad te verhuizen. Wat volgt is een film die, op één scène na, compleet faalt. Het verhaal is achterlijk, de spanning niet aanwezig en de gore knullig. De enige reden dat ik kan bedenken dat deze film door James Hickox hebben laten maken, is doordat ze hem verwarden met zijn broer, Anthony Hickox. Hijzelf waarschijnlijk ook, want er zijn qua kills best wel wat gelijkenissen met bijvoorbeeld Hellraiser III. Lang verhaal kort: so bad it's good.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 17 jul 2013 17:33

Before Midnight (2013, VS, Richard Linklater)
Opeens was daar het bericht dat Linklater, Hawke en Delpy stiekem in Griekenland een vervolg op Before Sunrise/Sunset hadden opgenomen. Vanwege het perfecte open einde had ik zelf mijn twijfels over de noodzaak van dit vervolg, maar al die twijfels verdwenen sneller dan een ijsblokje in Death Valley.
Ook dit derde deel moet het weer hebben van de fantastisch geschreven dialogen. Deze dialogen zijn intelligent, maar tegelijkertijd heel natuurlijk waardoor het nooit pretentieus wordt. (Al zijn er ook mensen die het daar compleet niet mee eens zijn). Wat deze dialogen helemaal zo goed maken is de vloeiende manier waarop onderwerpen in elkaar overgaan. Een gesprek kan opeens weer uitmonden in een ruzie en een debat tot verzoening. Dit zorgt ervoor dat het nooit duidelijk is waar de film heengaat en er een spanning blijft over de toekomst van Jesse en Celine's relatie. Waar de eerste twee films vooral gingen over het versieren en passie van een nieuwe liefde, gaat dit deel over het lief en leed van een langdurige relatie.
cijfer: 9

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 17 jul 2013 21:44

Colonel_Kurz schreef: Die eerste is toch een behoorlijk vermakelijke komedie...
Serieus? vond er echt geen hol aan :(

Looper
Rian Johnson`s meest recente film werd in de markt gezet als een tijdreis film. Hoewel dat een groot deel is van de film, is het eigenlijk meer het droevige verhaal van een man die er alles voor over heeft om bij zijn vrouw te kunnen zijn en het leven dat ie heeft te behouden. Een mooi verhaal dat op momenten meeslepend is.
In mijn beleving is het tijdreis gegeven slechts iets om de film mee op te leuken, net als het actie geweld. Wat trouwens niet wilt zeggen dat dat niet goed is. Vond het hele Looper gebeuren leuk gevonden en goed uitgewerkt.
Gordon-Levitt laat opnieuw zien een film zonder probleem te kunnen dragen en Willis zet een sterke rol neer.
Het einde van de film laat ruimte voor discussie, iets dat ik altijd wel kan waarderen.
Johnson maakt weer een sterke, originele film die meerdere kijkbeurten zal rechtvaardigen.

8,2/10

Papigiulio
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Papigiulio » 17 jul 2013 23:23

DrMabuse schreef:Ik vond het een erg leuke film. :Y Maar Kirsten Dunst zat er niet in. :N
FilmMaster schreef:Die film is inderdaad een behoorlijke ramp.
Colonel_Kurz schreef:Bridesmaids met Kristen Wiig of Bachelorette met Kirsten Dunst? Die eerste is toch een behoorlijk vermakelijke komedie...
excusez moi, ik bedoelde idd Bachelorette, ze veranderen hier in Japan altijd de f*ckn titels, heel erg confusing.

Maar idd bachelorette poep, bridesmaids was leuk. Dacht dus ook eerst dat Bridesmaids de film met Kirsten Dunst was hah. :D

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 18 jul 2013 07:46

The Bourne Legacy [DVD]
Ik had de vorige drie films blijkbaar niet heel helder meer op het netvlies staan, wat deze film er niet altijd even duidelijk opmaakte. Daarnaast kent het verhaal de nodige plotgaten die later niet opgevuld worden en sommige scenes dus een beetje een vreemd gevoel meegeven. Met de actie is overigens niks mis, al had het camerawerk wel iets beter gekund.
7.0/10

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 18 jul 2013 19:26

Body Of Lies... beetje stijl van Blood Diamond met Leo en zowat verhaal a la Green Zone (al heriner ik me van die laatste niet meer zoveel)
Maar heb hem halverwege afgezet omdat m'n moeder kwam meekijken en het verhaal me toch wat begon te vervelen...
Leo die met Mark Strong (die ze zeer goed hebben omgetoverd tot Arabier) een compromie probeert te sluiten terwijl non-challante Russel Crowe het vervelende hoge ventje speelt...
Maar zal deze waarschijnlijk wel uitkijken, al is het raar om Leo eens in een andere rol te zien dan Gatsby en Inception (wat beiden m'n favo's zijn en die ik al meerdere keren heb bekeken :T )

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 18 jul 2013 21:07

Justice League: The Flashpoint Paradox (2013)
Ik ben ontzettend verrast door de volwassen toon van deze film. Fantastische actiescenes, prima verhaal waarin Flash eens mag shinen, wat ook best een tof personage is. Best veel bruut geweld, en grof taalgebruik wat me wel opviel. Dit soort films mogen ze wat mij betreft vaker maken dan alleen die standaard cliché familieanimatie films. Topper! Ik twijfel een beetje tussen een 8 en een 9 omdat ik niet weet of deze film me lang bij zal blijven. En ik weet niet zo goed waar dat aan ligt, want ik vind hem wel heel goed dus ik hou het in het midden.
8,5/10

Plaats reactie