Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door spooklift » 30 aug 2013 22:17

Being There (1979)

Bijzonder verhaal. De speelduur is wel beetje te lang maar gelukkig kan Peter Sellers goed spelen zodat de film blijft interessant tot het einde.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 31 aug 2013 11:42

Edge of Darkness (2010)
Je denkt direct dat Mel Gibson Bruce WIlles of Liam Neeson gaat nadoen... maar verhaal gaat helemaal andere kant op.
Meer een mysteriefilm met een finale die wel ietsje spannender en uitgerekter mocht.
Mel Gibson deed het vooral goed met z'n acteerprestaties (vooral in begin v d film)
8/10

Ben benieuwd naar z'n prestaties in EX3... hoop niet op zo'n badguy zoals in EX1 :}

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 31 aug 2013 16:17

Batman: The Dark Knight Returns part 1&2, deze animatiefilm laat een (mogelijk) einde van de carrière van Batman zien.

Een Bruce Wayne van een jaar of 55, een gepensioneerde Gordon en ook andere bekende namen, goed en slecht, oud en versleten, allemaal met elkaar verbonden in een laatste grote 'oorlog' in Gotham City. Interessant verhaal, vooral in contrast met Batman: Year One die ik gisteren nog heb bekeken.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 31 aug 2013 17:25

Resident Evil (2002)
Vermakelijke gameverfilming, maar mocht wel iets gore hebben. Voor de rest weinig mis mee, actie is vet, beelden zijn goed verzorgd, cast is netjes (Michelle Rodriguez is supervet) en de soundtrack is kick ass. Jammer dat het best voorspelbaar is allemaal.

6,5

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 31 aug 2013 17:38

Maar dat zijn zombiefilms meestal wel toch?...
Zombies eat brain, om nom nom.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 31 aug 2013 18:16

Lekker makkelijke simplificatie van het genre, zo kan je elk genre wel over één kam scheren. Er zijn tig zombiefilms waar ik niet precies kan voorspellen op welke volgorde mensen op worden gegeten, wanneer de schrikeffecten komen en wat het plot gaat doen. Resident Evil was mij iets te voorspelbaar, zeker omdat ze een mysterie in het verhaal hadden ingebouwd, maar het antwoord daarvan zag je al van verre aankomen,

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 31 aug 2013 18:26

Ik ben het met je eens hoor... maar het zombie genre is er wel één waar een simpel plot meer dan genoeg is om een goede film neer te zetten. De eerste Resident Evil vind ik persoonlijk een goede film, in het genre.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 31 aug 2013 19:42

1ste Resident Evil was goed :) Al vond ik het belachelijk dat ze
Spoiler
die honden gewoon even wegschopte enzo - -'

En na die film ging het enkel bergafwaarts...

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 31 aug 2013 20:46

What's New, Pussycat (1965)

Wat een bizarre film. Het verhaal is niet zo sterk maar Peter Sellers speelde echt met met zijn nep lang haar en sixties pak O+ Woody Allen werkte echt op mijn zenuw. Begin is beetje saai maar op einde van chaos in het kasteel en karting O+

Peter Sellers _O_

Afbeelding

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 31 aug 2013 21:22

Vanavond afgekeken:

America: The Story of Us
Een twaalfdelige documentaire reeks van het History channel over de (ontstaans)geschiedenis van de Verenigde Staten. Door middel van een mengeling van reconstructies en echte beelden krijg je als kijker een hele berg aan informatie en (soms nutteloze) feitjes over je heen.
Zelf kan ik het goed hebben maar af en toe wordt het allemaal net iets te patriotistisch, zeker wanneer een reeks aan bekende (en minder bekende) mensen voorbij komen die keer op keer verkondigen dat Amerika toch echt het beste land ter wereld is. Van een aantal van die mensen vraag je je trouwens steeds weer af wat ze eigenlijk in zo`n docu reeks doen, beter hadden ze historici en kenners aan het woord gelaten. Op die momenten is het ook het meest interessant.
Als je af en toe een paar afleveringen een paar afleveringen kijkt is het goed te behappen, als je alles achter elkaar kijkt kan het wat eentonig worden.
Desondanks is dit, in z`n geheel genomen, toch wel een interessante en niet al te moeilijke (veel feiten zullen de meeste al weten) reeks voor geschiedenis fanaten en (zoals ik) Amerika liefhebbers.

7,8/10

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 31 aug 2013 21:28

Ed Crane schreef: De beste Star Trek-film vind ik overigens First Contact.
Mee eens :T

Terug naar Abrams versie van ST. Is het niemand opgevallen dat Scotty geen ding repareert in deze films? In alle andere films moest hij (of de bemanning) meestal wel iets repareren, in elkaar zetten of iets technisch oplossen. Dus de techno-babbel ontbreek in de Abrams versie van Star Trek.
Maar nou moet men niet denken dat ik de films van Abrams niet goed vindt. Ik vindt ze goed gemaakt maar het heeft een andere feel dan de originele films. Hierdoor ben ik ook bang dat de nieuwe Star Wars films ook die weg ingaat. (en lensflares natuurlijk)

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 31 aug 2013 23:35

spooklift schreef:What's New, Pussycat (1965)

Wat een bizarre film. Het verhaal is niet zo sterk maar Peter Sellers speelde echt met met zijn nep lang haar en sixties pak Woody Allen werkte echt op mijn zenuw. Begin is beetje saai maar op einde van chaos in het kasteel en karting O+
Ho, ho, karting en een hoop lekkers. Een Citroën HY, een Panhard daar op de achtergrond, een deux chevaux'tje... Ja ! Jummie ! :~

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 01 sep 2013 03:04

113. Afbeelding Kick-Ass 2 (Jeff Wadlow, 2013) :: 7.2

Leuke humor.Rot gelachen. Mother Russia :lol: Geweldig.

114. Afbeelding Borgman (Alex van Warmerdam, 2013) :: 8.6

Fascinerende film. Het verhaal is soms behoorlijk vaag wat ik ook al bij Ober had. Gewoon een erg goede film. De eerste Nederlandse film in 38 jaar tijd die aan de competitie van Cannes meedeed en volledig terecht.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 01 sep 2013 08:34

Dossier K
Vind dit een vermakelijke film.
De Zaak Alzheimer is beter in elk opzicht eigenlijk. Dit was een gewoon wraakfilmpje, wel op een uitstekende manier uitgevoerd.

3,5/5

MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door MargotTenenbaum » 01 sep 2013 14:23

Borgman - fantastisch. Een negen.

Plaats reactie