Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door ruben » 21 mar 2014 13:21

Ik heb je gemist, zeur, ik bedoel Kurz :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 21 mar 2014 14:02

Afbeelding
Van hetzelfde. :)

Trouwens, gezien je vroeger zo actief was voor de Nederlandse film, zowel in daad als in woord, kun je daar eigenlijk veel van zien in Zweden? Nederlandse films bedoel ik, niet die activiteit.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 21 mar 2014 21:11

Speed 2: Cruise Control
Ik verwachte een verschrikkelijke baggerfilm, maar dat viel uiteindelijk best mee. Oké, vergelijken met deel 1 is niet eerlijk. Die film was snel, spontaan, oprecht spannend in zijn eenvoud en had perfecte acteurs (vooral Hopper en Reeves). Dat valt niet te herhalen. Helaas blijft Bullock zo'n beetje als enige over uit deel 1. Nu ze zoveel ruimte krijgt, krijgen we een shitload aan genreclichés. Er moet van alles bijgehaald worden, iets wat al haast niet te vermijden was. Maar de uitwerking is zo clichématig en vervelend. Jason Patric is ook verkeerd gecast. De lead voor een actiefilm ligt hem niet. In bijrollen of wat meer gelaagde hoofdrollen kan ik hem wel waarderen, maar dit is echt niets voor hem. Alle gebreken -ik kan nog wel even doorgaan- storen zeker, maar uiteindelijk heb ik me toch nog redelijk vermaakt. Het begin en het einde zijn vermakelijk en spectaculair.
6,0/10

Mindhunters
Enorme pulp, maar wel met liefde in elkaar gezet. Slater, Kilmer LL Cool J; dat zijn echt prima acteurs voor een film als deze. Niet hoogstaande film, maar wel zeer vermakelijk. En Radio Kootwijk is ook een erg toffe locatie. Niet alleen omdat het dicht in de buurt is voor mij, maar ook omdat het goed helpt bij de sfeer van de film!
6,5/10

Paul83NL
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Paul83NL » 21 mar 2014 22:10

Ik ben momenteel bezig met een paar filmpjes waar ik goede herinneringen aan heb. Zo heb ik in de afgelopen week Wedlock (1991) weer eens gekeken. Deze blijft toch één van mijn favoriete films met Rutger Hauer. Maar eerlijk, het is en blijft wel een B-filmpje. Toen heb ik besloten om ook Fortress (1992) weer eens te kijken. Heerlijke foute sci-fi film als je het mij vraagt. En als klap op de vuurpijl heb ik ook Universal Soldier (1992) opgezet. Fantastische actiefilm met foute oneliners en over de top actie. Lekker weekje zo! :D

Paul83NL
Figurant
Figurant
Contacteer:

Bericht door Paul83NL » 21 mar 2014 22:11

Mindhunters
Enorme pulp, maar wel met liefde in elkaar gezet. Slater, Kilmer LL Cool J; dat zijn echt prima acteurs voor een film als deze. Niet hoogstaande film, maar wel zeer vermakelijk. En Radio Kootwijk is ook een erg toffe locatie. Niet alleen omdat het dicht in de buurt is voor mij, maar ook omdat het goed helpt bij de sfeer van de film!
6,5/10
Ik vind dit ook een vermakelijk filmpje, maar ik ken niet alle details meer. Misschien weer eens opzetten :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 21 mar 2014 22:13

The LEGO Movie (2014, Phil Lord & Chris Miller)

Wat een fantastische film! Ik heb weinig woorden voor hoe briljant ik deze film vind! Het verhaal van de film is simpel, maar prima. Het idee vind ik heel leuk bedacht en goed uitgewerkt! Goede personages (mijn favoriet is toch wel Batman) en geweldige locaties! De humor is hilarisch en de film is ook erg hartverwarmend. De manier waarop alles is geanimeerd is briljant en het oog voor detail is heerlijk! Ik heb genoten van deze film! Everything is awesome!

10/10

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 21 mar 2014 22:40

Walk The Line (Extended Edition) (2005, James Mangold)

Lang geleden dat ik deze film voor de eerste keer zag, wat ook de laatste keer was dat ik 'm zag. Toen al waardeerde ik deze film heel erg, maar nu nog meer. Een prachtige reis van een man die zichzelf uiteindelijk moet terugwinnen, voordat hij de rest kan winnen. Het is al vaak gezegd, maar Phoenix in de rol van Cash is legendarisch. Een prachtfilm over mijn favoriete muzikant.

8,5/10

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 21 mar 2014 23:12

Explorers (1985)

Typisch jaren '80 met typisch Steven Spielberg sfeer (ondanks dat hij is niet regisseur). Leuk dat Dick Miller speelt mee :D Bij het begin is leuk maar toen ze vertrekken naar de ruimte zakt de film behoorlijk in en die 2 belachelijke aliens :x Het verpest de film. Ik vind het wel jammer. Ethan Hawke speelt matig maar het was zijn allereerste rol dus logisch. River Phoenix speelt echt leuk. Jammer dat hij stierf vroeg. Ik geef 3 sterren.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 22 mar 2014 14:33

Firewall
De spanning wordt prima opgebouwd, maar de climax is een grote teleurstelling. Waar het eerst om spanning draait, gaat Ford het laatste halfuurtje nog even de pensioengerechtigde Jack Ryan uithangen. Met zijn leeftijd rent hij als hij een pinguïn met diarree. Tel daarbij een dichtgeknoopt maatpak en je hebt een kolderiek tafereel. Die climax is ten eerste een stijlbreuk met de eerdere, meer psychologische spanning. Ten tweede stelt de actie ook nog eens teleur. Jammer, want er had nog veel meer in gezeten.
6,5/10

Taken 2
Compleet inwisselbaar en met meer plotgaten dan kogelgaten (en dat wil wat zeggen) :} , maar... Liam Neeson zit heerlijk in zijn rol.
5,5/10

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 22 mar 2014 20:19

Invasion Of The Body Snatchers (1978, Philip Kaufman)

Hoewel de film uit 1956 toch sfeervoller en daarmee ook enger aanvoelt, is dit nog steeds een aardige film.

7,7/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 22 mar 2014 22:30

Whale Rider
Prachtige en sterke film, goed geacteerd, heel geloofwaardig.

4/5

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 22 mar 2014 22:32

When In Rome (2010)
Leuk filmpje, maar vond toch dat de liefde van Bell en Duhamel beter mocht worden verbeeld. :)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 mar 2014 14:05

Colonel_Kurz schreef:Dat dynamische waar je het over hebt, dat miste ik nou juist... en dat die andere Marvel films nog ietsje zoutelozer zijn maakt deze nog niet goed. Over forgettable gesproken, ik was deze X-men film bijna geheel vergeten, totdat deze discussie weer herinneringen naar boven bracht...

En als een beetje pielen met de Cuba Crisis al "ballen tonen" is, dan is Iron Man 3's commentaar op de Amerikaanse reactie op terrorisme met de suggestie dat het überhaupt een interne kwestie ook "ballen tonen" -veel meer eigenlijk nog, in de zin dat het om een hedendaagse kwestie gaat. Niet dat ik daar nou echt van onder de indruk was overigens. Want dat gaat ervan uit dat een klein beetje "lip service" naar wat diepgang ballen tonen is, terwijl het zoals de meeste actiefilms die dit proberen uiteindelijk evenveel diepgang heeft als de laatste Fast & Furious films. Dan prefereer ik eerder die openlijke nonsens boven de oppervlakkige nonsens dat doet alsof het meer is zoals die X-men film of de laatste Batman. Daarbij hebben die tenminste echt dynamiek en goede actiescènes.
Mja, kijk ik denk niet dat men bij First Class nu echt de illusie had een diepzinnige film te maken, gewoon het aardige idee van een historische gebeurtenis verweven met een aardig (pulp)concept. Ik vond juist dat de eerste drie X-Men films dachten diepzinnige punten te maken en dachten ballen te tonen, maar ze slaan de plank volledig mis. Naar mijn beleving liet First Class eindelijk veel van die onzin los.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 mar 2014 21:48

The World's End (2013, Edgar Wright)

Wright is een geweldige regisseur. Zijn werk zit vol met details die ervoor zorgen dat je zijn films keer op keer kunt kijken en steeds meer kunt ontdekken. Ook The World's End is zo'n film, gedetailleerd en hoe meer je hem kijkt, hoe meer connecties en details je in de film ontdekt.

8/10

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 24 mar 2014 02:26

Airbender schreef:The Frighteners, 1996

Gekke film hoor.
In positieve zin?

Plaats reactie