Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Secret1994goesFilm » 29 mar 2014 09:07

Captain America : Winter SOldier
één van de beste Marvel film!
Sterk en mysterieus verhaal, vele interessante karakters en een memorabele bad guy!

één punt dat me wel dwarszat: de vechtscene (hieronder) mocht wel in slow motion, want het ging met alemaal iets te snel
Afbeelding

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 29 mar 2014 21:20

Goodfellas (1990)

Goede film maar zeker niet supergoed. The Godfather is veel beter. Joe Pesci speelt heel goed en was terechte Oscar-winnaar. Ray Liotta vond ik matige acteur. Robert De Niro speelt zoals altijd goed. De speelduur is nogal te lang. Ik geef 4 sterren.

SeungRi1997
Filmster
Filmster

Bericht door SeungRi1997 » 29 mar 2014 21:42

Captain America: The Winter Soldier

Een stuk beter dan ik had verwacht. De toon is anders, serieuzer, er wordt geprobeerd om een politiek getint verhaal te vertellen en dat is zeer aardig gelukt. Ik vond de film erg spannend en de actiescènes waren erg vermakelijk, ook het acteerwerk is ruim voldoende.
Ondanks dat het verhaal iets meer inhoud heeft dan de voorgaande Marvelfilms, moeten we natuurlijk ook niet gaan overdrijven, want er wordt eigenlijk niks nieuws verteld en er zitten te veel onwaarschijnlijkheden in de film om het écht serieus te blijven nemen. Maar ja, wie een Marvelfilm kijkt wil entertainment van de bovenste plank. En dat is het zeker. Het degelijke verhaal is zeer mooi meegenomen.

8.0/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 30 mar 2014 10:31

Dallas Buyers Club
Voorop gesteld, het acteerwerk van Matthew en Leto is uitstekend en geloofwaardig.
Maar de film wist me niet vast te houden, het was teveel ellende en blablabla, de film viel teveel in herhaling enz... da's storend is mijn mening.

2/5

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 30 mar 2014 12:12

Grudge Match
Hoewel het leuk is om Hollywood giganten Sylvester Stallone en Robert De Niro eindelijk eens tegenover elkaar te zien, en ze het helemaal niet onaardig doen in deze film zijn die 2 niet diegene die deze film voor mij gemaakt hebben. Dat zijn namelijk Kevin Hart en Alan Arkin. Bijna alles wat uit hun mond kwam deed me vaak zelfs hardop glimlachen. Die 2 zijn echt onwijs grappig in deze film. Verder ook prima bijrollen van Kim Basinger die ik al heel lang niet meer in een film gezien heb, en Jon Bernthal die ik alleen ken van zijn wat gevaarlijkere rollen in The Walking Dead en Snitch. Leuk om hem ook eens in een vriendelijke lichtere rol te zien.

Wat mij betreft is dit dus een geslaagde feelgood film. De knipogen naar de Rocky films vond ik ook leuk om te zien. Ik vind alleen wel dat Grudge Match een tikkie te lang duurt. Uiteindelijk begon ik me iets te vervelen en wilde ik gewoon het gevecht zien. En de film volgt ook wel de cliché paden, wat ook wel jammer is. De leuke bijrollen en slim gecaste hoofdrollen en leuke grappen hebben van deze film een plezierige zit gemaakt. En de after credits scenes vond ik ook best grappig.
7/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 30 mar 2014 13:45

12 Years a Slave
Zeer indrukwekkende film. Het acteerwerk is subliem en niet geraakt worden door deze film is onmogelijk. Wow!
9/10

Red Rock West
Nicolas Cage blijft natuurlijk een held. Deze film heeft nog een geweldige acteur: Dennis Hopper. Zij zijn erg goed op dreef. De film weet de spanning goed op te bouwen, maar zakt flink in elkaar in de tweede helft. Al met al redelijk genietbaar.
6,5/10

The Last Ride
De actie is niet echt overtuigend en het verhaal ook niet. Gelukkig is daar Dennis Hopper, die deze film net bestaansrecht geeft. De rest van de cast kan er helemaal niks van, maar wat is Hopper toch een geniale acteur.
6/10

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 30 mar 2014 13:50

The Phantom of the Opera (1925)

Tja, voor mij toch een film die zijn klassieke reputatie/status niet waarmaakt. De beroemde ontmaskering scène is geweldig, met de schrikkende camera, en het gemaskerde bal, maar dan moet het magere verhaal nog een heel stuk verder. Howard Hawks noemde een goede film een film met drie goede scènes en geen slechte, maar ik tel er slechts twee die er bovenuit springen. Goede sets/locaties, make-up en Lon Chaney, dat wel.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 30 mar 2014 14:38

En hoeveel slechte scènes had ie?

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 30 mar 2014 17:10

Gravity, voor de 2e keer.

En eigenlijk dezelfde conclusie als de 1e keer: visueel verbluffend, mooie opening, mooi laatste shot, en met een idioot goede sound design en soundtrack. Maar behoorlijk wat aan te merken op het script. Dat hele gedonder met dat kind was niet nodig - puur als survival verhaal zou de film zoveel helderder zijn, met zoveel meer focus. En hier en daar praat Bullock op momenten dat ze eigenlijk haar snuit moet houden. Misschien zijn dit soort mankementen te wijten aan de onervarenheid van Cuaron jr.

Wel een van de meest fysieke filmervaringen die ik heb gehad: alsof ik het allemaal zelf meemaak. Een uitputtingsslag.

4/5

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 30 mar 2014 18:04

ruben schreef:En hier en daar praat Bullock op momenten dat ze eigenlijk haar snuit moet houden.
Wat bedoel je precies?

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 30 mar 2014 19:52

Afgelopen week in de bios gezien:

Non-Stop
Liam Neeson als actie held leverde de afgelopen jaren een aantal vermakelijke films op. Deze kan zonder moeite aan dat rijtje worden toegevoegd.
Hij zet een toffe rol neer als alcoholistische airmarshal die zelf wordt verdacht verdacht van het kapen van het vliegtuig waar hij zelf aan boord is. Het is een leuke whodunnit waarbij de verdenkingen steeds worden verschoven en je voor jezelf ook de nodige oordelen velt.
Het einde is dan wel wat over the top en vergezocht, de uitleg is wel redelijk belachelijk. Maar tot dan toe is het een wat mij betreft geslaagde film waarin Neeson dus opnieuw toont goed als actieheld te kunnen dienen.

7,0/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 mar 2014 20:06

The Talented Mr. Ripley (1999, Anthony Minghella)

Prachtig, spannend en charmant zijn woorden die ik zou gebruiken om deze film te omschrijven. Spannend en vlot verhaal dat op briljante wijze verteld wordt! De sfeer werkt perfect! De locaties zijn prachtig en passen heel goed bij het totaalplaatje. Maar het beste aan de film vond ik nog wel de cast! Briljant acteerwerk van Matt Damon, maar ook Gwyneth Paltrow speelt heel sterk! Maar voor mij was Jude Law nog wel de beste van allemaal. Hij zat heerlijk in zijn element in de rol van Dickie Greenleaf en dat was een genot om naar te kijken. Vond wel dat de film wat korter had gemogen. De film duurt 138 minuten, maar daar hadden denk ik best 10 minuten vanaf gekund. De vaart raakt er soms een beetje uit, en dat is jammer want verder vond ik het een geweldige en spannende film!

9/10

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 30 mar 2014 21:21

Ik had niet anders verwacht. :T

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 30 mar 2014 21:55

The Incident (2011)

De inleiding duurt beetje lang maar daarna verliep de film te snel. Weinig spanningsbouw maar toch niet zo slecht. Voldoende goor. 1 ding begrijp ik niet. het speelde zich af in 1989. De elektriciteit is uitgevallen. Hoe kan hij bellen met de telefoon naar de politie :-? 3 sterren.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 31 mar 2014 09:30

spooklift schreef:1 ding begrijp ik niet. het speelde zich af in 1989. De elektriciteit is uitgevallen. Hoe kan hij bellen met de telefoon naar de politie :-? 3 sterren.
Als je analoog belt maak je geen gebruik van het elektriciteitsnet.

Plaats reactie