Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door JamesBond » 31 mar 2014 09:41

War Of The Worlds (2005, Steven Spielberg)

Spielberg levert al weer geweldig werk met deze sciencefiction thriller! Goed verhaal en een hele mysterieuze en spannende sfeer, waardoor de film mij een beetje aan Signs deed denken. Goede rol van Tom Cruise, maar ook Dakota Fanning vond ik prima acteren in deze film! Hele goede CGI en de vernietiging zag er geweldig uit! Alweer een geweldige film van Spielberg!

9/10

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 31 mar 2014 11:35

JamesBond schreef:War Of The Worlds (2005, Steven Spielberg)

Spielberg levert al weer geweldig werk met deze sciencefiction thriller! Goed verhaal en een hele mysterieuze en spannende sfeer, waardoor de film mij een beetje aan Signs deed denken (...) Alweer een geweldige film van Spielberg!

9/10
Ja ho ho, logisch, M-Knight heeft met Signs dan ook opzichtig geprobeerd Spielbergs klassiekers na te doen :)

Haaaaa, die goeie ouwe tijd:

Afbeelding

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 31 mar 2014 11:42

Wat zou ik graag op dezelfde manier naar films kijken als jij zeg, altijd plezier en nooit teleurgesteld! Als een film bij jou onder de 8,0 scoort, hoef ik per definitie de film niet meer te gaan kijken denk ik :D.

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 31 mar 2014 12:01

Hij heet ook niet voor niks JamesBond, die maakt het onmogelijke mogelijk :D

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 31 mar 2014 12:11

:T

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 31 mar 2014 14:38

Speed
Dit blijft een geniale actiefilm met erg vermakelijk acteerwerk van Reeves en vooral Hopper. Je hoeft echt geen moment te vervelen.
9/10

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 31 mar 2014 15:58

Suburban Knights (2011, Doug Walker)

Het heeft een IMDB-pagina, dus ik zet 'm hier gewoon neer. Een zeer ambitieuze amateurfilm. Heb meerdere malen dubbel gelegen van het lachen. Natuurlijk niet perfect, maar toch wel een kijkje waard, amateurfilm of niet.

7,5/10

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 31 mar 2014 16:12

Luister maar niet naar zulks lui Bond, men is gewoon jaloers dat jij zó'n fenomenale filmintuïtie hebt, dat je feilloos vrijwel alleen maar films weet uit te kiezen die je erg meesterlijk vindt, terwijl wij minder begaafden onszelf vaakgenoeg opzadelen met middelmaat en prut ;)

Overigens vind ik Spielbers War Of The Worlds geen 9 waard, maar ik vind'm zeker wel wat ondergewaardeerd. Net als A.I.; samen met Minority Report heeft Spielberg daar in zeer korte tijd een memorabel sf-drieluik neergezet dat, zoals de meeste goede sf, heel aardig de tijdsgeest vangt waarin ze gemaakt zijn (om en nabij 9/11), ze zijn ook nog zeker niet verouderd. En met terugwerkende kracht moet gewoon gezegd worden dat m.n. de cinematografie van The War Of The Worlds erg baanbrekend en invloedrijk is geweest voor o.a. de blockbusters sindsdien. :+

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 31 mar 2014 16:20

Ed Crane schreef:Ja ho ho, logisch, M-Knight heeft met Signs dan ook opzichtig geprobeerd Spielbergs klassiekers na te doen :)
Opvallend genoeg vergelijkt Joaquin Phoenix op een zeker moment in Signs de gebeurtenissen met War of the Worlds... en die zou pas drie jaar later uitkomen! O+

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 31 mar 2014 16:27

Ed Crane schreef:Luister maar niet naar zulks lui Bond, men is gewoon jaloers dat jij zó'n fenomenale filmintuïtie hebt, dat je feilloos vrijwel alleen maar films weet uit te kiezen die je erg meesterlijk vindt, terwijl wij minder begaafden onszelf vaakgenoeg opzadelen met middelmaat en prut ;)

Overigens vind ik Spielbers War Of The Worlds geen 9 waard, maar ik vind'm zeker wel wat ondergewaardeerd. Net als A.I.; samen met Minority Report heeft Spielberg daar in zeer korte tijd een memorabel sf-drieluik neergezet dat, zoals de meeste goede sf, heel aardig de tijdsgeest vangt waarin ze gemaakt zijn (om en nabij 9/11), ze zijn ook nog zeker niet verouderd. En met terugwerkende kracht moet gewoon gezegd worden dat m.n. de cinematografie van The War Of The Worlds erg baanbrekend en invloedrijk is geweest voor o.a. de blockbusters sindsdien. :+
De cinematografie van de film was zeer zeker baanbrekend! :) En ik wil niet zeggen dat ik alleen films uitkies die ik meesterlijk vind, maar ik kies gewoon de films uit waar ik veel goede dingen over hoor of films die ik heel graag wil zien :)

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ruben » 31 mar 2014 18:45

Ed Crane schreef:
ruben schreef:En hier en daar praat Bullock op momenten dat ze eigenlijk haar snuit moet houden.
Wat bedoel je precies?
Ze benoemt bijna al haar acties - nu draai ik deze knop om, nu moet ik Russisch lezen, nu mis ik mijn kind, etc - zodat we als publiek vooral goed doorhebben wat ze aan het doen is. Ergerlijk.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 31 mar 2014 19:52

Voor dit kwaaltje adviseert dokter Thiver één dosis All Is Lost. :)

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 31 mar 2014 21:50

Pff All Is Lost een van de grootste teleurstellingen, al dan wel niet DE grootste teleurstelling van 2013! Zelden zo'n saaie en trage boutfilm gezien, om over het einde maar helemaal te zwijgen :O

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 31 mar 2014 21:53

Monsters University
Van de pr(s)equel op Monsters Inc. had ik niet zo`n hele hoge verwachtingen maar gelukkig viel het goed mee.
Natuurlijk is het niet zo goed als het origineel maar het grootste deel van de humor is overeind gebleven. Het verhaal vond ik goed gevonden en uitgewerkt, leuk om te zien wat er vooraf ging en om alle personages in hun jonge jaren te zien.
Na Cars 2 waren m`n verwachtingen van deze Pixar pr(s)equel redelijk getemperd maar dat was dus nergens voor nodig. Nergens wordt het zo goed als bijvoorbeeld de tweede Toy Story maar desondanks is dit zeker een kijkje waard.

8,0/10
Laatst gewijzigd door TheGodfather op 31 mar 2014 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 31 mar 2014 21:54

Urban Explorer (2011)

Die film doet mij denken aan The Tunnel (2011). Het begin is goed. Rustige opbouw. Na gebroken been verandert de sfeer. Helaas zit er veel clichés in maar wie gaat dood is wel onvoorspelbaar. Die vrouw acteert slecht.
Spoiler
Abrupte
einde. Er zit wel gore scene.
Spoiler
De moordenaar snijdt de huid rond de buik en daarna trekt hij huid naar boven zoals de trui eruit doen. Daarna gooit hij zout op open buik
:lol: 3 sterren.

Plaats reactie