Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 01 apr 2014 13:03

ruben schreef:
Ed Crane schreef:
ruben schreef:En hier en daar praat Bullock op momenten dat ze eigenlijk haar snuit moet houden.
Wat bedoel je precies?
Ze benoemt bijna al haar acties - nu draai ik deze knop om, nu moet ik Russisch lezen, nu mis ik mijn kind, etc - zodat we als publiek vooral goed doorhebben wat ze aan het doen is. Ergerlijk.
Mja, dat is in de gemiddelde film vrij irritant, ben ik met je eens. Het zal primair gedaan zijn omdat het anders allemaal minder duidelijk is etc., maar in dit geval zou het wat mij betreft eerder ongeloofwaardig zijn als ze dat niet zou doen. Het is een heel normaal psychologisch verschijnsel dat mensen in tijden van intense eenzaamheid en/ of stress in zichzelf praten. Je hoofd zit nogal vol chaos, paniek en impulsen en door tegen jezelf te praten kun je dat dan wegduwen en helderheid scheppen/ focussen op wat je moet doen etc. Psychologisch gezien is het wat mij betreft juist eerder een goed, logisch, natuurlijk, geloofwaardig fenomeen. Zelf zou ik het ook doen.
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 01 apr 2014 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 01 apr 2014 13:19

47 Ronin
Wat een slechte film zeg, niet te peilen gewoon.

1/5

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Ed Crane » 01 apr 2014 13:28

Thiver schreef:
Ed Crane schreef:Ja ho ho, logisch, M-Knight heeft met Signs dan ook opzichtig geprobeerd Spielbergs klassiekers na te doen :)
Opvallend genoeg vergelijkt Joaquin Phoenix op een zeker moment in Signs de gebeurtenissen met War of the Worlds... en die zou pas drie jaar later uitkomen! O+
Hmmm... dat kan maar één verklaring hebben. Spielberg zag Sings en dacht: ja dag M-Knight, dat is de oude Spielberg, dat kan ik zelf beter en moderner. Ergens moeten we Knight dus dankbaar zijn :}

ruben
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re:

Bericht door ruben » 01 apr 2014 15:19

Thiver schreef:Voor dit kwaaltje adviseert dokter Thiver één dosis All Is Lost. :)
Mee eens! Hoewel Gravity een knap staaltje cinematografische spierballerij is, werkt All is Lost als overlevingsverhaal misschien wel beter.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 02 apr 2014 10:55

Ed Crane schreef:Het is een heel normaal psychologisch verschijnsel dat mensen in tijden van intense eenzaamheid en/ of stress in zichzelf praten. Je hoofd zit nogal vol chaos, paniek en impulsen en door tegen jezelf te praten kun je dat dan wegduwen en helderheid scheppen/ focussen op wat je moet doen etc.
Dat en het feit dat Bullocks personage niet al te goed bekend is met de ruimtetechniek.
Ed Crane schreef:Hmmm... dat kan maar één verklaring hebben. Spielberg zag Sings en dacht: ja dag M-Knight, dat is de oude Spielberg, dat kan ik zelf beter en moderner. Ergens moeten we Knight dus dankbaar zijn :}
Dat is net zoiets als Joel Schumacher dankbaar zijn voor Batman & Robin omdat zijn prulwerk indirect leidde tot Nolans Batman-films. :D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door Ed Crane » 02 apr 2014 11:26

Maar dat ben ik ook :T Maar allereerst leidde het indirect tot Blade en Blade II die het met een onbekende held eens heel anders mochten proberen. Alleen dat al rechtvaardigt B&R. Ik vind het ook al heel erg gedurft dat Nolan zijn Batman-trilogie zelf óók weer heeft afgesloten met zijn eigen Batman & Robin,
Spoiler
zoals hij duidelijk met het einde nog even expliciet duidelijk maakt!
, zodat een nieuwe reboot weer noodzakelijk is. Nu maar hopen dat Snyder niet meteen weer met'n B&R komt aanzetten :+

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 02 apr 2014 19:53

Inside Llewyn Davis (2013, Ethan Coen & Joel Coen)

Dit is een film die je echt moet begrijpen om hem te waarderen. Hoe meer je de film begrijpt, hoe beter de kijkervaring wordt. Sinds de eerste keer dat ik deze film zag is het meteen al één van mijn persoonlijke favorieten geworden, en die status maakt de film nog steeds waar.

9,0/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 02 apr 2014 21:42

Grudge Match
heel vermakelijk, heb niet verveeld.

3/5

cmr46
Figurant
Figurant

Bericht door cmr46 » 03 apr 2014 08:49

47Ronin was een tegenvaller. Ik had er meer van verwacht. Keane Reeves liep er bij als een zombie.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 03 apr 2014 08:59

Had je niet verwacht dat Reeves er bij zou lopen als een zombie? :-?

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 03 apr 2014 11:46

hehe.. een zombie film met hem en Kristen Stewart zou denk ik best kans maken op een Oscar :)

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 03 apr 2014 16:16

Airbender schreef:Wat moet je dan begrijpen Bilbo? Ben benieuwd naar die film, hou wel van hipster filmpjes.
Zoals gewoonlijk bij de films van de Coens; de achterliggende dingen, wat met de film gezegd wil worden, wat de film eigenlijk wil laten zien et cetera.

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door kefke96 » 03 apr 2014 23:59

Ik vind de 5de de beste, gevolgd door 6, 4,3,2,1

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 04 apr 2014 07:33

As Good As It Gets
Leuke film, moest wel een paar keer lachen :D
Nicholson speelt top, met zijn komische kop.
Dat hondje lijkt wel op Nicholson trouwens.

3,5/5

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 04 apr 2014 07:55

Als voorbereiding op de nieuwe Captain America film heb ik Thor 1, Captain America 1 en The Avengers (2012) herbekeken en Iron Man 3 en Thor 2 bekeken.

Een paar dingen vielen me op:

1. De enige films die ik echt heel goed vind in de reeks zijn Iron Man (2008) en The Avengers (2012).

2. Dat gezegd zijnde vind ik het ongelooflijk dat een dergelijke lange filmreeks een vrij consistent niveau aanhoudt (amusante films van een redelijk niveau) en dat Marvel erin slaagt dezelfde look and feel te aanhouden voor alle films. Alle films worden trouwens netjes samengehouden, maar toch kan iemand die de andere films niet heeft gezien toch genieten van elke film afzonderlijk. Vanuit commercieel oogpunt is dit geniaal (je trekt die hard fans aan en gewone filmliefhebbers).

3. De sterren van de films zijn toch wel Iron Man/Tony Stark en Loki. Loki is toch wel het meest complexe en menselijke personage en ik kan voor hem veel meer sympathie opbrengen dan voor Thor. Ik vind Thor, Captain America en de andere Avengers eigenlijk niet meer dan leuke bijrollen. Je kan eigenlijk stellen dat er een Iron Man-quadrilogy (ik weet dat dit geen echt woord is, maar het is wel in gebruik sinds de Alien films in een box op dvd kwamen) en een Loki-trilogie is.

4. Aangezien ik Thor 2 als laatste heb gezien, nog even dit: het grappigste moment was toch wel de
Spoiler
Captain America cameo
, dat werkte zo goed. Ik hoop wel heel erg dat we
Spoiler
Loki terug zien
in The Avengers 2.

Plaats reactie