Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 04 apr 2014 09:14

Silenzio schreef:(ik weet dat dit geen echt woord is, maar het is wel in gebruik sinds de Alien films in een box op dvd kwamen)
Waarom gebruikt je dan niet gewoon tetralogie?

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re:

Bericht door Silenzio » 04 apr 2014 09:25

Eigenlijk nooit aan gedacht. :oops: Bedankt voor de tip! :T

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door jaime91 » 04 apr 2014 12:05

Airbender schreef:Fast & Furious 6, 2013

Wow wat is mijn mening veranderd! Vond de nieuwste Fast films kut maar deze is zo bruut (en ongeloofwaardig). Echt te vet. Jammer dat
Spoiler
Han en Gisele doodgaan, Gisele is smoking hot!

Zijn de vorige delen net zo tof?
Heb je die nog niet gezien dan?

Fast & Furious 1 is een prima racefilm en een mooi begin van de franchise.

Deel 2 vind ik vooral leuk dankzij de chemie tussen Tyrese Gibson en Paul Walker. Die 2 hadden vanaf het eerste moment een fantastische klik! Het verhaal daarnaast is aardig.

Tokyo Drift is niet de minste van de reeks maar ook zeker niet de beste. De racescenes zijn opnieuw tof maar de humor vind ik wat minder. Het verhaaltje is matig en cliché.

Deel 4 vind ik persoonlijk de minste. Te veel been there done that. Teveel CGI ook, en de koek leek een beetje op. Wel tof dat Vin Diesel weer terugkwam. En de humor vind ik hier wel weer goed al is de toon van deze film vrij serieus.

En deel 5 vind ik zelf nog steeds de beste. Eindelijk komt alles bij elkaar! Alle bekende gezichten uit de vorige films en Dwayne Johnson is een fantastische nieuwkomer! Geweldige race en actiescenes en de heist richting waar ze met die film opgaan is een fijne frisse wind in de franchise. Top film!

Dus ja ik zou ze zeker allemaal eens een kans geven.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 04 apr 2014 15:15

Silenzio schreef:Als voorbereiding op de nieuwe Captain America film heb ik Thor 1, Captain America 1 en The Avengers (2012) herbekeken en Iron Man 3 en Thor 2 bekeken.

Een paar dingen vielen me op:

1. De enige films die ik echt heel goed vind in de reeks zijn Iron Man (2008) en The Avengers (2012).

2. Dat gezegd zijnde vind ik het ongelooflijk dat een dergelijke lange filmreeks een vrij consistent niveau aanhoudt (amusante films van een redelijk niveau) en dat Marvel erin slaagt dezelfde look and feel te aanhouden voor alle films. Alle films worden trouwens netjes samengehouden, maar toch kan iemand die de andere films niet heeft gezien toch genieten van elke film afzonderlijk. Vanuit commercieel oogpunt is dit geniaal (je trekt die hard fans aan en gewone filmliefhebbers).

3. De sterren van de films zijn toch wel Iron Man/Tony Stark en Loki. Loki is toch wel het meest complexe en menselijke personage en ik kan voor hem veel meer sympathie opbrengen dan voor Thor. Ik vind Thor, Captain America en de andere Avengers eigenlijk niet meer dan leuke bijrollen. Je kan eigenlijk stellen dat er een Iron Man-quadrilogy (ik weet dat dit geen echt woord is, maar het is wel in gebruik sinds de Alien films in een box op dvd kwamen) en een Loki-trilogie is.

4. Aangezien ik Thor 2 als laatste heb gezien, nog even dit: het grappigste moment was toch wel de
Spoiler
Captain America cameo
, dat werkte zo goed. Ik hoop wel heel erg dat we
Spoiler
Loki terug zien
in The Avengers 2.
Hmmm... inhoudelijk lees ik hier toch vooral in dat het vrij ongelooflijk is dat 1. een dergelijk lange filmreeks consistent geen echt heel goede films aflevert, slechts twee; 2. het beste aan de reeks de marketingstrategie is; 3. een badguy het meest complexe, menselijke en sympathiek personage is (!) en het hoofdpersonage naar de achtergrond verdringt, en de reeks er niet in slaagt van de hoofdpersonages meer dan bijpersonages in hun eigen films te maken. En toch klink je positief ;)
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 04 apr 2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 04 apr 2014 15:46

Ed Crane schreef:Hmmm... inhoudelijk lees ik hier toch vooral in dat het vrij ongelooflijk is dat 1. een dergelijk lange filmreeks consistent geen echt heel goede films aflevert, slechts twee; 2. het beste aan de reeks de marketingstrategie is; 3. een badguy het meest complexe, menselijke en sympathiek personage is (!) en het hoofdpersonage naar de achtergrond verdringt, en de reeks er niet in slaagt van de hoofdpersonages meer dan bijpersonages in hun eigen films te maken. En toch klink je positief ;)
1. Het zijn entertainende films die redelijk goed gemaakt zijn, wat voor mij sinds een aantal jaren voldoende is (had een betere filmsmaak als scholier en student dan als werkende mens nu). :P

2. Mja, dat is misschien wel waar, maar ik heb nu wellicht meer oog voor het commerciële aspect van films dan vroeger. Die post-credit scènes krijgen tegenwoordig meer aandacht dan de film zelf. De kunstmens in mij gruwt ervan, maar de zakenmens in mij vindt dit geniaal.

3. Daar heb ik principieel weinig problemen mee. Velen vonden The Joker ook het meest interessante (niet sympathiek natuurlijk) personage uit TDR. Het is wel zo dat de andere personages nogal 1-dimensioneel zijn, maar nogmaals, de huidige filmliefhebber in mij stoort zich daar minder aan dan vroeger. Over die bijrollen verwees ik vooral naar The Avengers (2012), die film vond ik echt wel een Iron Man <-> Loki verhaal.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 04 apr 2014 15:54

Airbender schreef:
jaime91 schreef:
Airbender schreef:Fast & Furious 6, 2013

Wow wat is mijn mening veranderd! Vond de nieuwste Fast films kut maar deze is zo bruut (en ongeloofwaardig). Echt te vet. Jammer dat
Spoiler
Han en Gisele doodgaan, Gisele is smoking hot!

Zijn de vorige delen net zo tof?
Heb je die nog niet gezien dan?

Fast & Furious 1 is een prima racefilm en een mooi begin van de franchise.

Deel 2 vind ik vooral leuk dankzij de chemie tussen Tyrese Gibson en Paul Walker. Die 2 hadden vanaf het eerste moment een fantastische klik! Het verhaal daarnaast is aardig.

Tokyo Drift is niet de minste van de reeks maar ook zeker niet de beste. De racescenes zijn opnieuw tof maar de humor vind ik wat minder. Het verhaaltje is matig en cliché.

Deel 4 vind ik persoonlijk de minste. Te veel been there done that. Teveel CGI ook, en de koek leek een beetje op. Wel tof dat Vin Diesel weer terugkwam. En de humor vind ik hier wel weer goed al is de toon van deze film vrij serieus.

En deel 5 vind ik zelf nog steeds de beste. Eindelijk komt alles bij elkaar! Alle bekende gezichten uit de vorige films en Dwayne Johnson is een fantastische nieuwkomer! Geweldige race en actiescenes en de heist richting waar ze met die film opgaan is een fijne frisse wind in de franchise. Top film!

Dus ja ik zou ze zeker allemaal eens een kans geven.
Vond deel 5 eig niet zo leuk want miste de race elementen uit deel 1 en 2.
Oké dat kan. Ik was zelf het hele race gedeelte een beetje moe na 4 films, dus ik ben wel blij dat ze een andere weg in hebben geslagen.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 04 apr 2014 17:34

Sap ji Sang Ciu (2012)

Beginscene is echt geweldig en ook doolhofscene :D En verbazingwekkende kung fu in de lucht op het einde. Natuurlijk ook de fotoscene is ook leuk. Maar het verhaal trekt niks op. Sommige CGI-effects zien slecht uit. Is dat echt zijn allerlaatste actiefilm? Ik hoop van niet. 3,5 sterren

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 04 apr 2014 21:40

Fei Ying Gai Wak (1991)

Bij die hotelscene moest ik kapotlachen :D 3,5 sterren

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 apr 2014 09:20

The Next Three Days (2010, Paul Haggis)

Erg spannende film! Goed verhaal dat erg goed is uitgewerkt! Het is gaaf om te zien hoe Crowe zijn plan uitwerkt en de climax is geweldig! Hele sterke rol van Russel Crowe (hoe kan het ook anders) en ook Elizabeth Banks speelt heel goed! Leuke rol van Liam Neeson ook. Hele goede en spannende film en ook de soundtrack is heel goed!

8/10
Laatst gewijzigd door JamesBond op 05 apr 2014 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 05 apr 2014 11:15

Zeker een goede film! Wat ik wel een beetje flauw vind, is dat ze bij de promotie van deze film altijd Liam Neeson prominent in beeld brengen. Terwijl die gast echt maar één scene heeft. :}

Cahill US Marshal
Redelijk vermakelijke western met Wayne. Er zijn er wel tig betere met hem gemaakt en het is echt een formulewerkje, maar toch valt er best wat te genieten. De landschappen bijvoorbeeld. Helaas wordt de combinatie Marshal-nalatigheid van Wayne als vader niet echt bevredigend uitgewerkt. Daar had meer ingezeten. Vermakelijk, niet meer dan dat.
7/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 apr 2014 11:24

Inderdaad, hooguit 5 minuten screentime ofzo ;)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 05 apr 2014 12:27

JamesBond schreef:Het is gaaf om te zien hoe Crowe zijn plank uitwerkt...
Zijn plank? :D
Laatst gewijzigd door Thiver op 05 apr 2014 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Re:

Bericht door JamesBond » 05 apr 2014 12:47

NC-17 cut ;)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 apr 2014 22:05

Donderdag een dagje uitkunnen trekken om wat vrijkaartjes in te zetten en zo een epische triple bill samen te stellen, achtereenvolgens op het grote doek mogen aanschouwen:

Her
Ja, zeker erg fijne film zeg. Vooral de retro-vormgeving, vond ik erg lekker. Goede muziek, goede (bijrollen) en leuke vondst na leuke vondst.
5/5

The Grand Budapest Hotel
Zie Her, maar dan een heel andere film. De grote vraag blijft natuurlijk: wat is nou het betere schilderij 'Boy with Apple' of 'Two Lesbians Masturbating'?'
4.5/5

Snowpiercer
Ik ben gek op dystopische films en dit vond ik een erg lekkere. Snowpiercer draait minder om hoe realistisch het sf-concept van een permanent doorrijdende trein met een gesloten ecosysteem is, dan om de hele dystopische visie. De er lekker dik bovenopliggende maatschappijkritiek (het in opstand komen tegen een elite) wordt tegelijkertijd gebracht in een leuke, originele variant met het hele concept van de voortrazende trein. Je blijft je afvragen wat elke volgende coupé nu weer zal brengen - o ja, en de actie is soms lekker stevig. De beste Chris Evans-film van het jaar! 8)
4.5/5

MissOrangey
Filmster
Filmster

Bericht door MissOrangey » 05 apr 2014 23:49

Dat hierboven. :~

Plaats reactie