Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door jaime91 » 06 apr 2014 18:44

12 Years A Slave (2013)
Wat een fantastische film! 12 Years A Slave is niet de eerste film over de slavernij die ik gezien heb, maar het is misschien wel eens van de meest gruwelijke en aangrijpende die ik gezien heb. Prachtig geregisseerd en gefilmd maar ook zeer krachtig geacteerd door Chiwetel Ejiofor die de film op een fantastische manier op zijn schouders weet te dragen, Lupita Nyong'o in een fantastische bijrol, het is dan ook meer dan terecht dat ze die Oscar gewonnen heeft en Michael Fassbender een van mijn favoriete acteurs van dit moment en in deze film laat hij maar weer eens zien waarom.

Verder zijn Benedict Cumberbatch, Paul Dano, Paul Giamatti en Brad Pitt in nog wat kleinere rollen te zien. Maar vooral het eerder genoemde drietal maakt deze film tot zo'n fantastisch meesterwerk. Er zit een scene in deze film waar Ejiofor alleen maar kijkt en verder niks zegt, en hij weet in die scene perfect het verdriet en de pijn van zijn personage over te brengen. Zeer indrukwekkend!

De muziek van Hans Zimmer is natuurlijk ook weer helemaal briljant! Die man levert ook alleen maar fantastisch werk af. 12 Years A Slave is een zeer aangrijpend meesterwerk, die ondanks de wat lange speelduur geen moment verveeld maar mij wel vanaf de eerste seconde heeft aangegrepen. Wat een verhaal! Onvoorstelbaar dat zoiets waargebeurd is.
10/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 06 apr 2014 19:42

12 Years A Slave heb ik vorige week ook nog gezien in de bioscoop. Wat een geweldige film en inderdaad zo onvoorstelbaar dat dit waargebeurd is. En ook relatief gezien nog niet eens zo heel lang geleden. Dat mensen zo gestoord zijn in hun bol. O+

The Cowboys
Ah, dit is weer een heerlijke film van John Wayne. Best een afwijkend verhaal met de gemiddelde western. Leuke thema's worden aangesneden en ze worden ook nog eens prima uitgewerkt. Prachtige film met een geweldige rol van Wayne. Groots opgezet en met prachtige landschappen. Zo zien we het graag.
8/10

The Dirty Dozen 2
Volgens mij een of ander tv-vervolg op de sterke oorlogsfilm the Dirty Dozen. De vertolkers van het dozijn zijn in deze film helaas wel héél erg veel minder dan in de voorganger. Vreemd genoeg zijn Marvin en Borgnine wel van de partij, wat de pret ten goede komt. Al met al gewoon een leuk, vermakelijk en pretentieloos actie/oorlogsfilmpje. Maar ja, eigenlijk wel een beetje zonde om de naam van the Dirty Dozen te misbruiken.
6,5/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 06 apr 2014 20:10

Afgelopen week gezien:

Vampire Academy
Het is nogal duidelijk dat ik niet tot de beoogde doelgroep hoor maar dat het gericht is op tiener meisjes. Met momenten was het wel vermakelijk maar het was wel heel erg voorspelbaar.
Door de leuke rol die Zoey Deutch neerzet en de chemie die ze heeft met Lucy Fry`s karkater komt het nog net boven de middelmaat uit maar veel scheelt het niet.

5,8/10

300: Rise of an Empire
Wat mij betreft had een vervolg niet per se gehoeven, het nieuwe van de stijl is er inmiddels natuurlijk al lang af. Maar achteraf gezien was het toch wel een leuke toevoeging op het eerste deel. Het verhaal vond ik goed in elkaar zitten, het feit dat het eerste en tweede deel tegelijk plaats vinden vond ik goed gedaan.
De stijl is het zelfde als in het eerste deel en ziet weer goed uit. Eva Green trekt alle aandacht op acteer gebied naar zich toe, ze is perfect gecast als de evil leading lady. Heerlijk.
Overall wordt het niveau van het eerste deel niet gehaald maar ik vond het opnieuw een hele stoere film die zeker geen slap aftreksel van het eerste deel is.

7,5/10

Lucia de B.
De verfilming van één van de grootste gerechterlijke dwalingen van de afgelopen jaren: de zaak rond Lucia de Berk, de vanwege moord en poging tot moord veroordeelde verpleegkundige die jarenlang onterecht vast zat.
Het is een goede film geworden, waarbij het uiteraard jammer is dat de afloop al bekend is. Desondanks blijft het spannend en maakt zich vooral ongeloof van je meester als je ziet hoe de zaak in elkaar zit en wat voor een blunders er gemaakt zijn door Justitie. Blunder op blunder op leugen wordt gestapeld, alles om Lucia maar veroordeeld te krijgen. De onmacht die iemand kan worden aangedaan wordt sterk uitgebeeld door Ariane Schluter die een glansrol als Lucia neerzet. Natuurlijk wordt wel heel erg op de emotie gespeeld en ligt de boodschap ("er zit in ons allen een goede kant en het recht zegeviert") er wel heel dik bovenop. Maar buiten dat is dit gewoon een heel degelijk Nederlands drama.

7,7/10

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 06 apr 2014 21:31

Rem schreef:Vreemd genoeg zijn Marvin en Borgnine wel van de partij, wat de pret ten goede komt.
Er zijn nog twee vervolgen, waarvan de casting nog veel vreemder is.

spooklift
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door spooklift » 06 apr 2014 21:51

The Funhouse (1981)

Standaardhorrofilm. Niks speciaal. Aardige spookhuis maar de acteurs vooral die kleine jongen waren matig. Die enge wezen doet mij denken aan film 'Elephant (1980)'. 3 sterren.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 apr 2014 22:11

MissOrangey schreef:Dat hierboven. :~
Ah dank je MisOra... oh je bedoelt de films - badumm tsssh. Ja het zal wel even duren voordat ik in de bios weer zo'n triple bill kan samenstellen. Was een goed dagje :+

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 apr 2014 22:20

Airbender schreef:@Ed Crane

Wat vond je van Tilda Swinton? Ze had me wel overtuigd hoor met haar speech over kleding :D
Ja ik vond dat cool gedaan;
Spoiler
toen ze werd afgemaakt
deed ik een handjeklap met degene naast me. Die speech deed me denken aan Metropolis waar een aantal keer de Hoofd-Handen-(en Hart)-'speech' in voorkomt. De film zit sowieso vol verwijzingen naar andere werken. En grappig was dat ik vlak daarvoor dus The Grand Budapest Hotel had gezien en daarin heeft Tilda Swinton ook een (erg kleine) rol, ook daarin is ze vrij onherkenbaar met flink veel make-up op, ze is dan zelfs in de tachtig. Geinige ervaring.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 06 apr 2014 22:31

Ed Crane schreef:
Spoiler
toen ze werd afgemaakt
deed ik een handjeklap met degene naast me.
Dat vond ik maar vreemd. :P Toen ik de eerste keer de film keek had ik toch echt meer iets van
Spoiler
awww nee Tilda
.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 07 apr 2014 12:11

The Fountain
visueel te eentonig en het verhaal te rommelig.
onstabiele film.
Normaal gesproken houd ik wel van filosofische films, maar dit was rommelig.

2/5

bt2
Bijrol
Bijrol

Bericht door bt2 » 07 apr 2014 13:26

47 Ronin..voor welgeteld 20 minuten. Daarna trok ik het niet meer. Het speelt zich af in het feodale Japan. Waar de karakters niet Japans, niet Engels en ook geen 'Amerikaans' spreken. Nee, ze spreken met een soort Japans-Amerikaans accent. Het doet me denken aan die voice overs die je bij oude Kung Fu films altijd ziet. Zeer bijzonder. Daarnaast ook een zeer bijzonder verhaal. Ik heb menig Asian screen movies gezien. Maar dit was voor mijn gevoel onder niveau. Of sterker nog, van geen niveau. Als andere mensen een andere mening zijn toegedaan hoor ik het graag. Maar ik vraag het me af!

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 07 apr 2014 13:53

FilmMaster schreef:The Fountain
visueel te eentonig en het verhaal te rommelig.
onstabiele film.
Normaal gesproken houd ik wel van filosofische films, maar dit was rommelig.
Ik vond de structuur van het verhaal net fantastisch net als de kleuren. Ik vond het prachtig en enorm ontroerend.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 07 apr 2014 14:41

bt2 schreef:Het speelt zich af in het feodale Japan. Waar de karakters niet Japans, niet Engels en ook geen 'Amerikaans' spreken. Nee, ze spreken met een soort Japans-Amerikaans accent.
Behalve Keanu Reeves dan, die weliswaar een in Japan opgegroeide man speelt, maar dankzij zijn westerse afkomst blijkbaar accentloos Engels spreekt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 apr 2014 14:43

Accentloos of 'Californisch'?

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 07 apr 2014 15:50

Laat ik het houden op 'zonder Japans accent'. :D Overigens is Reeves opgegroeid in Canada, dus weet ik niet zeker of zijn neutrale stemgeluid echt Californisch is. Heb wel eens vernomen dat de spreekwijze die we kennen uit Hollywoodfilms vooral lijkt op het ABN van Canada.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 07 apr 2014 16:10

Wist niet dat men in Canada ook Nederlands sprak. :lol:

Plaats reactie