Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Vleeshaak » 16 sep 2014 17:43

Black Death (Christopher Smith, 2010)
In de tijd van de Pest gaat een monnik met een groep onaangename personen naar een dorp toe waar geen pest heerst. Want dat moet wel iets te maken hebben met hekserij. In het dorp wonen ook allemaal onaangename personen en ondertussen is de monnik ook een steeds grotere lul geworden, dus al snel interesseerde met het al niks meer wat er met wie gebeurde. Dat kan nooit de bedoeling zijn. De cast was prima, Sean Bean zat er in, dus dan weet je al meteen dat hij het niet gaat overleven (Het is geen spoiler als hij altijd dood gaat in zijn films), Tygo Gernandt deed ook mee, maar hij speelde iemand zonder tong, dus dat was kut voor hem. Oh, en Carice van Houten hield gewoon haar kleren aan, dat was best wel een verrassing.
Opzich best een aardig filmpje, sfeertje zat er goed in, wat afgehakte ledematen her en der, maar wat leukere karakters had de film goed gedaan.

6/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 16 sep 2014 18:39

94. Afbeelding Gett: Le procès de Viviane Amsalem (Ronit Elkabetz, Shlomi Elkabetz, 2014) :: 8.5

Viviane wil scheiden van haar man Elisha. Dit is in een samenleving als Israel blijkbaar niet mogelijk zonder de toestemming van de man. Laat deze man Elisha nou keer op keer weigeren op dit verzoek. In het begin had ik nog wel sympathiek voor zowel Elisha als Viviane. Maar na 2/3e van de film en verder stond ik volledig aan haar kant. Die Rabijnen van de rechtbank zijn ook echt belachelijk dat ze hem niet kunnen dwingen tot een scheiding. Halfuur voor tijd tot en met het einde begon ik ook mijn middel vinger op te steken wanneer Elisha in beeld kwam. Man wat haat ik die vent, zo ontzettend goed geacteerd door de acteur van Simon Abkarian maar ook Ronit Elkabetz speelt de rol van Viviane fantastisch die gewoon na maanden en jaren steeds wanhopiger en gekker wordt.
Echt een prima film. Ook de getuigenissen zitten goed in elkaar.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 16 sep 2014 21:31

The Giver
Vond het geen slechte film, maar ook niet fantastisch.
Visueel best lelijk eigenlijk, had er niks mee.
Het verhaal was ook matig en voorspelbaar, het welbekende doorbreek de regels blabla onzin.
Voor pubers leuk, voor volwassene minder.

2/5

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 16 sep 2014 23:12

Planet Terror
Vermakelijke onzin. De acteurs zijn uitstekend op dreef. Ook het sfeertje is goed getroffen. Er zijn dingen die van mij niet hadden gehoeven, maar op zich heeft de film ook weer enorm doeltreffende momenten.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 17 sep 2014 14:57

The Dark Lurking (Gregory Conners, 2009)
Ook wel Zomies vs. Aliens genoemd, o.a. op Netflix, maar die zitten er beiden niet in. Wat de monsters wel zijn, is te belachelijk voor woorden en dus ga ik het niet spoilen, kijk de film zelf maar. Liefhebbers van B-films, met name die uit de jaren 80, raad ik dit van harte aan. Want hoewel de dubbing en de acteurs niet al te best zijn en de dialogen behoorlijk bagger, is het toch een hele leuke film. Denk een beetje aan een mix tussen Aliens en Resident Evil qua verhaal en sfeer, met voornamelijk praktische effecten (hoezee!), redelijke spanning, behoorlijk wat gore en mannen in rubberen pakken. Wat wil je nog meer?

Volle punten voor vermaak, voor kwaliteit een heel stuk minder.

Ik hoorde dat de top 100 weer voor de deur stond, dus het is weer herkijk tijd:

The Exorcist (William Friedkin, 1973)
Mijn jaarlijkse herkijkbeurt is me weer prima bevallen. Alles klopt zo'n beetje aan deze film en hij blijft me van het begin tot eind boeien.

5/5

Poltergeist (Tobe Hooper, 1982)
Ok, de effecten zijn wat gedateerd en ik denk dat we inmiddels mensen moeten gaan uitleggen wat 'sneeuw' op tv was, maar voor de rest blijft dit toch een hele fijne film.
4,5/5

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 17 sep 2014 15:24

The Exorcist moet ik echt een keer gaan kijken merk ik al wel. Een klassieker die ik nog nooit gezien heb :oops:

(nu niet gelijk een knoop in m'n periscoop leggen...)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 17 sep 2014 15:26

Het is dan ook een film die voor het jaar 2000 is uitgekomen, dus het is saai.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 sep 2014 16:34

Sha schreef:Het is dan ook een film die voor het jaar 2000 is uitgekomen, dus het is saai.
Hé, jij bent van voor het jaar 2000 en dus saai!

Oh wacht, ik ook...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 17 sep 2014 16:36

The Exorcist (en Poltergeist ook) wil ik nog wel heel graag zien! Gelukkig heeft Netflix ze beide toegevoegd aan het assortiment van de week :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 17 sep 2014 17:29

Netflix is behoorlijk goed bezig geweest de laatste week, bijna 140 titels erbij en daar zitten een behoorlijk aantal grote klassiekers bij. Ook een paar ontzettende drollen, maar goed, het SBS/Tros publiek moet ook bedient worden.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 17 sep 2014 17:36

Haha, daar heb je gelijk in :D Enige wat ik een beetje jammer vind is dat de alom geliefde klassieker (die natuurlijk erg saai is aangezien hij van voor 2000 is) The Silence Of The Lambs foutief wordt aangeboden als Silence Of The Lambs, maar dat is een detail ;)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 17 sep 2014 17:52

Ach, daar staat wel tegenover dat ze nu ook Japanse goreflicks aanbieden en allemaal van na 2000, dus ontzettend gewaagd.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 17 sep 2014 17:58

Oehh, die ga ik dan maar eens snel kijken! :P

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 17 sep 2014 21:18

Dorsvloer Vol Confetti Doe is een keer wat aparts, ga naar een Nederlandse film waar je het einde van de trailer geeneens haalt. Film helemaal uitgezeten en ik weet het nu zeker: al die lui daarzo in dat achtergestelde zooitjes gebied onder die rivieren zijn totaal de weg kwijt. Verhaal gaat over een vaag boeren gezin in Zeeland die zwaar gelovig zijn en een dochter hebben van 13 ofzo die een beetje rebels is. Kortom: ik ben me bij elke zin die ze zeggen, en bij elk shot dat op het scherm komt af aant vragen waaom ik mezelf dit in godesnaam aan doe. Echt helemaal geeneen onderwerp in die film interesseert me iets. Zeeland niet, kerkelijke idiots niet, boeren niet, dromerige shots van een graanveld niet, helemaal niets. Tering he... :| :| :| :| O+ O+ O+

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 17 sep 2014 21:55

Dat zal je leren!

Plaats reactie