Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door jaime91 » 05 okt 2014 13:40

The Spy Who Loved Me 1977
Erg goede Bondfilm!

Roger Moore speelt Bond fantastisch! Ik vind Moore zelfs nog beter dan Connery omdat hij de komedie en charme beter onder de knie heeft. Hij maakt van Bond een echte Britse gentleman, de grappen brengt hij met een leuke knipoog. Bij Moore klinkt het nooit cheesy terwijl het dat wel is.

Barbara Bach is een prachtige Bondgirl en erg aan Bond gewaagt aangezien zij een vrouwelijke versie van Bond speelt. Curd Jurgens die de slechterik Karl Stromberg speelt doet die prima al doet hij eigenlijk niet meer dan wat bevelen geven en op knopjes drukken. Richard Kiel als Jaws maakt veel meer indruk. Hij zegt geen woord maar dankzij zijn gigantische postuur en ijzeren gebit weet hij enorm veel indruk te maken. Hij liet mij zelfs op 1 moment schrikken
Spoiler
dat moment dat hij in die kast verstopt zat in die trein, ik schrok me helemaal de tyfus

Natuurlijk zitten er in deze film ook weer geweldige gadgets met als hoogtepunt die fantastische wagen. De titelsong is ook mooi, vooral heel zwoel en romantisch wat ook wel bij de titel past maar hoort niet bij mijn favorieten.

Heb me erg vermaakt met deze Bondfilm!
9/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 okt 2014 13:50

jaime91 schreef:The Spy Who Loved Me 1977

(…)

9/10
Ben ik volledig met je eens! :) Het klopt wat je zegt over Roger Moore. Hij is zeer camp en cheesy, maar zo klinkt hij niet. Sowieso is hij een stuk droger en Engelser dan Connery. Maar The Spy Who Loved Me is dan wel één van zijn meer serieuze. Vooral Moonraker en A View To A Kill zijn heerlijk camp! Maar mijn favoriet met Moore is toch wel For Your Eyes Only, dat is echt één van de beste Bond-films! :T

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 05 okt 2014 13:57

Wat ik me nog kan herinneren van Moonraker is dat ik die film erg ruk vind omdat ze daar Jaws gigantisch in verneuken. Mijn favoriete badguy, hoezo moet die een vriendinnetje krijgen?? O+ En alsof nog niet debiel genoeg is
Spoiler
maken ze van Jaws op het eind een goodguy.
Hoezo??

En dan heb ik het nog niet over die oempa loompa's gehad. Ik ga Moonraker zeker niet overslaan aangezien die film toch ook wel wat leuke Jaws momentjes heeft, maar dat is met Diamonds Are Forever toch wel de slechtste Bondfilm volgens mij.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 05 okt 2014 15:12

The Spy Who Loved Me is ook één van mijn favorieten. Zo'n Bond-film met een maniakale badguy met een lekker groots, over the top 'new world order'-masterplan. Hoe grootser en megalomaner hoe beter. Moonraker is wat dat betreft eigenlijk een soort remake van The Spy Who Loved Me, dus ook leuk, maar tegelijkertijd zit Moonraker zo vol plotholes en totale onlogica en wetenschappelijke fouten dat het bijna een soort parodie wordt (maar goed, dit alles heb ik geloof ik al eens gezegd).

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 05 okt 2014 15:18

Jack Ryan Shadow Recruit
Niet veel bijzonders, gaat allemaal vlug en verloopt clichématig.

2/5

Jimmy P
Te traag en vervalt constant in herhaling.

2/5

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 okt 2014 16:02

Ed Crane schreef:The Spy Who Loved Me is ook één van mijn favorieten. Zo'n Bond-film met een maniakale badguy met een lekker groots, over the top 'new world order'-masterplan. Hoe grootser en megalomaner hoe beter. Moonraker is wat dat betreft eigenlijk een soort remake van The Spy Who Loved Me, dus ook leuk, maar tegelijkertijd zit Moonraker zo vol plotholes en totale onlogica en wetenschappelijke fouten dat het bijna een soort parodie wordt (maar goed, dit alles heb ik geloof ik al eens gezegd).
Ik vind Tomorrow Never Dies juist meer een remake van The Spy Who Loved Me. Maar je hebt wel gelijk, Moonraker is ontzettend onlogisch en heerlijk camp. Eigenlijk een beetje een guilty pleasure in de Bond franchsie voor mij :)

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 okt 2014 16:03

Kis Uykusu/Winter Sleep
Cinematografisch hoogstandje, grappig, lang(dradig), realistisch, verbluffend acteerwerk, doordringend, boeiende dialogen.

4/5

Gone Girl
Komt goed op gang en de spanning is doorgaands hoog. Hier en daar zwarte humor, heerlijk. Ik miste echter enige touch met de realiteit tav de keuzes die de karakters maakten, daarnaast een tikkeltje bombastisch. Grootste plus: Ben Affleck, wat een prestatie van de man.

3/5

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 05 okt 2014 16:16

JamesBond schreef:
Ed Crane schreef:Moonraker is wat dat betreft eigenlijk een soort remake van The Spy Who Loved Me,
Ik vind Tomorrow Never Dies juist meer een remake van The Spy Who Loved Me.
Alsof ze het na één remake niet nog een keer zouden proberen. :P The Spy Who Loved Me is zelf ook weer een halve remake van You Only Live Twice.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 05 okt 2014 17:08

Airbender schreef:En noem eens een Marvel film met diepe thema's. Ik kom misschien op 1, The Winter Soldier. (Met Marvel bedoel ik de cinematic universe)
Zoals Ed al zei, zit er wel iets in Iron Man 3 wat dat betreft. Maar zijn diepe thema's zo'n vereiste? Oké, het is handig als het werkt, maar er zijn toch meer blockbusters die al dan niet succesvol niet zo diep willen gaan? Ik zou juist zeggen dat bij The Avengers of Guardians het een groot pluspunt is dat men niet probeert tegelijk ook eens diep te gaan en gewoon dus volledig voor het entertainment gaat en met succes dus.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 06 okt 2014 00:30

JamesBond schreef:Maar mijn favoriet met Moore is toch wel For Your Eyes Only, dat is echt één van de beste Bond-films! :T
I agree. Mijn favoriete Bond ooit. Deze film bevat wat mij betreft ook de beste ski-scene in de rijke geschiedenis van ski-scenes in Bond-films.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 06 okt 2014 08:20

De hele discussie over het Marvel gebeuren gemist maar ik snap werkelijk niet waar een aantal personen de illusie vandaan halen dat de films van Marvel zo aanbeden worden :-?. Er zijn altijd de echte trouwe fans die blij en tevreden zijn met iedere productie die uit de Marvel stal komt. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan 'overall' geroemd of aanbeden worden!

Het is echter wel een aantoonbaar feit dat de kwaliteit en populariteit van de Marvel Cinematic franchise een stijgende lijn doormaakt. En met recht overigens want in mijn ogen is The Winter Soldier samen met Guardians of the Galaxy de beste en meeste vermakelijke in de reeks.

Daarnaast vind ik opmerkingen en beweegredenen als 'de hype van GotG is zo groot dat ik het niet meer vertrouwde' echt te lachwekkend voor woorden. Alsof je mening of het 'uitkijken naar' afhangt van een wel of niet onterechte hype :}.
En wanneer kun je iets als een hype beschouwen? Als de film op kritisch en commercieel gebied goed scoort? Dat klinkt wel heel erg suf. Mijn inzien spreek je eerder van een hype als een bepaalde film bij voorbaat al wordt geprezen, naar aanleiding van trailers, eventueel voorgangers etc. Dit was bij GotG al helemaal niet het geval. Niemand had dit succes zien aankomen, zelfs Marvel niet!

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 06 okt 2014 09:18

Voor Guardians of the Galaxy vroeg ik mij vooral af of Gunn zijn eigen stempel er op kon drukken binnen het Marvel-systeem en blijkbaar is dat heel aardig gelukt. De film is duidelijk gemaakt door iemand met een liefde voor (ruimte-)avonturenfilms als Star Wars en Indiana Jones. Zoals dhr. Crane aangeeft is het allemaal niet vernieuwend, maar dat stoorde me geen moment omdat het voor mij top vermaak was.
Verder ben ik ook nog niet heel erg onder de indruk geweest van de Marvel films; Avengers was goed, de Iron Mans en Captain America's waren aardig en Thor wat minder. Door alle films middels het universum te verbinden als in de comics is marketing-technisch de goede zet geweest.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 06 okt 2014 10:38

Hook(1991)

Beetje teleurstellend voor een Spielberg film, een aantal goede grappen, maar ongelofelijk voorspelbaar en Dustin Hoffman was niet dreigend genoeg.

6/10

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 okt 2014 10:56

Nog mensen naar het PAC-festival geweest?

1. Mommy
2. Under the Skin
3. Whiplash
4. Pride
5. Wild Tales

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 06 okt 2014 11:03

Niet geweest, maar wel erg nieuwsgierig naar Under the Skin en Wild Tales. Ik zie dat deze laatste voor jou wat tegen viel. Maar goed, de Dolan beoordeel je dan weer het hoogst en ik vermoed dat deze bij mij het minste gaat scoren van die vijf films.

Plaats reactie