Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Bilbo » 16 okt 2014 18:58

Iron Man 3 (2013, Shane Black)

Ik heb veel teleurgestelde reacties gelezen rondom deze film. Zelf kan ik niet meegaan in die teleurstelling. Waar men ook teleurgesteld om was, ik ben het niet. Verre van zelfs. Een interessant plot dat zich steeds weer verder uitbreidt. Wel bevat het hier en daar wat voorspelbare elementen
Spoiler
zo was het al bij zijn eerste seconde duidelijk dat Guy Pearce de bad guy zou zijn
. Maar er waren ook veel positieve punten, met name de gehate twist. Dat was iets wat ik echt prachtig vond. Toch een degelijke film, en zeker wel de beste van de Iron Man-films.

7,5/10

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 17 okt 2014 11:20

Coherence (2013)

Tip voor de mensen die films als Primer, Upstream Color, The Man From Earth en Los cronocrímenes tof vinden. Low-budget sci-fi mindfuck die erg goed in elkaar steekt. Helaas, voor zover ik weet, alleen via illegale wegen te bekijken.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 17 okt 2014 14:56

Bilbo schreef:Maar er waren ook veel positieve punten, met name de gehate twist. Dat was iets wat ik echt prachtig vond.
:T

Timme
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Timme » 17 okt 2014 20:04

Gister de film Ghost World (2001) gezien met Thora Birch en Scarlett Johansson.

Erg leuke film! Goeie humor en leuke personages maar vergeleken met de Graphic novel van Daniel Clowes klopte de helft niet. Zoals het personage Seymour (Steve Buscemi) heeft in de film een hele grote rol en in het boek heeft hij een super kleine rol. Andersom bij Rebecca (Scarlett Johansson) zij heeft een super grote rol in het boek en een minder groot rolletje in de film, ze lijkt wel een bijfiguur inplaats van de mede hoofdrolspeler.

Verder was het een leuke film.

8/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 17 okt 2014 20:31

Gisteren afgekeken:

Twin Peaks - Season 2
Het tweede (en tot voor kort laatste) seizoen van Twin Peaks is vooral te lang. Het probleem zit vooral in het middenstuk van de reeks. Een aantal minder interessante afleveringen (om het maar eens netjes te zeggen) zijn bijna funest. Wanneer je de hoop dan bijna hebt opgegeven en denkt dat de serie als een nachtkaars uitgaat wordt het weer interessant. De laatste vijf,zes afleveringen zijn erg goed,freaky en spannend. De laatste aflevering is nogal intens en het einde is creepy en zal je nog lang heugen. Bij mij is het tenminste onder de huid gekropen en zit daar nu nog steeds. Wat wilde Lynch nou precies met dat einde zeggen?
Dat zorgt ervoor dat het al met al toch een redelijk interessant seizoen is geworden, dat dus wel een stuk korter had gekund.
See you 2 years!

7,5/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 17 okt 2014 21:08

The Maze Runner (2014, Wes Ball)

Tegenwoordig vliegen de verfilmingen van jeugdboeken ons om de oren. Elk jaar wordt er wel eentje (of meerderen) naar het grote doek gebracht. In 2014 is het naast Divergent en het derde deel in de The Hunger Games-franchise de beurt aan een wellicht wat minder bekend boek The Maze Runner.

The Maze Runner concentreert zich op een jongen genaamd Thomas. Wanneer de film opent wordt hij wakker in een roestige lift. Wanneer de lift tot stilstand komt blijkt dat hij vastzit op een enorm veld (de Laar genoemd). Maar nog verontrustender is het feit dat een enorm labyrint ervoor zorgt dat Thomas en zijn mede gevangenen de Laar niet kunnen verlaten.

Laat ik maar gelijk beginnen met te zeggen dat dit wellicht één van de meest originele concepten is die ik de laatste jaren in een film gezien heb. Het is heerlijk mysterieus en dreigend. Het zorgt voor een zeer goede sfeer. Het verhaal lijkt eigenlijk zeer rechtlijnig, maar er waren toch wel een aantal twists en turns die ik niet had verwacht. Jammergenoeg wist ik het einde al voordat ik de bioscoop inging, maar dat heeft de kijkervaring voor mij absoluut niet verpest. Dat komt mede door het feit dat de film eigenlijk zeer anders liep dan ik had gedacht of dat de trailers lieten zien. De Maze scènes vond ik ook zwaar briljant! Intens, spannend en waanzinnig mooi in beeld gebracht waren dit absoluut de hoogtepunten van de film.

De film is onwijs mooi vormgegeven. De Laar is echt prachtig. Een dorpje, een bos en zelfs een gevangenis zijn er allemaal aanwezig en de maatschappij die is ontstaan tussen deze mensen is heel mooi in elkaar gezet. Op technisch vlak is er ook niks op de film aan te merken. De actie is overzichtelijk en de cinematografie erg sterk. De CGI is prachtig en vooral bij de Maze scènes geeft dit de scènes toch wat extra kracht. Het geluid en de muziek is ook zeer sterk en de muziek zorgde af en toe echt voor kippenvel.

Iedereen acteert goed in deze film, ik kan niet anders zeggen. Veel bekende gezichten (al heb ik geen idee waaruit) en iedereen heeft een goede interactie met elkaar. Vooral Dylan O'Brian vond ik zeer goed acteren. De personages hebben allemaal een goed verhaal (in hoeverre je ze een verhaal kan geven) en iedereen maakt wel een ontwikkeling door. Vooral het personage van Newt vond ik echt geweldig!

Ik kan niet anders zeggen dan dat The Maze Runner voor mij wellicht de verrassing van het jaar is! Ik had van te voren vrijwel geen verwachtingen, en ik ben zeer aangenaam verrast. Het concept is geweldig en het verhaal uitstekend. De personages zijn allemaal erg sterk en de Maze scènes zijn zeer spannend. Het laatste halfuur van de film vond ik ook zeer intens! Ik zat echt met open mond te kijken! Ik vond The Maze Runner een geweldige film en ik kan niet wachten op het vervolg!

9/10

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 17 okt 2014 22:09

JamesBond schreef:The Maze Runner (2014, Wes Ball)

The Maze Runner concentreert zich op een jongen genaamd Thomas. Wanneer de film opent wordt hij wakker in een roestige lift. Wanneer de lift tot stilstand komt blijkt dat hij vastzit op een enorm veld (de Laar genoemd). Maar nog verontrustender is het feit dat een enorm labyrint ervoor zorgt dat Thomas en zijn mede gevangenen de Laar niet kunnen verlaten.

Laat ik maar gelijk beginnen met te zeggen dat dit wellicht één van de meest originele concepten is die ik de laatste jaren in een film gezien heb.
Cube :O

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 17 okt 2014 22:27

Vleeshaak schreef:
Iron Doors :)

A Walk Among The Tombstones Liam Neeson in best wel goeie actiethriller. Rol van ex-cop wordt nog niet saai om naar te kijken. Plot is wel aardig, goeie twist aan het einde ook. Enige jammere is dat het nooit echt spannend wordt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 17 okt 2014 22:43

Vleeshaak schreef:
En die is weer deels geïnspireerd door een aflevering van The Twilight Zone uit 1961. :P

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 18 okt 2014 04:17

Mazerunner wordt dus steeds minder origineel :wink:

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 18 okt 2014 07:20

Cube... Gadverdamme, wat een vreselijke boutfilm was dat... Sowieso vind ik Cube en The Maze Runner totaal niet vergelijkbaar.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 18 okt 2014 14:49

Oh, dus er zijn nog films die je geen negens of tienen geeft? Jammer dat je dat net weer bij een goede culklassieker doet. Ik neem aan dat, buiten het gegeven, beide films ook niet vergelijkbaar zijn aangezien het twee compleet andere genres zijn. Ik gebruikte die vergelijking alleen maar omdat je een verhaal ontzettend origineel noemde en ik bij de beschrijving meteen aan een andere film moest denken.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 18 okt 2014 16:24

Beetje kortzichtig om te zeggen dat ik alleen maar negens en tienen geven want dat is pure onzin. En ik kan niet ontkennen dat Cube een cultklassieker is, maar nu mag jij mij gaan uitleggen wat die film zo goed maakt want ik heb er eigenlijk niks goeds aan kunnen bespeuren. Een slecht geacteerd, onlogisch en onoverzichtelijke film.

Twee films die verschillende genres zijn kunnen zeker wel vergelijkbaar zijn, maar The Maze Runner en Cube zijn afgezien van het gedeelte dat de personages amnesie hebben en dat ze geen idee waar en waarom ze daar zitten, totaal andere films. En het verhaal van een film origineel vinden heeft niks te maken met het feit dat twee films één of twee plotpuntjes met elkaar gemeen hebben... Daarnaast heb je The Maze Runner nog niet eens gezien, dus je hebt in dit geval niet echt recht van spreken wat betreft de vergelijking tussen de twee films.

Maar ja, leg jij nu maar eens uit waarom Cube een "goede" film is... Daarnaast is het mooie toch ook dat we verschillende meningen over een film mogen hebben...? Beetje jammer eigenlijk dat je altijd zit te ziften op het feit dat ik een film een 10 danwel een 9 geef. Iedereen mag een ander waardeoordeel over een film hebben, en wellicht dat jij films op een andere manier beoordeelt dan ik...

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 18 okt 2014 17:00

Vind Cube ook beter dan Maze Runner, gewoon omdat toen ik Cube zag nog nooit zoiets had gezien.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 18 okt 2014 17:30

Ja, in die zin kan ik het begrijpen :)

Plaats reactie