Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Vleeshaak » 08 nov 2014 18:57

Goh, een vreemde Cronenberg. Dat verwacht je toch niet.

OT:
Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985)
Het grootste voordeel van de jaarlijkse top 100 is dat ik een goede reden hebt om zo veel mogelijk favorieten te herkijken. Ik heb weer genoten van Back to the Future. Zo goed als alles klopt, dikke kans dat hij de eindlijst haalt.

Ik stap trouwens maar af van cijfers geven, die stellen tegenwoordig zo weinig voor. Dus daarom:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 08 nov 2014 19:02

Blijft een topfilm inderdaad :T

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 nov 2014 19:06

Vleeshaak schreef: Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985)
(…)
Volledig mee eens! :T

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 08 nov 2014 19:08

Vleeshaak schreef:Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985)
Het grootste voordeel van de jaarlijkse top 100 is dat ik een goede reden hebt om zo veel mogelijk favorieten te herkijken. Ik heb weer genoten van Back to the Future. Zo goed als alles klopt, dikke kans dat hij de eindlijst haalt.
Hij staat er bij mij ook hoog in :T

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 08 nov 2014 19:15

Airbender schreef:
Vleeshaak schreef:Goh, een vreemde Cronenberg. Dat verwacht je toch niet.
Ik heb geen enkel Cronenberg gezien (behalve deze dan) maar ik weet dat hij meestal sci-fi/fantasy maakt dus die kunnen wel vreemd zijn. Maar Maps is geen sci-fi of fantasy maar alsnog heel vreemd :-?
Cronenberg heeft ook andere films buiten het fantastische genre gemaakt (Eastern Promises bijvoorbeeld), maar ook die geeft hij altijd wat vreemds mee. Een 'normale' Cronenberg zou echt super vreemd zijn. :p

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 08 nov 2014 19:23

Volgens mij is Cosmopolis ook een zeer vreemde film :P

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 08 nov 2014 19:39

Back to the Future blijft inderdaad een heerlijke film!

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 09 nov 2014 09:45

Airbender schreef:Wat is JL?

Edit: Jennifer Lawrence neem ik aan. Mijn verwoording was een beetje extreem maar ik blijf bij mijn mening.
O+

:o

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 09 nov 2014 11:44

Viva La Liberta
Slome film die af en toe grappig is, maar vooral sloom.

2/5

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 09 nov 2014 14:46

The Wolf of Wallstreet (Scorsese, 2013)
Mooi en ontzettend grappig. De cast is erg goed en vooral DiCaprio is erg sterk; wat een maniakale energie heeft die man toch. Ook een speciale vermelding van optreden van Jonah Hill is hilarisch. De drie uur vlogen voorbij, satire op zijn best.

Hauru no ugoku shiro oftwel Howl's Moving Castle (Hayao Miyazaki)
Ghibli wordt nog wel eens het Disney van Japan genoemd en ik vind dat nogal een belediging. Ghibli is Ghibli en ongeëvenaard. Dit prachtig ontworpen en geanimeerde kunststukje is daar een prima voorbeeld van.

The Texas Chain Saw Massacre (Tobe Hooper, 1974)
Ik moet toegeven, na een kijkbeurt of 10 kan ik de film eigenlijk wel dromen en zijn alle verrassingen weg en dat maakt het begin toch wat saaier. Het einde is nog steeds een regelrechte nachtmerrie met een behoorlijke impact. Een film dat na 40 jaar en zoveel kijkbeurten nog zo'n gevoel kan creëren is van uitzonderlijke klasse.

Top 100 maand heerst!

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 09 nov 2014 16:46

Interstellar Niet de film gezien die ik had verwacht. Laatste half uur vond ik niets, en het einde is al helemaal slecht. Vind het vooral een wazige sci-fy met kweenie hoeveel plots erin om er een trilogie van te maken. Toch kreeg de muziek het nog voor elkaar om me in het verhaal te zuigen. Mja, beetje tegenvaller.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 09 nov 2014 17:50

Confession of Murder
Aziatische wraakthriller. Het is zeker wel eens beter gedaan en het is duidelijk welke films de makers zelf wel konden waarderen, maar toch: Confession of Murder is altijd vermakelijk. Het tempo ligt enorm hoog, het verhaal is erg leuk en blijft boeien tot de laatste seconde. Bovendien probeert de film wat leuke dingen te doen qua montage en zit er genoeg originaliteit en fantasie in de uitwerking van de actiescènes. Acteerwerk is goed en ondanks dat sommige dingen niet helemaal goed worden uitgewerkt, is deze film verfrissend en blijft hij spannend tot het einde. Zeer goed mee vermaakt.

White House Down
Vermakelijk filmpje. Stukken beter dan het verschrikkelijk slechte Olympus has Fallen. Emmerich kan als geen ander een hoop spektakel en chaos uit de kast halen. De acteurs zijn over het algemeen goed en je hoeft je niet echt te vervelen. Niet echt zeg ik, want op zich had er wel wat meer geknipt mogen worden. Twee uur en een kwartier is echt te lang voor een film als deze. Maar met wat humor, veel spectaculaire actie en als hoogtepunt een achtervolging in de tuinen van het Witte Huis vergeef je dat de film nog wel weer. Verrassend leuke actiefilm.

21
Op zich wel een leuke film. Inhoudelijk stelt het niet zoveel voor als de film graag wil voorstellen en door die poging soms best iets serieus te willen vertellen is het ook niet de vlotte, stijlvolle film die het tegelijkertijd ook graag wil zijn. Toch komt de film best een eind. De cast is namelijk vermakelijk, vooral Spacey natuurlijk (held). Degelijk vermaak, het kijkt allemaal lekker weg, ook al had er meer uitgehaald kunnen worden.

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 09 nov 2014 19:46

Afbeelding

Interstellar [2014] Christopher Nolan
Al is het begrijpen van de relativiteitstheorie voor velen mind bending, de manier waarop Nolan het heeft toegepast is gruwelijk goed. En er mag ei-gen-lijk niet vergeleken worden met Space Odyssey, maar dit doe je toch gauw. Weliswaar met een heel ander verhaallijn, gaat Space Odyssey filosofisch veel dieper (met dank aan Arthur C. Clarke) en is de film als geheel iets mystieker dan Interstellar. Maar de theoretische onderbouwing van Interstellar (relativiteitstheorie, zwaartekracht) is tov voorgaande space movies verpletterend!
10+/10

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door kefke96 » 09 nov 2014 21:25

Interstellar

10/10 !!!

Ik ben niet goed in reviews, dus ben ik altijd kort en bondig: Geweldige acteerprestaties, zéér interessant verhaal, mooie muziek, alles wat je kan wensen.

Ik kan me voorstellen dat bij een herkijk deze score naar een 9 gaat, maar op het grote scherm voor de eerste keer was echt perfect!

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 09 nov 2014 22:07

Interstellar in het kort: 10/10.
:)

De film geeft zijn hommages aan diverse SF klassiekers en Nolan speelt het daarbij ook nog eens klaar om beter te zijn dan die films. En daar mag hij vooral zijn cast voor bedanken en Hans Zimmer die zich (eindelijk) zelf vernieuwd.

Plaats reactie