Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Creeper » 06 jan 2015 14:47

Guardians of the Galaxy. Voor de derde keer al weer. Visueel prachtig, één van de beste superheldenfilms evah.

Exodus: Gods and Kings. Mooie plaatsjes, maar jeetje wat een totaal misplaatst belachelijke casting zeg... Verder totale afwezigheid van emotie. Toch erg jammer.

The Lost World: Jurassic Park. Omdat ik toe was aan mijn maandelijkse portie dino-film.

Kirikou et la Sorcière. Licht absurde tekenfilm, maar tegelijk ook erg geestig en super mooi. Kwam deze film toevallig tegen en wist niet echt wat ik moest verwachten. Ik denk dat het één van de tofste tekenfilms is die ik ooit zag.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 06 jan 2015 14:49

Starred Up (2013, Mackenzie)

Afbeelding

Erg sterk geacteerd en zeer rauw drama over een onhandelbare jonge crimineel die wordt overgeplaatst naar een zware gevangenis, waar zijn vader de scepter zwaait. Met één grote brok woede en agressie stapt hij de keiharde wereld van de volwassen gevangenis in, zonder over zich heen te laten lopen....door niemand!
De acteurs zijn nagenoeg allen vrij onbekend, wat het realisme zeer ten goede komt. Shots die afwisselend met handcams zijn geschoten doen daar nog een schepje bovenop. De gewelddadige scenes doen geen afbreuk aan de psychologische aspecten die de film rijk is. Jack O'Connell geeft subliem gestalte aan de driftige en extreem agressieve jonge crimineel. Naar het einde toe worden er enkele overbodige clichés ingebracht waardoor het net niet een 'echte' topper is, maar deze film mag eigenlijk door niemand gemist worden. Aangrijpend en verrassend!

8,0/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 06 jan 2015 17:37

The Judge
Goeie acteerprestaties van Downey en Duvall. Maar de film loopt over van dat typische Amerikaanse sentiment, dat is tenenkrommend.
Dat hele
Spoiler
Chemo
verhaal wordt gebruikt om fake sentiment op te roepen.
Echt een usa film dus zoals je het eigenlijk niet wilt zien, maar helaas voorgeschoteld krijgt.

2/5

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 06 jan 2015 21:13

McMurphy schreef:Starred Up (2013, Mackenzie)
Net gekeken en dank je voor de tip McMurphy, me uitstekend vermaakt. Kan me eigenlijk best vinden in jouw mening, twijfel persoonlijk om er een half puntje bovenop te gooien.

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 06 jan 2015 22:37

Warrior (2011)

Blijft een leuke film, gevechten zijn goed gechoreografeerd, hoewel in het in de werkelijkheid natuurlijk heel anders aan toe gaat. Sterke prestaties door Hardy en Edgerton maar wie hier de show steelt vind ik Nick Nolte als zielige oude vader. En de eerste keer dat ik Frank Grillo zag. Verhaallijnen komen enigszins ongeloofwaardig over, maar als geheel zeer vermakelijke film.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 06 jan 2015 23:04

Wolves Wat een film is dit hé! Eindelijk een trailer die precies weergeeft wat voor film het is. Ohja, en 94.5% van alle actie laat zien. Het enige dat ontbrak was iets met een plotje over familie ofzo, who cares. Over tien jaar is dit een grootse cultfilm, kan niet anders. Waarom? Het zijn mannen die veranderen in wolven met superpowers, dat vergat ik nog even, en dan gaan ze vechten, hoe geweldig is dat! Wat een film.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 07 jan 2015 11:18

Edge of Tomorrow
Gewoon goed vermaak. Tom Cruise is zoals altijd prima. Rest van de cast is ook wel leuk. Veel vermakelijke actie en aardig wat spanning. Voor de finale zit er een wat voorspelbare wending in, maar die is misschien ook wel nodig. Finale is ook leuk. Vermakelijke popcornfilm, niet veel meer. Misschien dan door de casting en goede effecten.
7,5/10

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 07 jan 2015 11:48

La Horde (Dahan, Rocher, 2009)
Best vermakelijke zombiefilm met genoeg gore en spanning. Maar het zou een stuk effectiever zijn geweest als de hoofdpersonen ook op enige sympathie konden rekenen. Maar dit groepje bestond uit alleen maar eikels (En niet alleen maar doordat ze Frans zijn), dat ik hoopte dat de zombies wonnen. Sterker nog, de enige scène waar ik maar enigszins meeleefde met een slachtoffer, was tijdens een schandalige mishandeling van een weerloze en onschuldige zombie.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 07 jan 2015 14:27

Contact (1997)
Na 17 jaar eindelijk deze film gezien! Eerder altijd gemist op tv maar ook nooit de moeite genomen om op andere wijze te bekijken.
Mooi om te zien hoe de film na al die jaren toch nog blijft staan. Goede cast invulling met toch wel bekende namen. Grappig om McConaughey in deze film te zien en afgelopen jaar in Interstellar (wat verhaalstechnisch bijna een vorm van sequel is).

De Effecten op het eind zijn mooi gedaan.

21 Jump Street
Film begon goed en grappig maar in middenstuk zakte hij enorm in met zemeligheid. Richting het eind nog wat leuke dingetjes maar echt groots werd het nergens. Jammer, het begin beloofde meer.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 07 jan 2015 14:52

Ik vond de eerste ook niet zoveel aan. Heb je 22 Jump Street al gezien, Horizon? Die vond ik stukken grappiger. :T

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 07 jan 2015 16:06

horizon schreef:
De Effecten op het eind zijn mooi gedaan.

Dat is het slechtste van de film vind ik juist. Ziet er nu behoorlijk achterhaald uit.
Voor de rest prima film. Contact en Interstellar hebben wel iets van mekaar weg verhaaltechnisch, maar toch verloopt Interstellar heel anders zoals je weet :)

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 07 jan 2015 20:19

10 dagen naar Shanghai (en omstreken) geweest. Dat betekent genoeg tijd voor films tijdens de vluchten:

Gevlogen met China Eastern Airlines dus de films hadden ingebakken, Chinese ondertiteling. Gelukkig wel alles in de originele taal.

The Lego Movie:
Deze wilde ik sowieso al zien, dus tijdens de 4 uur vertraging vooraf meteen opgezet.
Wat een heerlijke film! Een aantal keer smakelijk gelachen. Einde ook totaal niet verwacht, maar heel leuk gevonden. Prachtige animatie waarin je nergens het idee hebt naar computeranimatie te kijken. Het oogt allemaal stop-motion met echte blokjes.

8,5

Maleficent:
Leuke draai op Sleeping Beauty. Angelina is goed gecast in de rol.
Ik verwachtte een film die Sleeping Beauty vanuit het perspectief van de heks zou volgen. Niet een film die het verhaal veranderd. Het is immers een film van Disney die een eigen Classic een frisse wind kon geven. In plaats daarvan veranderen ze een aantal dingen inclusief het einde. Dat begon al met andere namen voor de 3 feëen. Waarom, vroeg ik me af, als het hetzelfde verhaal moet zijn. Dat was het dus niet. Zie het als een 'Alternate universe'. Gelukkig kon ik me tijdens de film over die keuze heenzetten. Zie het dus niet als een nieuw perspectief, maar een nieuw verhaal in dat perspectief.

Jammer dat ze niet gewoon het bekende verhaal hadden behouden, maar ondanks dat een best leuke film. Maar daardoor ook niet zo geweldig als gehoopt.

7

Les Miserables

Al eerder in de bios gezien, maar nog steeds erg sterk. Weer met een brok in de keel gezeten op het einde.
Sterk, bedroevend verhaal met uitstekende vertolkingen. Russell Crowe blijft een buitenbeentje omdat ie niet een zangstem heeft voor musical.
Weinig aan op te merken.

8,9

Dark Shadows

Tijd voor wat vrolijkers.
Weer een film die nog op mijn lijstje stond. Johnny Depp en Burton deel zoveel.
Vreemde film, maar zeker niet onbekend van de heren. Depp zet weer een leuke rol op zijn CV. Toch is de film niet geheel goed. Er zaten veel karakters in die een eigen verhaal hadden, maar niet genoeg te doen kregen. Het is gebaseerd op een soap en het leek wel of ze de verhaallijntjes in 1 film wilden proppen.
Eva Green daarentegen heeft een hoop lol als eeuwenoude heks.

Wordt weer tijd voor Burton om een echt goede als in zijn gouden tijden van ong. 25 jaar geleden. Ben benieuwd naar Big Eyes. Een keer weer geen gekke Depp.

7

De terugreis was er minder tijd voor film. (nachtvlucht, dus veel geslapen)

Er waren een paar nieuwe films aan het lijstje toegevoegd. De vlucht begonnen met

Locke
Tom Hardy's One-man-show. Ik blijf hem een van de beste Britse acteurs van zijn generatie vinden. (Net achter Benedict Cumberbatch.) Wat een performance zet hij hier neer. Hij laat je bijna vergeten dat de film zelf niet veel om het lijf heeft. Er wordt genoemd dat dit "Buried" in een auto is, maar daar doe je beide films geen recht aan. Buried was een intense thriller en deze film veel meer een drama.
Hardy's karakter maakt een keuze die zijn hele leven op zijn kop zet. Een keuze die je misschien dom, misschien moedig of anders kunt vinden, maar door de gesprekken en het acteerwerk is er wel een soort begrip die je kunt krijgen voor deze keuze.
Spoiler
Ergens had ik gehoopt dat het kind doodgeboren werd en de hele rit verspilde moeite was.
Liever had ik gehad dat je er helemaal niet achter komt of
Spoiler
de baby dood of levend geboren wordt
. Dan had bij mij de film langer door mijn hoofd gemalen. Dan had je meer kunnen discussieren over keuze van het maken van deze rit op dit cruciale moment.

Toch een 8. Vooral voor Hardy.

Homefront
Omdat ik toch best moe was tijd voor een knokfilm met Jason Statham.
13 in dozijn knokfilmpje. Leuk om gezien te hebben. Kate Bosworth en James Franco waren wel aardig in rollen die ze normaal niet spelen.

6,5

Planes: Fire and Recue
Niet helemaal afgezien, maar best aardig. Leuke grapjes.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 07 jan 2015 23:58

Rem schreef:Ik vond de eerste ook niet zoveel aan. Heb je 22 Jump Street al gezien, Horizon? Die vond ik stukken grappiger. :T
Nee, deel twee nog niet gezien. Had al gelezen dat deze beter zou zijn. Maar tja, je wil toch deel 1 zien...

En als laatste eindelijk The Rock gekeken (jaja Horizon heeft wel eens films gemist...). De laatste film die ik nog moest zien van Michael Bay. Duidelijk zijn bekwaamheid te zien als actie regisseur. Gesteund door een leuke cast levert dat een vermakelijke actie film op.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 08 jan 2015 10:13

Trash

Wel leuk. De kindertjes zijn tof/cool en leuke bijrollen van Rooney Mara en Martin Sheen :)

7.1

'71

Wederom een geweldige rol van Jack O'Connell dit keer als een Brits soldaat gestationeerd in Belfast rond Bloody Sunday.
Erg gaaf en spannend verhaal en verloop. Soms raakte ik alleen wel in de war wie hoort bij wie ook omdat er geen subs bij waren.
Na eerder al Starred Up speelt Jack weer erg goed. Zometeen met mijn broertje naar Unbroken waar ie ook de hoofdrol in speelt.

7.7

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 08 jan 2015 11:09

Birdman
Toch een behoorlijke teleurstelling.
Kwa camerawerk is het mooi, maar word in deze film ook eentonig.
De soundtrack is bloedirritant met dat lege getrommel, echt slecht.
Ik merkte dat ze de film een jazzy vibe wilde geven maar faalden behoorlijk.
Keaton speelt ook gewoon matig tot slecht, je leeft totaal niet mee met de karakters door het behoorlijk afstandelijke karakter van de film.
De film laat de kijker koud.

Het verhaal van de film is zwak, de film valt constant in herhaling en dat is storend.
Ook is de film simpelweg niet grappig, het gescheld komt hier ook niet overtuigend of logisch over, eerder kinderachtig. Een film over een held die zegt dat mensen alleen maar blockbusters willen en geen filosofische films. Vind deze film eigenlijk ook totaal niet filosofisch.

5/10

Plaats reactie