Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 03 apr 2015 20:08

horizon schreef:Nergens in ZDT wordt marteling afgekeurd dan wel goedgekeurd.
Dat is nu juist het probleem.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 03 apr 2015 20:20

Ed Crane schreef:
Precies. Vandaar het woord dubieus in mijn mini recensie.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 03 apr 2015 20:38

Airbender schreef:
Ed Crane schreef:
Volgens jou.
Duh, ik zeg het toch.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 03 apr 2015 21:08

Maar ik vind ook dat het zo is.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 03 apr 2015 21:31

Nou mooi. Ik ben nou eenmaal niet van de generatie die zich gekrenkt voelt als een ander niet overal eerst "ik vind" aan toevoegt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 03 apr 2015 23:26

Niet expliciet, maar de film laat wel zien hoe gruwelijk het is, én hoe het niets oplevert richting de doelstelling. Dat er verder niet nog iemand naast staat die expliciet met een opgeheven vingertje zegt "jongens, dit mag niet", vind ik absoluut geen probleem. We zien al een ineffectieve, blunderende CIA die tegelijk een koude, onmenselijke machine is (met dat martelen, en het einde), een dosis moralisme daarbij had de film echt niet sterker of interessanter gemaakt, integendeel.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 03 apr 2015 23:26

Psycho (1960, Alfred Hitchcock)

Ten eerste wil ik Fox hartelijk bedanken voor het abrupt afkappen van het einde, dat verhoogde echt mijn kijkplezier.

Al tijden was ik geïnteresseerd in het zien van deze film, en nu ben ik er eindelijk aan toegekomen. Een compleet andere film dan ik verwachtte, en dat is niet een negatief punt. Ik was aangenaam verrast door deze film. De personages zijn boeiend, het mysterie heerlijk mysterieus en de opbouw van het verhaal zeer indrukwekkend. Dit is zeker niet de laatste keer dat ik deze film zal kijken (en niet alleen vanwege de problemen met Horizon TV en de planning van de reclameblokken van Fox, die soms midden in een zin opkomen).

8,5/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 03 apr 2015 23:31

Bilbo schreef:Psycho (1960, Alfred Hitchcock)

Ten eerste wil ik Fox hartelijk bedanken voor het abrupt afkappen van het einde, dat verhoogde echt mijn kijkplezier.

8,5/10
:D :D :D :o _O_

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 03 apr 2015 23:50

Fast & Furious 7

Dit is natuurlijk alweer het zevende deel in deze franchise, en vanaf deel 1 ben ik al fan. De eerste film heb ik ook al tientallen keren gezien, en de rest ook al heel vaak. Maar toch blijven ze vermaken. Deze franchise begon als een echte straatrace film, waarin amper actiescenes in te zien waren. De enige actie die je te zien kreeg waren de race scenes die super tof waren. Toen kwam de reeks bij deel 5, en toen veranderde deze franchise ineens in een heist/actie film, en waar bij deel 5 het eind alleen echt over de top was ging deel 6 daar flink overheen. De personages waren ineens een soort van supermensen geworden, een raakte bij de gevaarlijke stunts die ze deed nauwelijks tot niet gewond. Deel 7 gaat daar op door.

Deze film brengt je exact wat je ervan verwacht. Mooie auto’s, mooie vrouwen, leuke humor en fantastische over de top actiescenes. Ook is er een klein beetje diepgang te vinden als je kijkt naar de relatie tussen Letty (Michelle Rodriguez) en Dom (Vin Diesel). Maar dat is ook niet heel veel. De cast zit verder vol met actiesterren. Het is tof om actiester Jason Statham als slechterik te zien. Ik ben erg fan van zijn actiefilms, en ben ook gewend om hem als goodguy te zien. Het is eens verfrissend, dat hij in deze film een slechterik speelt. Acteur Kurt Russel heb ik ook al een flinke tijd niet meer in een film gezien, ook heel mooi om hem weer eens voorbij te zien komen. Verder komt de Aziatische actiester Tony Jaa, die in Azie onwijs bekend is en ook super goed is in kont schoppen ook voorbij. En Ronda Rousey, een UFC vechtster en bekend van The Expendables 3. Een goede actrice is ze niet, maar gelukkig is dat niet waarom ze in deze film zit. Ik had Dwayne ‘’The Rock’’ Johnson wel wat meer in deze film willen zien. Hij brengt zijn oneliners zo goed, zijn vechtscènes zijn top en ik vind hem ook een goed acteur. Ik vind dat hij er te weinig in zat.

Tyrese Gibson vind ik onwijs grappig gedurende de hele film. Hij weet zijn tekst perfect te brengen, en de grappen zijn 9 van de 10 keer briljant. Hij heeft ook een fantastische klik met rapper Ludacris (Tej in de film), die 2 zijn een gouden duo. En over een gouden duo gesproken, Vin Diesel en Paul Walker zijn wat mij betreft de mannen die deze franchise gedragen hebben. Ondanks dat ze in deel 3 niet te zien waren en Vin niet in deel 2, en ondanks dat de film draait om hun hele team of zoals ze het zelf noemen hun familie maken zij de Fast & Furious films tot wat het is.

Zoals bekend is acteur Paul Walker in 2013 om het leven gekomen. Toen ik dat hoorde schrok ik ontzettend, ondanks dat ik de man natuurlijk niet persoonlijk kende. Ze waren toen pas halverwege met deze film, en zijn broers en de rest van de cast en crew hebben de film afgerond om Paul te eren. Met de computer hebben ze in een paar scenes Paul’s gezicht op dat van zijn broers geplakt en als je daar niet op let, zie je dat denk ik niet. Maar ook al valt het je wel op, toch is het prachtig om te zien hoe filmstudio Universal en vooral de cast en crew hun handen ineen hebben geslagen om dit project op een mooie respectvolle manier af te ronden. En dat hebben ze absoluut gedaan. Ik zal niet verklappen hoe zijn personage deze serie verlaat, maar ik kreeg er wel een ontzettende brok van in mijn keel. Het is een prachtig moment waarin fictie en realiteit ineens samenkomt. Het zal ook vreemd zijn om deel 8 te zien, zonder Paul. Het is overduidelijk dat de personages niet alleen een familie zijn, maar dat iedereen die gedurende de 14 jaar dat deze franchise al loopt echt een hechte familie is geworden. Deze zevende film was voor Paul.

Voor regisseur James Wan was dit zijn eerste echte actiefilm en hij heeft het er goed vanaf gebracht. Je moet bij deze film geen realisme verwachten. Is dit de beste Fast & Furious film tot nu toe? Nee, mijn favoriet is nog steeds het vijfde deel. Maar dat deze film weet te vermaken is een ding wat zeker is. Als je zin hebt in een vermakelijke actiefilm is dit een dikke aanrader. Fast & Furious 7 krijgt van mij een 8.
8/10

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 04 apr 2015 07:43

Maar het blijft natuurlijk altijd de vraag of de informatie die op deze manier verkregen wordt betrouwbaar is.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 04 apr 2015 09:22

Colonel_Kurz schreef:
Niet expliciet, maar de film laat wel zien hoe gruwelijk het is, én hoe het niets oplevert richting de doelstelling. Dat er verder niet nog iemand naast staat die expliciet met een opgeheven vingertje zegt "jongens, dit mag niet", vind ik absoluut geen probleem. We zien al een ineffectieve, blunderende CIA die tegelijk een koude, onmenselijke machine is (met dat martelen, en het einde), een dosis moralisme daarbij had de film echt niet sterker of interessanter gemaakt, integendeel.
Helemaal mee eens. :T Het script van Mark Boal en de regie van Bigelow zorgen voor een haast als een documentaire aanvoelende, journalistieke stijl (los van wat er wel en niet klopt van het verhaal, daar ben ik niet tot in detail van op de hoogte natuurlijk): de camera registreert, observeert. Een portie moralisme past er inderdaad allesbehalve bij. Bovendien is de (beoogde) kijker van een film als Zero Dark Thirty volwassen genoeg om zelf een oordeel te vellen.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 04 apr 2015 09:35

Maar is dat dan niet w weer en oorlogsmisdaad op zich?

Iemand nog Beyond the black rainbow gezien?

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 apr 2015 10:09

Ik geloof niet dat je begrijpt wat oorlogsmisdaad betekent...
Airbender schreef:
Colonel_Kurz schreef:én hoe het niets oplevert richting de doelstelling.
Deze doelstelling*

Er zijn vast wel gevallen geweest waar het wel wat opleverde.
Maar dat heeft niets met deze film te maken en welke boodschap er wel of niet in zit.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 apr 2015 11:12

Dat zit echt tussen je oren. Zeker gezien de context van de discussie de afgelopen pagina's.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 04 apr 2015 17:59

Guardians of the Galaxy (James Gunn, 2014)
In veel reviews werd deze film vergeleken met Star Wars en ik moet zeggen dat dit totale onzin vind. Star Wars mag niet eens in de schaduw staan van deze uitermate vermakelijke topfilm. Hier is de cast namelijk wel goed, de karakters wel goed, de actie wel geslaagd en het verhaal wél de de moeite waard. Goed, ik heb mijn neiging om Star Wars publiekelijk te haten weer eens niet kunnen onderdrukken, maar dat niks af aan het feit hoe geweldig geslaagd ik Guardians vind. Vanaf het begin tot het eind heeft de film me te weten te boeien met de actie, humor, de interactie tussen de karakters en me af te vragen waar ik Nebula nu ook alweer van kende. Blijkt 't gewoon Doctor Who's Karen Gillan te zijn (Die vrouw kan ook alles hebben). Ik was trouwens ook druk bezig met aflikken van mijn vingers bij het zien van de meer dan geweldige special effects en de bij vlagen prachtige visuals. Lang verhaal kort: Ik heb de film 2 keer in 2 dagen gezien en de tweede keer vond ik hem nog net zo leuk als de eerste keer.

Plaats reactie