Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Rem
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Rem » 06 apr 2015 11:50

Enemy of the State
Zeer vermakelijke achtervolgingsfilm. Ik waardeer het werk van Tony Scott toch wel steeds weer meer. Technisch zit het allemaal weer prima in elkaar. Vooral een achtervolging waarbij de satelliet op de huid zit van een vogelkijker is fantastisch. De personages zijn wat minder, ze zijn niet echt overtuigende karakters. Er is niet echt sprake van uitdieping. Hackman heeft het leukste aandeel. De film probeert wat interessante dingen aan de kaak te stellen en dat lukt deels, maar toch werkt het allemaal het beste als actiefilm.
7,5/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 06 apr 2015 16:17

Blackhat
Hier keek ik zeer naar uit, vooral omdat het door Mann geregisseerd is.
Vind het geen verkeerde film, goeie opbouw en de actiescenes waren weer voortreffelijk.
Mooi camerawerk ook.

8/10

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 06 apr 2015 19:23

Tjeezus Berend, hoe kan je nou zo'n lange recensie schrijven van een hersenloze actiefilm! :D
Spoiler
Nee serieus, ik vind echt dat je goed bezig bent hier met je reviews!

On-Topic:

Shaun the Sheep Movie(2015)

Zodra ik hoorde dat er een film uitkwam over dit schaapje wist ik dat ik er naar de bios heen moest. En Aardman Animations bewijst maar weer eens hóe ontzettend goed ze zijn. Na deze film twijfel ik zelfs of Wallace and Gromit eigenlijk echt nog wel leuker is dan Shaun the Sheep.
Ten eerste zijn er zo ontzettend veel hilarische vondsten dat je ogen en bewustzijn te kort komt. Vooral de eerste helft zit echt vol met grappen en verwijzingen, zonder dat het ooit flauw word. In de tweede helft wil de film logischerwijs wat ruimte maken voor wat tragere momenten en emoties. Dat werd ook perfect gebracht. Knap hoe simpele kleipoppetjes zo hartverwarmend kunnen zijn.
De recensie snijd aan dat het allemaal wat fragmentarisch aanvoelt, daar heb ik zeker geen last van. Er zit (in tegenstelling tot de recente Spongebob film) een duidelijke verhaallijn in, die overigens wel dient voor de overmaat aan grappen. Dat is niet erg. De finale is qua opzet simpel, maar doet ook weer een leuke verwijzing naar alle eindes van Aardman. Deze film is alvast één van de beste films van 2015 tot nu toe! Hilarisch en hartverwarmend zijn de twee woorden die deze film omschrijven!

9/10

Afbeelding

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 06 apr 2015 19:38

Roeltje schreef:Tjeezus Berend, hoe kan je nou zo'n lange recensie schrijven van een hersenloze actiefilm! :D
Spoiler
Nee serieus, ik vind echt dat je goed bezig bent hier met je reviews!
Bedankt maat! :+

Jij ook complimenten voor je stukje! :T

Timme
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Timme » 06 apr 2015 22:54

28 Days Later (2002)

Goh wat een chille film!
Meteen het begin in Londen was al super creepy. (Het leek wel een beetje op The Walking dead)
De zombies/geïnfecteerden waren lekker gruwelijk en bij sommige stukjes schrok je je rot.
En de film bleef de hele tijd spannend dus dat was ook erg goed.

Ik moest eerst even wennen aan de kwaliteit van de film, maar na een tijdje ging dat wel over.

Deze film verdiend een:
8,0 / 10,0

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 07 apr 2015 07:57

Driven
Deze film ging ik niet nog een keer kijken voor het goede verhaal, maar dit was wel heel erg. De personages zijn eigenlijk karikaturen, die er wat clichés uitgooien. De cast speelt verschrikkelijk houterig. Ik snap niet waarom ze die hoofdrolspeler hebben aangetrokken, want hij kan niet acteren. Er zitten een paar vermakelijk actiescènes in, al storen de reeds flink achterhaalde effecten wel. De finale is wel vermakelijk, ook al boeit het je als kijker niets wat er gebeurt met de karakters in de film. Kijkt wel aardig weg, maar het is wel een behoorlijk matig filmpje.
5,5/10

Crimson Tide
Heerlijke, spannende actiethriller. Het acteerwerk is uitstekend en de film biedt constant veel spanning en interessante ontwikkelingen. Scott weet het allemaal weer prima in beeld te brengen. Crimson Tide verveelt geen moment en ontwikkelt zich tot een erg mooi gevecht tussen twee conflicterende mannen. Goede soundtrack. Het einde is
Spoiler
wel een beetje een anticlimax. De gast die bijna de Derde Wereldoorlog en een nucleaire vernietiging van de halve wereld op zijn naam had kunnen zetten, hoeft alleen met vervroegd pensioen.
O+
8/10

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 07 apr 2015 09:00

Timme schreef:Ik moest eerst even wennen aan de kwaliteit van de film
Moest je wennen aan dat de film goed was, of had je hem gedownload? :-?

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Axeqlusive » 07 apr 2015 09:45

Roeltje schreef:
Timme schreef:Ik moest eerst even wennen aan de kwaliteit van de film
Moest je wennen aan dat de film goed was, of had je hem gedownload? :-?
Het gaat hier om het bronmateriaal van de film, ik quote hiervoor even een stukje van een recensie van DVD Beaver:
There is only negligible difference between the 480 and 1080 editions of this movie and for a very simple reason: the source material sucks. The original movie was shot on a Canon XL-1s which, together with a not inconsiderable amount of noisy post-processing, is not the ideal medium if you expect image scrutiny. Razor sharp precision was not their aim.? Sadly, high definition home video is not where Boyle & Co anticipated their movie to end up, for the medium shows the limitations of the original in all its gory and the bigger your screen, the worse it looks. In a given medium shot, hair is matted, faces have no texture. In strongly backlit situations, such as in the tunnel where the survivors attend to their vehicle as rats and infected descend, the bleed from the strong light bleeds blue into the heads of the unsuspecting.

patrick_h
Filmster
Filmster

Bericht door patrick_h » 07 apr 2015 10:59

Sadly, high definition home video is not where Boyle & Co anticipated their movie to end up, for the medium shows the limitations of the original in all its gory and the bigger your screen, the worse it looks.
Dit klinkt een beetje alsof het er in de bioscoop op 35mm wel goed uitzag. Ik kan me herinneren dat ik er even heel erg aan moest wennen, maar dat het na een tijdje alweer de normaalste zaak van de wereld was. Daarna kwam ik wel vaker op filmfestivals en zag ik meer dan genoeg films die met vergelijkbaar materiaal waren opgenomen, soms op gigantische schermen. (Zeg maar een voorstelling in Pathé Schouwburgplein Rotterdam Zaal 1, waar je zo'n beetje de pixels kunt tellen.)

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 07 apr 2015 13:26

Hercules (Brett Ratner, 2014)
Mja, deze film is wel beter dan dat vehikel met Kelan Lutz. De Steen doet het een stuk beter. De vechtscènes zijn lekker malloot en over the top. Verder ga ik deze weer snel vergeten. Had gehoopt dat er in deze wel lekker veel monsters zaten, maar
Spoiler
die worden er allemaal in de eerste vijf minuten ingepropt
. Sadface.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 1 (Francis Lawrence, 2014)
Nog een keertje gekeken. Sterke opbouw naar het afsluitstuk, Jennifer Lawrence is fantastisch.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 07 apr 2015 16:54

Rem schreef:The Passion of the Christ
Regisseur Mel Gibson kiest een heel duidelijke, eigen manier van vertellen. Daarin moet je mee kunnen gaan. Ik snap het als je dat niet kan. Ik kon er zelf wel echt in mee. Deze film was echt enorm meeslepend. Visueel ziet het er allemaal overtuigend uit en rauw. Het helpt en spreekt voor Gibson, dat hij zijn film in de originele talen heeft opgenomen, dat vind ik echt een bijzonder goede keuze van hem. Caviezel zet de rol van zijn carrière neer, fantastisch. Ik vond het een prachtige film. Vroeger was ik altijd toch wel fan van Gibson. Met films als Braveheart en The Patriot kwam Gibson altijd over als een lekker intense actieheld in het historische epos. Hij had goede, rauwe energie. Ook in het actiegenre verder. Dat liet hij zien in films als Lethal Weapon of Ransom. Daar was hij behoorlijk vermakelijk in. Hij kwam toen wat in diskrediet en vervolgens werd het carrière-wise gezien heel stil rond hem. Edge of Darkness moest de comeback in gang zetten en hoewel hij daarin prima acteerde, kon die film geen potten breken. Vervolgens kwam hij weer regelmatig naar voren in actiefilms (nu met grijs haar op z'n hoofd). How I Spent My Summer Vacation was niet echt een bijzondere film, Machete Kills was ook niet echt goed, maar The Expendables 3 was een vooruitgang. De film wordt afgekraakt (ik vond hem wel gaan), maar vooral Mel Gibson wist zichzelf weer te onderscheiden en speelde een heerlijke schurk. Misschien was hij wel een van de beste elementen in de film en het floppen ervan lag zeker niet aan zijn prima aandeel. Maar de comeback was tot nu toe dus met wisselend succes. Misschien weer eens achter de regiestoel gaan zitten?
8,5/10
Ja? Niet gestoord aan Gibsons eigen, aan antisemitisme grenzende, Rome-(= wortels van katholieke kerk)-wast-zij-handen-in-onschuld interpretatie van de Passie?

edit: sorry, quote vergeten.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 07 apr 2015 17:33

Airbender schreef:Rear Window en Vertigo
Ik vond ze beide een beetje saai... Vertigo viel nog wel mee.
Hooooo, hu, stop!
Beide een beetje saai? Heb je toevallig een andere versie gezien? Je noemt toch niet enkele toppers van 'The Master Of Suspense' saai? :P Ik vind Rear Window nog steeds een van de meest spannende films die ik óóit (!) gezien heb.
Spoiler
Hij zit daar maar in die rolstoel, kan geen kant op...

Maar euh, ik zag dat je vandaag Psycho ging kijken! Ben benieuwd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 07 apr 2015 18:03

Ed Crane schreef:Ja? Niet gestoord aan Gibsons eigen, aan antisemitisme grenzende, Rome-(= wortels van katholieke kerk)-wast-zij-handen-in-onschuld interpretatie van de Passie?
Waarom zou er antisemitisme in zitten? Door Gibsons latere privé-uitbarstingen of achtergrond? Joden komen er misschien niet zo goed vanaf in deze film en met name de machtigere Joden, maar in de weinig subtiele manier die Gibson hanteert komen de Romeinen er net zo goed allesbehalve uit als onschuldigen. Alleen Pilatus (en vrouw) misschien, maar de meeste Romeinen komen ook over als ratten. Wat ik me herinner van de Bijbel staat het in schrift ook niet erg veel anders, dan dat Pilatus (als gezicht van Rome in dit verhaal) zijn handen wast in onschuld. Ook wordt er nog een andere bron gebruikt dan de Bijbel trouwens. :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 07 apr 2015 18:17

Rem schreef:
Ed Crane schreef:Ja? Niet gestoord aan Gibsons eigen, aan antisemitisme grenzende, Rome-(= wortels van katholieke kerk)-wast-zij-handen-in-onschuld interpretatie van de Passie?
Waarom zou er antisemitisme in zitten? Door Gibsons latere privé-uitbarstingen of achtergrond? Joden komen er misschien niet zo goed vanaf in deze film en met name de machtigere Joden, maar in de weinig subtiele manier die Gibson hanteert komen de Romeinen er net zo goed allesbehalve uit als onschuldigen. Alleen Pilatus (en vrouw) misschien, maar de meeste Romeinen komen ook over als ratten. Wat ik me herinner van de Bijbel staat het in schrift ook niet erg veel anders, dan dat Pilatus (als gezicht van Rome in dit verhaal) zijn handen wast in onschuld. Ook wordt er nog een andere bron gebruikt dan de Bijbel trouwens. :)
Is deze "bron" net zo betrouwbaar als de bijbel? :P

Poltergeist
Figurant
Figurant

Bericht door Poltergeist » 07 apr 2015 19:18

Timme schreef:28 Days Later (2002)

Goh wat een chille film!
Meteen het begin in Londen was al super creepy. (Het leek wel een beetje op The Walking dead)
De zombies/geïnfecteerden waren lekker gruwelijk en bij sommige stukjes schrok je je rot.
En de film bleef de hele tijd spannend dus dat was ook erg goed.

Ik moest eerst even wennen aan de kwaliteit van de film, maar na een tijdje ging dat wel over.

Deze film verdiend een:
8,0 / 10,0

Als je ooit nog eens 28 Weeks Later wilt gaan kijken dan waarschuw ik je alvast. Het begin is werkelijk geniaal maar dat is dan ook gelijk de beste scene uit de hele film. Daarna gaat het tempo gelijk omlaag en de spanning uit het begin komt nooit meer terug. Het is geen slechte film hoor maar hij is wel teleurstellend.

Plaats reactie