Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Bilbo » 27 mei 2015 22:37

Mad Max (1979, George Miller)

Nu was ik ten eerste niet bepaald geïnteresseerd in deze franchise, maar de recensies van Fury Road laten het verdomd goed klinken en het ligt zeker in m'n achterhoofd om met Fury Road m'n examens af te sluiten (die voor mij gister geëindigd zijn). Eerst moest ik dus wel m'n huiswerk doen, dit is 1/3 daarvan. Ik moet zeggen dat ik hier extreem veel van genoten heb. Een heerlijke film in veel aspecten: een goed tempo en heerlijke actie. Het is een goed teken dat door een scène je mond even openvalt. Heerlijk filmpje en ik kan niet wachten om het vervolg hiervan aan te zetten!

Ik zie trouwens ook waar één van m'n favoriete franchises, de Fallout-games, gedeeltelijk inspiratie vandaan lijkt te halen :Y

7,5/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 27 mei 2015 22:48

The Expendables
Erg matige film. Het is een actie film, oké, maar de actie is zo waardeloos in beeld gebracht en daarna ook nog eens slechter gemaakt door de editing, dat het de naam actie film eigenlijk niet waardig is.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 27 mei 2015 23:27

Tja, een actie film waar al een pauze is ingebouwd kan nooit lekker gotsgloeiendheet doordenderen.

Daar heb je toch echt een ambachtelijke actiefilm voor nodig. 8)

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 28 mei 2015 10:17

The Island
Vind dit Bay's beste film eigenlijk. Niet die overload aan flauwe grappen en deze film heeft terminste een interessant verhaal.

8/10

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 28 mei 2015 12:48

First Blood (1982)

Het uitgangspunt is zo overdreven en onwaarschijnlijk maar omdat Sly erin zit laat je het zoals het is, want wat speelt ie lekker als de eenzame, weinig zeggende actiegeile oorlogsveteraan. Alleen jammer van het einde, ik weet dat een actiefilm zijn emotie-momentjes moet meepakken maar doe dat dan verspreid over de hele film. Nu wordt alles te veel voor Rambo helemaal op het eind en lijkt het uit de lucht te komen vallen.

8/10

Rambo: First Blood Part II (1985)

Rambo back in 'Nam. Actie nog beter dan de vorige film. Serieus een one-man army versus de Vietnamezen en de Russen. Jammer dat de love-interest zo stom en cliché dood ging, ze was best wel tof namelijk.

8.5/10
Laatst gewijzigd door ridjieddo op 28 mei 2015 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 28 mei 2015 13:01

Het einde vind ik het enige echt goede aan de film. Nou ja, de openingsscène ook wel. De rest slaat nergens op. :D

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 28 mei 2015 21:31

Disturbia (2007)
Gastje uit Transformers, Shia Labeouf, in spannend thrillertje.
Heb de film nu al voor de 3e x bekeken en vind hem nog steeds zeer grappig en spannend. Het kan soms wel storen dat SHia wéér het genant klungelige tienertje is... maar voor de rest zeer spannende film! :)

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 28 mei 2015 21:51

Filmisch huiswerk: 2/3

Mad Max 2: The Road Warrior (1981, George Miller)

Beter dan de eerste. De eerste was vrij vermakelijk, maar voelde nog wel als een doorsnee actiefilm. Deze film is compleet post-apocalyptisch met Australië als zeer passende setting (qua uiterlijk), wat het minder doorsnee maakt. De antagonisten zijn nog gekker en de actie is nog spectaculairder, met een mooie climax waarin deze twee mooi samen komen. Ook groeit er een connectie tussen Max en kijker, die misschien in de eerste niet compleet gevormd was. Daarnaast vullen een aantal zeer leuke personages het verhaal aan.

8/10

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 28 mei 2015 22:15

San Andreas Dit is de meest ongeloofwaardige rampenfilm die ik in tijden heb gezien, oké, de cgi ziet er top uit en ik heb het niet over een wolkenkrabber die omvalt en een salto met vliegende split maakt, dat interesseert me niet. Ik heb het over The Rock die als profi reddingsgast heel vaag bezig is. Oké, hij kan er niets aan doen want hij is maar een pratend stuk anabool die de bitch is van een script, het is wat hij doet. Zonder een spoiler te noemen.... hij vaart met een speedbootje tegen een tsunami golf op van 80 meter hoog, ja verticaal!!! Pleur op, die hele film zit vol met dat soort vage ongeloofwaardige scenes. Ziet er cool uit maar je zit naar bullshit te kijken. Is dat tegenwoordig wat een rampenfilm is... twee uur lang kijken naar crap...

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 28 mei 2015 22:19

St. Vincent
Uitstekende film. Murray speelt top echt nog steeds een goede acteur. Mooie film, alleen jammer van het cliché eind.

7/10

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 28 mei 2015 22:31

Airbender heeft een digitale knuffel nodig. Wie heeft er heel veen borsthaar, dan krijgt ie het van binnen en buiten warm :)

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 28 mei 2015 22:42

HAHAHA airbender dit is misschien wel je eerste grappige post ooit. Dat jij over anderen durft te zeggen dat ze debiele posten plaatsen is echt hilarisch.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 28 mei 2015 23:25

Vooruit Mark, jij hebt als filmisch schaap veruit de hoogste knuffelfactor dus laat jij airbender maar een nachtje bij je in je hok slapen.

Exit airbender, enter sheepbender!
Leve de ongewassen en ongekamde wol.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 29 mei 2015 08:39

airbender schreef: Debiele berichten van jou altijd, tis een wonder dat het wordt gewaardeerd.
Wat krijg jij nu? Deze opmerking vind ik er toch wel even over gaan hoor :-?
Mark schrijft hier even een mening over San Andreas en jij valt hem aan. Heb een beetje respect voor elkaar :N

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 29 mei 2015 13:34

airbender schreef:
Mark schreef:San Andreas Dit is de meest ongeloofwaardige rampenfilm die ik in tijden heb gezien, oké, de cgi ziet er top uit en ik heb het niet over een wolkenkrabber die omvalt en een salto met vliegende split maakt, dat interesseert me niet. Ik heb het over The Rock die als profi reddingsgast heel vaag bezig is. Oké, hij kan er niets aan doen want hij is maar een pratend stuk anabool die de bitch is van een script, het is wat hij doet. Zonder een spoiler te noemen.... hij vaart met een speedbootje tegen een tsunami golf op van 80 meter hoog, ja verticaal!!! Pleur op, die hele film zit vol met dat soort vage ongeloofwaardige scenes. Ziet er cool uit maar je zit naar bullshit te kijken. Is dat tegenwoordig wat een rampenfilm is... twee uur lang kijken naar crap...
Als ik jouw reacties lees en vervolgens van anderen die zeggen dat ik jou probeer 'na te apen' en jij wél grappig bent en ik niet, dat doet oprecht zeer. Ten eerste ik probeer niet grappig te zijn, en ten tweede dat ben jij absoluut niet. Debiele berichten van jou altijd, tis een wonder dat het wordt gewaardeerd.
Jouw reactie is niet slim, maar zijn recensie komt inderdaad dom over.

Plaats reactie