Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door jaime91 » 13 jul 2015 13:22

Big Hero 6

Ik heb me ontzettend goed vermaakt met deze film. De animatie is prachtig! De personages zijn voor een groot deel goed uitgewerkt, de actiescenes zitten supertof in elkaar en het heeft ook een mooie emotionele verhaallijn. Baymax vind ik ook een geweldig personage! Super schattig, en hij zorgt ook vaak voor leuke momenten die me hardop lieten lachen. Het enige dat ik tegen vond vallen was de slechterik. Die had wat beter uitgewerkt kunnen worden. Maar verder is deze film top entertainment! En ook de aftercredits scene is briljant! En de korte animatiefilm Feast die ook op de blu-ray staat, die kwam bij mij wel even binnen zeg! Wow! Super knap dat een film van maar 6 minuten me zo kan raken, en dan ook nog zonder dialoog. Maar terug naar Big Hero 6. Die film krijgt van mij een 8.
8/10

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 13 jul 2015 13:56

The Master

Een van de best geacteerde films die ik ooit heb gezien. Joaquin Phoenix, Phillip Seymour Hoffman en Amy Adams maken deze film compleet briljant, waardoor het makkelijker wordt om de grote fout van de film niet te zien: er zit niet echt een rode draad in de film. Het script, de karakters en het acteerwerk zijn fantastisch, maar het voelt meer als een collectie hele goede scenes dan een meeslepend epos. Vandaar "slechts" een 9, anders had dit een goeie kandidaat geweest voor een nog hogere plaats in mijn persoonlijke top 100.

9/10

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 13 jul 2015 14:52

Frank_Costello schreef:The Master

Een van de best geacteerde films die ik ooit heb gezien. Joaquin Phoenix, Phillip Seymour Hoffman en Amy Adams maken deze film compleet briljant, waardoor het makkelijker wordt om de grote fout van de film niet te zien: er zit niet echt een rode draad in de film. Het script, de karakters en het acteerwerk zijn fantastisch, maar het voelt meer als een collectie hele goede scenes dan een meeslepend epos. Vandaar "slechts" een 9, anders had dit een goeie kandidaat geweest voor een nog hogere plaats in mijn persoonlijke top 100.

9/10
Fout :-?

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 13 jul 2015 15:36

Ja? Ik vond het gebrek van een rode draad een groot gemis in The Master, waardoor het einde
Spoiler
mij een beetje tegenviel. Er zat niet echt een climax in het verhaal naar mijn mening
.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 13 jul 2015 19:53

Gisteren heb ik een 'The Hobbit' marathon gehouden met twee vrienden. We hebben alle drie de films op Blu-Ray 3D bekeken. Mijn mening is een klein beetje veranderd over de films. Nog steeds blijven de eerste twee sterke films, ze bouwen goed sfeer op, het acteerwerk is over het algemeen zeker erg sterk en de actiescenes (vooral door het camerawerk) zijn een lust voor het oog. De eerste heeft het meeste sfeer en de tweede heeft de meest memorabele en 'coole' scenes. De derde is voor mij nog steeds duidelijk de minste. Daar zitten té veel digitale effecten in en de humor blijft slecht.

Mijn cijfers vóór de marathon:

The Hobbit deel 1 (9/10)
The Hobbit deel 2 (9/10)
The Hobbit deel 3 (8/10)

Mijn cijfers ná de marathon

The Hobbit deel 1 (8/10)
The Hobbit deel 2 (8/10)
The Hobbit deel 3 (7/10)

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 13 jul 2015 21:18

5 Flights Up
Goede film voor tussendoor.
Het vermaakt en toont New York prachtig.

7/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 14 jul 2015 13:02

Roeltje, nog een keer kijken en ze dalen nog een punt. ;)

Ghost Rider 2
Nicholas Cage heeft er weer eens lol in. Onzin van de bovenste plank met plezier gebracht.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 14 jul 2015 22:28

Terminator Genisys
Ik heb me prima vermaakt. Beste aan deze film was Schwarzenegger, die was echt grappig. Ik vond Clarke (Emilia dan) echt een prima Sarah Connor, een stoere en sterke vrouw. In tegenstelling tot Linda Hamilton is ze bovendien erg knap. Over Clarke gesproken, Jason Clarke vond ik niet zo goed, terwijl hij toch zeker heeft laten zien te kunnen acteren. Smith was het dieptepunt, zeker als hij
Spoiler
op het einde steeds naar voren komt in projecties
. Prima actie, goede humor: twee uur vermaakt.
4/5

kevin2211
Figurant
Figurant

Bericht door kevin2211 » 14 jul 2015 22:49

Terminator Genisys ik vondt het een goed vervolg heb me heel erg vermaakt de humor zat er goed in en de actie ook wat de recensies zeggen vindt ik maar dikke onzin 5/5

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 14 jul 2015 22:59

Terminator Genisys

Ik ben een groot fan van deze franchise. De eerste twee films vind ik meesterwerken. De eerste was een fantastische thriller/horrorfilm en de tweede film vind ik een van de beste of misschien wel de beste actiefilm ooit gemaakt. Wat die films zo goed maakt buiten de indrukwekkende actiescenes waar vooral deel 2 vol mee zit is het fantastische script. Het was nergens lastig te begrijpen, er zat de nodige emotie in en de films wisten mij telkens op het puntje van mijn stoel te krijgen. Het was zo mooi om te zien in de tweede film dat Arnold die een emotieloos personage speelt toch een mooie band op weet te bouwen met John Connor. Het eind van die film weet me ook nog steeds te ontroeren.

Vanaf deel 3 ging het naar mijn mening bergafwaarts met deze franchise. En toen ik de trailer voor deze film voorbij zag komen had ik weinig goede hoop. Maar omdat ik zo’n Terminator fan ben hoopte ik toch op zijn minst vermaakt te worden. Dat is helaas maar voor een klein deel gebeurt.

De film begint sterk, in de toekomst waar de mens onder leiding van John Connor aan de winnende hand is in de oorlog tegen Skynet. Het toekomstbeeld wat ze laten zien doet ook erg denken aan het beeld dat regisseur James Cameron in de eerste twee films liet zien. Daarnaast spelen ze ook een aantal scenes uit de allereerste film na, en ook dat is indrukwekkend om te zien. Ik had dan ook in het begin van de film het gevoel van thuiskomen. Ook is het tof om Arnie weer als Terminator te zien. Ik had daar vooraf ook nog wat twijfels over, aangezien de beste man natuurlijk op leeftijd is maar aangezien het omhulsel van een terminator net als een mens kan verouderen vond ik dat wel geloofwaardig. Emilia Clarke neemt in deze film de rol van Sarah Connor op zich, en doet dat ook erg goed. Ze deed erg denken aan Linda Hamilton die de rol eerder speelde en was zeer overtuigend als de badass Sarah. Jai Courtney speelt Kyle Reese en belangrijk voor zijn rol is dat er chemie is tussen hem en Emilia Clarke. Alleen is dat eigenlijk niet aanwezig en vind ik zijn acteren erg vlak. Jason Clarke die John Connor speelt vind ik verder wel prima, en ook de actiescenes zijn tof om te zien.

Maar het script is vanaf het moment dat de film een nieuwe weg inslaat totaal niet meer te volgen. Tijdreizen is in deze franchise altijd een belangrijk deel geweest maar het is ook een heel ingewikkelde materie. Je kan daar heel makkelijk mee uit de bocht vliegen, en dat gebeurt in deze film dan ook. Daarnaast is ook heel veel tijd vrij gemaakt voor uitleg. Waardoor ik me nooit aan de personages kon binden omdat ik alleen maar bezig was om te begrijpen wat er nou precies gebeurde. En juist doordat al die informatie op je afgevuurd word, word het alleen maar lastiger om te begrijpen wat er nou aan de hand is.

Daarnaast begrijp ik ook het gebruik van humor in deze film niet. Dit is de eerste Terminator waarin gedurende de hele film komedie zit, alleen is dat totaal niet nodig. Een Terminator film hoort een serieuze actie/science fiction film te zijn. Waarom ze dan ineens besloten om er ook een dosis komedie in te gooien is mij een raadsel.

En dan is er nog iets waar ik me onwijs aan stoorde en dat is de marketing van deze film. Nu kan ik dat de makers niet aanrekenen en dat zal ik dan ook niet doen maar storend is het wel. De trailer laat namelijk letterlijk de hele film zien. Waardoor het beetje spanning dat deze film wellicht had kunnen hebben totaal verdwenen is, omdat ik wist wat nog moest komen. En mocht je de trailer niet gezien hebben dan verklapt een bepaalde poster nog wel een belangrijk plotpunt voor deze film. Ik snap er werkelijk helemaal niets van, waarom de marketingafdeling het een goed idee vond om de hele film te gaan verklappen. Bizar.

Terminator Genisys vind ik de aller-slechtste Terminator film tot nu toe. Het script is rommelig, er wordt te veel uitgelegd en nog steeds is de film maar lastig te volgen. De cast levert voor een groot deel wel goed werk af, en het is fijn om Arnie weer als de good old Terminator terug te zien. En ook het begin van de film is sterk en de actiescenes zijn tof. Toch kan ik met pijn in mijn hart helaas geen hoger cijfer geven dan een 4.
4/10

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 15 jul 2015 07:22

kevin2211 schreef:Terminator Genisys ik vondt het een goed vervolg heb me heel erg vermaakt de humor zat er goed in en de actie ook wat de recensies zeggen vindt ik maar dikke onzin
Jezus... :cry:

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 15 jul 2015 08:16

Ondanks jullie, heb ik Terminator: Genisys NOG niet gezien, maar ik heb gisteren wel deze bekeken:

Terminator 3: Rise of the Machines

Een bij vlagen waardeloze film. De spanning en de snoeiharde, maar niet te overdreven actie zit niet in deze film. Er waren een paar actiescenes waar ik mij toch wel vermaakt heb. Het meeste was veel te overdreven en daardoor saai. Arnold is top bezig en zet zijn rol goed neer. Voor de rest zijn de acteerprestaties gewoon slecht en de visual effects zijn eigenlijk ook niet om aan te zien.

5/10

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 15 jul 2015 09:43

ridjieddo schreef:
kevin2211 schreef:Terminator Genisys ik vondt het een goed vervolg heb me heel erg vermaakt de humor zat er goed in en de actie ook wat de recensies zeggen vindt ik maar dikke onzin
Jezus... :cry:
Tja, dat krijg je ervan als ze die film Genisys gaan noemen.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 15 jul 2015 10:17

Seventh Son
Ach, voor wat onzinnig fantasy vermaak best redelijk te doen. Eerste helft van de film is wel beduidend beter dan de tweede helft.

ps Is dit voor Nederland een 2015 release?

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 15 jul 2015 12:40

Roeltje schreef:Gisteren heb ik een 'The Hobbit' marathon gehouden met twee vrienden. We hebben alle drie de films op Blu-Ray 3D bekeken. Mijn mening is een klein beetje veranderd over de films. Nog steeds blijven de eerste twee sterke films, ze bouwen goed sfeer op, het acteerwerk is over het algemeen zeker erg sterk en de actiescenes (vooral door het camerawerk) zijn een lust voor het oog. De eerste heeft het meeste sfeer en de tweede heeft de meest memorabele en 'coole' scenes. De derde is voor mij nog steeds duidelijk de minste. Daar zitten té veel digitale effecten in en de humor blijft slecht.

Mijn cijfers vóór de marathon:
The Hobbit deel 1 (9/10)
The Hobbit deel 2 (9/10)
The Hobbit deel 3 (8/10)

Mijn cijfers ná de marathon
The Hobbit deel 1 (8/10)
The Hobbit deel 2 (8/10)
The Hobbit deel 3 (7/10)
Ja ben ik wel met je eens. Ik heb de derde en laatste Hobbit ook op Blu-ray bekeken en het overvloed aan CGI viel me ook ontzettend tegen. En inderdaad de humor is tenenkrommend. Daar moet ik misschien ook wel wat punten van aftrekken.

Plaats reactie