Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Sallgoodman
Figurant
Figurant

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Sallgoodman » 17 jul 2015 23:56

Heb vanavond voor het eerst Taxi Driver gezien (Ik ben 21). Ik kijk niet vaak naar oudere films, maar meestal kan ik wel genieten van een goede klassieker. Bij deze film begreep ik echter niet waarom die zo hoog staat aangeschreven en door veel mensen wordt beschouwd als één van de betere films ooit gemaakt. Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan deze film? Ik vond hem zelf eerlijk gezegd nogal saai en had moeite om hem helemaal af te kijken.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 18 jul 2015 00:17

Nu kan ik die film wel afkijken en is deze niet saai maar hoger dan een zeven en een half kom ik ook niet. Dit is zo een type klassieker film die vanwege de status vaak een hogere waardering krijt dan hij eigenlijk zou moeten krijgen.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 18 jul 2015 00:31

horizon schreef:Nu kan ik die film wel afkijken en is deze niet saai maar hoger dan een zeven en een half kom ik ook niet. Dit is zo een type klassieker film die vanwege de status vaak een hogere waardering krijt dan hij eigenlijk zou moeten krijgen.
Nee hoor, de waardering die Taxi Driver krijgt is meer dan terecht. Staat bij mij ook in mijn lijstje met favorieten aller tijden. Die muziek alleen al _O_ _O_ _O_

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 18 jul 2015 08:51

Knight and Day

Grappige actiefilm. Leuke actie ook op momenten, voor de rest gewoon leuk voor tussendoor.

7/10

Far From the Madding Crowd
Prachtig in beeld gebracht, dat sowieso. Maar het verhaal is heel standaard. Er wordt goed geacteerd, maar het is een film dat niet lang bijblijft.

6/10

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 18 jul 2015 21:07

World's Greatest Dad
Deze film heeft mij ontzettend verrast. Toen we aan het zoeken waren naar films op on demand vonden we een 'leuke' Robin Williams film die we allemaal wel wilden zien. Een film voor de hele familie... dachten we. De film is in de eerste 20 minuten erg grappig (maar ongeschikt voor een 9- jarig broertje). Na die 20 minuten maakte de film een grote twist die ik nooit had zien aankomen. Robin Williams speelt zijn gebroken vader met verve en de hele film is grappig, maar het schuurt. De vreemdste en de meest oncomfortabele film die ik heb gezien van Williams. Hele fijne filmervaring.
8/10

Pan's Labyrinth
Ik ben al een hele tijd nieuwsgierig geweest naar deze film. Het is zeker het bekijken waard. De stijl van Del Toro maakt zeker indruk in deze prent. Het camerawerk is magisch en alles word perfect in beeld gebracht met veel spanning. Er zitten naar mijn mening teveel zijplotjes in de film waardoor het soms ontspoorde en saai werd. Het idee van de film is mooi, een meisje dat wil verdrinken in een andere wereld om zo de verschrikkelijke achter zich te laten.
7/10

Mission: Impossible III
De eerste film had een goed plot met suspense, de tweede film had keiharde actie. De derde heeft het allebei... maar dan nog beter. Tom Cruise is weer in topvorm! Heerlijk hoe hij al die stunts uitvoert. De energie zit er lekker in en de spanning is hoog. Alle spelers leveren topwerk af, ook op fysiek niveau. Er staat veel op het spel. Camerawerk is top, soms heeft het wel last van shaky-cam waar ik persoonlijk niet zo van houd. Super vermakelijke film met een spannend plot, goed tempo en een intense rol van Cruise.
8/10

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 18 jul 2015 21:52

Ant-Man

Goedgekeurd! Wel niet geschikt voor mierenneukers.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 18 jul 2015 22:20

@Roeltje, Pan's Labyrinth ( beter= El Laberinto del Fauno), moet natuurlijk minimaal drie punten meer krijgen. ;)
Nummer twee van mijn all time top list. :)

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 18 jul 2015 23:29

TheGodfather schreef:Nee hoor, de waardering die Taxi Driver krijgt is meer dan terecht. Staat bij mij ook in mijn lijstje met favorieten aller tijden. Die muziek alleen al _O_ _O_ _O_
I second that! :T (en ik ben 17)

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 19 jul 2015 18:55

airbender schreef:Jij was laatst jarig he? Nog gefeliciteerd. Had toen niets gezegd omdat ik dacht dat je het toch niet zou lezen, maar nu wel toch :P
Als je het over mij hebt, bedankt en ik was onlangs inderdaad jarig. Ik wist niet dat ik mijn geboortedatum hier ingegeven had. Wees gerust, ik log niet vaak in maar lees alles wel.

Vahnstad
Bijrol
Bijrol

Bericht door Vahnstad » 20 jul 2015 19:21

Taxi Driver staat in mijn top 3 van favoriete films. Maar is wellicht niet voor iedereen weggelegd, maar zijn plaats die hij heeft is meer dan terecht. De beste film die Scorsese ooit heeft gemaakt naar mijn mening.

De boodschap moet je uiteraard kunnen begrijpen, en het is uiteraard ook geen film die volzit van de actie, maar dat is dan ook in feite niet de bedoeling van zo een film.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 20 jul 2015 23:52

En over het sterk ondergewaardeerde Bringing Out The Dead horen we dan weer nooit iemand, maar om de één of andere reden geeft m'n gevoel de voorkeur aan die film.
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 21 jul 2015 06:51, 1 keer totaal gewijzigd.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 21 jul 2015 06:43

Nova Zembla
Vooropgesteld ik heb een hekel aan ongeveer 95 procent van de Nederlandse film en televisie. En wonderwel weet deze film bij de andere vijf procent te scharen. Natuurlijk is de film geen meesterwerk maar gewoon een redelijke film.

Sallgoodman
Figurant
Figurant

Bericht door Sallgoodman » 21 jul 2015 13:29

Nightcrawler

Deze film voor de tweede keer gezien, wat een rol van Jake Gyllenhaal die op z'n minst een oscar nominatie had moeten krijgen en hem van mij ook had mogen winnen. Ik denk dat Jared Leto een prima joker wordt, maar anders had ik Gyllenhaal graag als joker willen zien.

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 21 jul 2015 21:22

Zojuist Blood Simple gekeken. Heerlijke Coen film weer, met een lekkere dosis droogkomische humor. Dikke aanrader en een prima film noir.

8/10

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 22 jul 2015 12:25

Ant Man
Toen ik las dat Marvel van plan was om Ant Man te gaan verfilmen had ik toch wat twijfels. Aangezien Ant Man in tegenstelling tot Batman of Iron Man toch wat stom klinkt. Daarnaast wist ik van de tekenfilms dat Ant Man de mogelijkheid had om zowel te krimpen als te groeien en dat vond ik nou niet heel erg spectaculair. Vervolgens werd na het vertrek van regisseur Edgar Wright, regisseur Peyton Reed (bekend van onder andere Yes Man, Bring It On en The Break Up, films waar ik nou niet echt heel blij van wordt) erop gezet. Maar Marvel heeft naar mijn mening nog geen echt slechte film gemaakt, al is niet iedere film een topper vermakelijk zijn ze allemaal wel dus ondanks mijn twijfels had ik wel nog vertrouwen. En gelukkig is Ant Man wederom een film die mij gedurende 2 uur ontzettend goed heeft weten te vermaken.

Acteur Paul Rudd is vooral bekend van de (romantische)komedie’s waarin ik hem vaak erg grappig vind maar een actierol heb ik hem nog nooit zien doen. En hoewel deze film natuurlijk ook vol zit met komedie waar ik later nog op terug kom weet hij zeker te overtuigen als actiester. En ondanks dat zijn personage Scott Lang een crimineel is, is hij geen gevaarlijke man maar meer een soort van Robin Hood achtig figuur. Stelen is gewoon iets waar hij goed in is en aangezien hij dankzij zijn strafblad nergens anders aan de bak komt en hij toch voor zijn dochtertje wil zorgen die hij heeft met zijn ex vrouw zit er voor hem niets anders op. Daarnaast is het tof om acteur Michael Douglas eens in een Marvel film te zien. Marvel cast wel vaker acteurs met een indrukwekkend CV zoals Anthony Hopkins in de Thor films of Robert Redford in Captain America Winter Soldier, maar toch blijft het iedere keer weer leuk om een acteur van zo’n kaliber een uitstapje te zien maken naar een superheldenfilm. Daarnaast is het ook mooi dat zijn personage Hank Pym niet de cliché wijze mentor is voor Paul Rudd’s Scott Lang. Pym heeft namelijk ook een mooi achtergrond verhaal wat hem niet perfect maar wel wat menselijker maakt. Evangeline Lily speelt Pym’s dochter en zij heeft ook een goede klik met zowel Douglas als Rudd, ze is ook erg badass en samen vormen ze een goed trio.

Dan de komedie. Zoals bekend zit er in de Marvel films altijd wel een flinke dosis komedie en in een film met de titel Ant Man mag dat natuurlijk zeker niet ontbreken. De meeste en beste komedie komt echter niet zoals je misschien zou verwachten van Paul Rudd maar van acteur Michael Pena. Hij speelt een van Rudd’s partners in crime Luis. Zijn personage zou makkelijk een ontzettend grote storende factor kunnen zijn als zijn komedie niet zou werken maar naar mijn mening werkt het fantastisch. Vrijwel alles wat uit zijn mond kwam vond ik grappig tot hilarisch. En aangezien ik Paul Rudd nogmaals ook zeer komisch vind zijn die 2 samen natuurlijk helemaal top.

Ik heb de film daarnaast ook in 3D gezien, en ik ben door het 3D helemaal weggeblazen. Het 3D komt op een fantastische manier tot zijn recht tijdens de scene’s waarin Ant Man krimpt en tijdens de actiescenes. De manier waarop hij overgaat van klein naar groot, en hoe ze die actie gefilmd hebben ik heb nog nooit zoiets gezien. Dit is echt een film die je in 3D in de bioscoop moet zien. Daar komt hij naar mijn mening volledig tot zijn recht.

Toch zijn weinig films perfect en ook deze film is dat helaas niet. Bij Marvel hebben ze namelijk wel vaker problemen met hun slechteriken, alleen Loki en The Winter Soldier wisten echt een goede indruk op mij achter te laten maar de slechterik in Ant Man is helaas niet zo heel bijzonder. Wat niet komt door acteur Corey Stoll die zijn werk prima doet maar op de manier hoe zijn personage geschreven is. Ik vind hem nogal een jankert. Zijn personage is opzoek naar erkenning van Hank Pym en loopt de hele film maar te snotteren dat hij dat niet krijgt en dus gaat hij slechte dingen doen met Pym’s Ant Man formule/pak/idee. Ook gaat Ant Man helaas niet alle clichés uit de weg en komen er her en der wat momenten voorbij die ik wel vaker in dit soort films gezien heb.

Toch ben ik verder nogmaals zeer onder de indruk van Ant Man. De film levert top entertainment af. Regisseur Peyton Reed laat zien dat hij goed overweg kan met actie, net als Paul Rudd. De komedie is goed en het 3D is erg indrukwekkend. Blijf daarnaast ook zitten bij de aftiteling want zoals bij iedere Marvel film heeft ook deze film niet 1 maar 2 aftercredits scenes en beide zijn erg goed. Ant Man krijg van mij een 8.

8/10

Plaats reactie