Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door McMurphy » 22 jul 2015 14:57

De positieve reacties verbazen me toch enigszins. De trailer kon me niet echt bekoren, maar datzelfde had ik ook met GotG. Ben nu toch wel erg benieuwd geworden en ga er toch nog wel voor naar de bios, ergens volgende week. Blij dat Marvel de 'positieve' lijn weet vast te houden, al moet het wel heel gek lopen als ze me met het aankomende Fantastic Four weten te verrassen.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 22 jul 2015 16:26

McMurphy schreef:Blij dat Marvel de 'positieve' lijn weet vast te houden, al moet het wel heel gek lopen als ze me met het aankomende Fantastic Four weten te verrassen.
Maar die film is dan weer niet van Marvel Studios.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 22 jul 2015 21:42

Vanwege een vakantie heb ik al twee weken geen films gekeken. Deze heb ik alweer een tijdje geleden gezien:

The Help (Tate Taylor, 2011)
Ondanks het soms mierzoete karakter is dit een film die ik graag blijf zien en die ik heel mooi vind. Prachtige rollen en aankleding.

Gooische Vrouwen 2 (Wil Koopman, 2014)
In de categorie 'guilty pleasures'. Heb me kapot geamuseerd. :D

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 23 jul 2015 09:14

The Last Samurai
Blijft een vermakelijk filmpje.
Cruise speelt goed en het camerawerk is mooi.

7/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 23 jul 2015 16:14

Jurassic World
Vermakelijke cliche volle film met enkele facepalm momenten maar toch genoeg plezier om de film door te komen.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 jul 2015 18:07

Finding Nemo (2003, Andrew Stanton & Lee Unkrich)

Ik heb een zwak voor deze film. Het is naar mijn mening het beste werkje dat Pixar ooit geleverd heeft. Een prachtig emotioneel verhaal dat voor elke leeftijdscategorie te waarderen is. De animatie is prachtig, sfeervol en kleurrijk; zeer fijn om naar te kijken. De muziek van Thomas Newman is één van de prachtigste soundtracks die ik ooit heb mogen horen: het geluid van de zee is zo mooi hoorbaar in zijn muziek op één of andere manier en het past er zo goed bij, terwijl het ook prima afzonderlijk te beluisteren is. Het stemacteerwerk is zeer goed, met een paar leuke rolletjes van onder andere Barry Humphries en Willem Dafoe. Het verhaal is prachtig emotie-gedreven, en werkt zeer meeslepend. Het is een heerlijk avontuur met een zeer emotionele kern die er nooit geforceerd uitkomt, gelukkig! Nooit zo'n emotioneel moment dat erin geschoven wordt midden in de film om over te komen als meeslepend, maar alleen wanneer het verhaal erom vraagt.

Het blijft mijn favoriete Pixar-film en favoriete animatiefilm!

8,5/10

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 23 jul 2015 22:14

And that's just the way it is ! :T

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 jul 2015 23:33

Fight Club (1999, David Fincher)

Ik ben gezegend met een vriendin die liever dit soort films kijkt dan wat dan ook. Ik ben waarschijnlijk de laatste op dit forum die voor het eerst Fight Club heeft gekeken. Ik had niet verwacht wat voor film het uiteindelijk zou zijn. Eerst dacht ik dat het een simpele film over een ondergronds clubje ging, toen in de loop van de film verwachtte ik dat het zo'n verhaal zou zijn waar kameraden uiteindelijk tegenover elkaar komen te staan met de manier waarop het allemaal verliep, en toen... hemeltje lief! Zeer onverwacht en de definitie van "mind-blowing". Wat er allemaal achter zit is ook gigantisch interessant en de toon van de film is gigantisch pessimistisch. Een apart filmpje dus. Dit is een film die ik niet snel vergeet.

9/10

Ik denk dat het weer eens tijd is om iets slechts te kijken, aangezien ik nu alleen maar 8'en en 9's loop uit te delen.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 24 jul 2015 00:02

Age of Adaline (2015)
Eens een leuk sprookje met een mooie Blake Lively en verrassende Michiel Huisman!

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 24 jul 2015 18:52

Changeling
Goede drama film met een prima acterende Jolie.

Furious 7
Goede actie film van voor tot achter. Helemaal over de top. Jammer dat de allerbeste auto scenes in het begin en midden van de film zitten. Het einde verliest daardoor wat.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 25 jul 2015 10:54

Ant-Man

Leuk filmpje. Doet eigenlijk alles vrij goed wat veel andere MCU-films fout doen. De actie is eindelijk ook weer eens een keer leuk en vrij cool en 3D voegt duidelijk iets toe. Zelfs de derde akte van de film stelt eens niet teleur, de film weet prima focus te houden, de cross-over-elementen zijn organisch in de film verweven... het moet allemaal niet gekker worden! Het enige wat men weer fout doet is de film voorzien van een niet-memorabele badguy. Inhoudelijk is Ant-Man meer de eerste film van Phase III, maar officieel hoort 'ie bij Phase II, en zo komt 'ie op de valreep terecht bij imo de drie beste Phase II-films. Personage Ant-Man, de vreemdste held van het MCU, belooft voor mij (als ant-housiast) m'n favoriete New Avenger te worden :+

7.5/10
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 25 jul 2015 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 25 jul 2015 11:11

Fast & Furious 7

Slechtste film in de reeks. Camerawerk was rommelig en storend. Elke scene was gewoon te belachelijk voor woorden. En dat terwijl de vorige films mij altijd wisten te vermaken... Zelfs The Rock kon deze keer niet de film redden. Enige hoogtepunt was Jason Statham.

3/10

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 25 jul 2015 11:15

Afbeelding

Ant-Man

De nieuwste film in het MCU alweer... en het is een oorsprongsverhaal. Dat is lang geleden. Een van de nadelen van deze film is dat het ook echt voelt als een introductie. De opbouw is erg lang, iets te lang voor mijn gevoel. De acteurs doen allemaal hun werk goed met als hoogtepunten Corey Stoll als Yellowjacket en Paul Rudd als Ant-Man. Het personage Scott Lang is een anti-held en zijn rol voelt verfrissend aan. Verder brengt hij goeie luchtigheid in de film.

De film is minder grappig dan ik verwacht had. Aangename luchtigheid was er zeker, maar weinig noemenswaardige grappen. Visueel gezien ziet het er prachtig uit. De manier waarop de camera is geplaatst in sommige shots is verbazingwekkend. Een aanrader in 3D! Er zitten ook briljante knipogen in naar de rest van het MCU. Dat is erg aangenaam, want je krijgt het gevoel dat je echt naar een deel van een groot universum zit te kijken. De 2 after-credit scenes zijn beide de moeite waard.

7/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 25 jul 2015 14:23

ridjieddo schreef:Fast & Furious 7
Slechtste film in de reeks. Camerawerk was rommelig en storend. Elke scene was gewoon te belachelijk voor woorden. En dat terwijl de vorige films mij altijd wisten te vermaken... Zelfs The Rock kon deze keer niet de film redden. Enige hoogtepunt was Jason Statham.
Volgens mij beschrijf je een ander deel. Wel raar dat je de acteurs van deel 7 noemt. ;)

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 25 jul 2015 21:44

Captain America (1990, Albert Pyun)

O god... O sjeezus... O god... Marvel is ver gekomen met hun films, zeker als je kijkt naar dit gevalletje hier. Mijn hemel, wie heeft deze hoop ganzenstront geschreven? Een gigantisch klunzig verhaal dat nergens heen lijkt te gaan. Het ergste van het hele verhaal is nog wel dat het voelt alsof er wat mist in de hele opzet: waarom heeft hij dat pak en dat schild? Welke functie heeft het? Nu het niet is uitgelegd ziet het er ongelofelijk ridicuul uit. Het acteerwerk is ongelofelijk flauw, alhoewel niet het slechtste dat ik ooit gezien heb. Maar gewoon de duidelijke luiheid van het gehele project is ongelofelijk. Beetje ontwikkeling van de banden tussen personages? Nee joh! Duidelijk zijn? Waarom zouden we!

3,5/10

Plaats reactie