Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door FilmMaster » 06 aug 2015 09:04

Old Dogs
Vind deze film nog steeds grappig. Er zitten erg leuke stukjes in en Travolta en Williams spelen goed.

7/10

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 06 aug 2015 10:01

airbender schreef:Boyhood
Weer geprobeerd te kijken omdat ie op tv was. Gelukkig heb ik hem de eerste keer niet afgekeken want dit is een van de aller saaiste films die ik ooit heb gezien (dit keer afgekeken).
Heb je de Before-trilogie gezien? Drie losse (en qua speelduur redelijk korte) films, die me als trilogie ook wel aan Boyhood deden denken. Misschien vind je die wel wat? Absolute aanraders.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 06 aug 2015 12:06

Als je alleen een stuk(je) Midnight gezien heb, kun je er niet bepaald over oordelen. Dit is wel echt een trilogie waarbij de eerdere delen essentieel zijn. Overigens vind ik die trilogie geweldig, in tegenstelling tot Boyhood wat ik een overgewaardeerd pretentieus projectje vind.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 06 aug 2015 15:01

The Usual Suspects
Wat is Kevin Spacey toch geweldig. Vooral in de jaren negentig was hij op zijn briljantst en zeker in dat decennia denk ik toch wel dat ik hem een van m'n favorieten kan noemen op acteergebied. Wát een rollen in zó veel geweldige films. Se7en, L.A. Confidential, American Beauty... een indrukwekkende reeks moderne klassiekers. Deze film is erg sterk, weet elke minuut te boeien. Het script is natuurlijk zeer overtuigend. De bijrollen worden niet eens altijd door topklasse acteurs ingevuld, maar ook zij weten prima rollen neer te zetten. Script is dus uitstekend en blijft interessant tot het einde. Zit gewoon heel goed in elkaar allemaal. Lekker grimmige, mysterieuze film met acteerwerk van de bovenste plank.
4,5/5

Wild Things
De makers zijn zo druk de kijker op het verkeerde been te zetten met hun pulp/trash-filmpje, dat de geloofwaardigheid graag in de oceaan wordt gegooid voor een extra twist. Een ding zijn ze ook wel vergeten; overtuigende karakters centraal te stellen in het spel, wie je nog niet eens sympathiek hoeft te vinden in alle gevallen (al is in deze film iedereen gewoon een klootzak), maar wiens beweegredenen overtuigend zijn gebracht en aannemelijk worden gemaakt. Nu wordt er notie van gemaakt en is het een wending in een schaakspelletje. Wat ook de bedoeling was van deze film en of de makers nou grootheidswaanzin hebben of niet; het kijkt allemaal wel gewoon verdomd goed weg, die oppervlakkige pulp in een zonovergoten gebied.
2,5/5

The Trip en The Trip To Italy
Heerlijke, luchtige films. Prima tussendoortjes. Twee veertigers doen veel imitaties, maken grappen, bespreken eten en niet te vergeten (en passant) het leven. Dat laatste wordt misschien niet zo vaak besproken als de bedoeling was, het levert in ieder geval lang niet altijd de gewenste diepgang. Maar als leuke, frisse films om er even tussendoor te gooien zijn dit gewoon uitstekende producten. Ik vond deel twee nog leuker, vooral ook omdat de locaties veel zonniger waren. En de imitaties van Michael Caine zijn in beide films geweldig.
The Trip: 3,5/5
The Trip To Italy: 4/5

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 06 aug 2015 18:51

Fantastic Four (2015)

Ontzettend genoten van deze film. De zwakheden vielen wel op, er zitten een aantal plotfouten en af en toe is de dialoog té cheesy. Ook was de de finale wat snel erdoorheen gejast. Maar er is genoeg positiefs te melden gelukkig!

De karakters zijn allemaal heel goed opgebouwd. De film neemt héél veel tijd om iedereen te introduceren en ze een plaats te geven in het verhaal. Dat zorgt ervoor dat je wat meer betrokken bent als alles wordt vernietigd.

De visuele effecten en camerawerk zijn prachtig! Alles word perfect, sfeervol in beeld gebracht en houd je bij het verhaal betrokken. Er waren maar weinig momenten waar ik me verveelde.

Om een kort verhaal nog korter te houden, heb ontzetten genoten en soms gestoord aan de wat duidelijke zwakheden. De castleden leveren allemaal goed werk af, zo niet, dan lag het aan het script.

7.5/10

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 07 aug 2015 10:53

Roeltje schreef:Fantastic Four (2015)
7.5/10
Je bent de enige op de planeet die enthousiast is over deze film :D .

http://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_four_2015/

http://frontpage.fok.nl/nieuws/709946/1 ... tudio.html

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 07 aug 2015 12:39

McMurphy schreef:
Roeltje schreef:Fantastic Four (2015)
7.5/10
Je bent de enige op de planeet die enthousiast is over deze film :D .
We gingen erheen gisterenmiddag, toen we niks wisten van het ontvangst van de film. Ook ik had met opzet niet gekeken naar de Rotten Tomatoes score of de IMDB rating. Wel had ik een beetje vernomen dat het niet écht goed ontvangen werd. Een beetje gemiddeld dacht ik. De trailer zag er prachtig uit (alleen de eerste gezien). Mijn verwachtingen waren dus niet heel hoog, maar zeker ook niet laag. Ik was met 3 andere mensen (nog één van 15, een meisje, nee niet mijn vriendin :P, en 2 jongens van 9 en 10 (één daarvan mijn broertje). We waren allemaal enthousiast en hebben ons uitstekend vermaakt. Ik denk dat ik nog de gene was die het meest minpunten zag in deze prent. Kortom, de critici schijten er misschien over, maar de reguliere bioscoopbezoeker zal hier gewoon van genieten.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 07 aug 2015 13:03

Waarschijnlijk komen er niet heel veel reguliere bezoekers op af ;). Ik zag er sowieso al weinig heil in dus ik sla deze op zeker over. Velen waren enthousiast over de cast maar ik heb er niks mee.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 07 aug 2015 13:53

Deze film zal het toch ook vooral van de jongere doelgroep moeten hebben, dat de film dan slecht valt bij het recensentengilde is minder van belang.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 07 aug 2015 22:21

Inside Out
Na een aantal mindere jaren met voornamelijk sequels a la Cars 2 en Monsters University (die overigens lang niet slecht was maar zeker niet het niveau van de andere Pixars haalde) gaat Pixar weer terug naar waar ze zo goed in zijn en waar ze bekend mee zijn geworden: het maken van films met mooie karakters die centraal staan in een origineel verhaal dat voorzien is van humor en emotie.
Pete Docter, het brein achter de originele Monsters Inc.en Up, laat ons zien waarom Pixar ook al weer zo geliefd is bij een groot publiek.

Vanaf haar geboorte volgen we Riley, een meisje dat met haar ouders in het koude Minnesota woont en daar dolgelukkig is met haar vrienden en ouders. Totdat haar vader een nieuwe baan krijgt, ver weg in San Francisco. Dat maakt haar allerminst gelukkig en ze gaat zich steeds ongelukkiger voelen in haar nieuwe woonplaats.
Op zich is dit niet zo`n interessant verhaal,ware het niet dat het door een studio is gemaakt die speelgoed poppen liet praten en Monsters niet eng maar schattig liet zijn. En dus zien we niet het gewone verhaal maar volgen we het vanuit het hoofd van Riley, dat bestuurd wordt door haar emoties Joy, Fear, Anger, Disgust en Sadness. Zij zien wat Riley ziet en beslissen hoe ze zich voelt en wat ze doet. Natuurlijk kunnen ze niet zo goed met elkaar opschieten en wilt iedere emotie zijn inbreng hebben in Riley`s leven. Met alle desastreuze gevolgen van dien...

Het knappe van de film is dat, naast het feit dat het op zo`n ontzettend originele manier verteld wordt, het zowel kinderen als volwassenen zal aanspreken. Voor kinderen zijn de leuke kleurrijke figuurtjes natuurlijk super en valt er genoeg te lachen. Volwassenen zal de diepere laag van het verhaal meer doen. Het achter laten van je vertrouwde omgeving, het opgroeien en volwassen worden, moeilijke beslissingen nemen. Het zijn punten die we allemaal wel herkennen en die van Inside Out een film maken die voor iedereen iets te bieden heeft.
Naast het goede verhaal is het ook een geweldig vermakelijke film, ook voor volwassenen.

Het doet deugt om eindelijk weer te kunnen zeggen dat Pixar terug is op het niveau van een jaar 10-15 geleden. Ondanks dat het een animatie film is, is Inside Out simpelweg één van de beste films van het jaar. Eentje om te koesteren, om keer op keer weer van te genieten en die zich zonder problemen kan meten met het beste dat de studio tot nu toe heeft gemaakt.

9,0/10

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 08 aug 2015 23:27

A Bug's Life (1998, John Lasseter & Andrew Stanton)

Nu ik toch heel langzaamaan een beetje Pixar aan het terugkijken op mijn typische vaart, besloot ik ook meer even Pixar's tweede film en ietwat vergeten film er bij te pakken. Ik pak er graag een Pixar-film bij, maar ik geloof niet dat ik in de laatste 10 jaar A Bug's Life nog eens gekeken heb. Nu heb ik nooit een hekel gehad aan de film, maar als het om Pixar ging keek ik graag veel andere films liever dan deze. En ja, dat is een goede manier om deze film te beschrijven. Prima, maar als het om Pixar gaat heel echt overschaduwd door een handvol die nog prima-er zijn (ik wil "prima-er" eind dit jaar in de Van Dale zien). De animatie is ten eerste weer van hoge kwaliteit. Voornamelijk de omgevingen, waar Pixar altijd toch verdraaid goed in is, zijn prachtig, sfeervol en kleurrijk. De vliegen hierin zijn hilarisch geanimeerd, voornamelijk omdat het klopt. Dat brengt ons dan ook meteen erbij dat de humor heerlijk is. Stemacteerwerk is ook zeer goed. Kevin Spacey als een villain is niet nieuw, maar wel zeer leuk hierin. Nee, waarom deze film zo overschaduwd wordt door de rest van het oeuvre van Pixar is vanwege het verhaal. Het is geen slecht verhaal, maar ook niet uiterst spectaculair. Uiteindelijk komt het neer op een band of misfits die een bedreiging of onderdrukking moeten verjagen. Leuk, maar niet iets wat meteen aangrijpend is, iets wat Pixar kenmerkt. Dit is waarom deze film wordt overschaduwd door de rest van de Pixar-films: de rest is gewoon aangrijpender. Nogmaals, dit is een heerlijke film die ik van harte zal aanraden, vol met grappige en leuke personages, mooie animatie en een heerlijke soundtrack, maar als je een Pixar-film zoekt, is het niet gek dat je een andere film zal nemen in plaats van deze.

7,8/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 09 aug 2015 10:26

Filth (2013)
James McAvoy is briljant als gek wordende politieman. De film is heel erg zwartgallig en qua titel waarmakende dingen voor veel kijkers te. Ik vond zelf alleen de hallucinaties wat té dik. Soms zitten er delen in die echt fantastisch zijn en meteen de film een cult-klassieker zouden kunnen laten worden, maar soms weet je ook niet of het niet gewoon slecht inhouden is en een beetje te gericht op shocken. Desalniettemin zeker de moeite waard. De Schotse humor, gitzwart, is heerlijk. De cast maakt de film sowieso het kijken waard, McAvoy is echt intens goed. Ook de rest van de bekende namen leveren topwerk.
3,5/5

The Guest
Niet foutloos, maar met zoveel gevoel voor vermaak geserveerd. Het resultaat is verrukkelijk: de soundtrack is fantastisch, de decors zijn leuk, het sfeertje is lekker vervreemdend en de acteurs zijn geweldig. Vooral Stevens leeft zich helemaal uit in de hoofdrol. Als je een menselijke Terminator wil maken, krijg je dit hoofdpersonage als resultaat. Heerlijk. Misschien is de film te apart en zo lekker vervreemdend; oftewel gewoon net té cult voor een groot publiek, maar deze film verdient het gekeken te worden en de mensheid verdient het om hiervan te genieten.
4/5

American Sniper
Ik heb het niet eens uitgezeten helemaal. Tenenkrommend slecht. Anno 2014 kun je als filmmaker toch niet meer weg komen met zo'n ongegeneerd stukje film. Ongenuanceerd over een thema, dat nuance nodig heeft. Zeker en eigenlijk alleen in Amerika. Verder maar geen woorden aan vuil maken. Dit kán gewoon niet. Ik geef het maar geen cijfer, want daarvoor vind ik dat ik een film moet afkijken. En dat kan alleen als je een proud American bent.

benjamin
Filmster
Filmster

Bericht door benjamin » 09 aug 2015 10:40

Roeltje schreef: Kortom, de critici schijten er misschien over, maar de reguliere bioscoopbezoeker zal hier gewoon van genieten.
Nochtans is de audience score op RT momenteel ook bijzonder laag.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 09 aug 2015 17:37

Hoi ieder, ik ben al een aantal daagjes aan het chillen met m'n wederhelft in Berlijn :+ [ooit de filmhoofdstad van de wereld, red.] en om eergister het warme weer te ontduiken leek een filmbezoekje wel een goed idee.

Er is hier een bioscoop die alle Hollywood-films gewoon in het Engels draait (zonder ondertiteling zelfs) en een online filmschema gaf aan wanneer Jurassic World draaide, dat leek wel wat. Aangekomen bij de bioscoop bleek van dat schema echter niks te kloppen, want hij draaide pas een uur of drie later. Het enige wat nu draaide was 'Margot Spuren' (want vreemd genoeg was dan weer niet elke titel in het Duits aangegeven) en ik herinnerde me van het schema dat Spy zou draaien. Dus ik vragen of het bij Margots Spuren ging om "Spy, with Melissa McCarthy" (want weet ik veel of het personage van dat mens in Spy 'Margot' al dan niet heet) en ja dat klopte. Toen de film begon bleek het echter "Paper Towns" te zijn, met Cara Delavingne als Margot... Toch maar blijven zitten, Spy bleek uiteindelijk ook helemaal niet te draaien. Stom online schema, stomme vrouw achter de kassa (tot twee keer toe aan haar gevraagd!). Én Paper Towns gezien. Paper Towns lijdt aan de gebruikelijke Young Adult kwalen (vul zelf maar in). Het zou in de kern nog een geinig concept zijn voor een tienerliefdesverhaal, ware het niet dat de film aan komt zetten met een twist die dat alles volledig onderuit haalt. Echt zoiets als dat de schrijver [van het boek waarop het filmscenario is gebaseerd, red.] eerst van begin tot bijna einde alles schreef, toen toe was aan het einde en dacht "ja maar dat is te obvious dus ik moét met een twist komen", maar verder niet terugdacht hoe het de voorgaande rest van de film met terugwerkende kracht zou beïnvloeden waardoor het allemaal nogal vergezocht, onlogisch en gewoon ronduit stom wordt. En dus een heel stuk minder met het einde dat je mocht verwachten.
4/10

Jurassic World
Nou, die draaide dan dus uiteindelijk toch nog later. Best leuk, maar uiteraard bij lange na niet zo goed als het origineel. De climax was precies zoals ik hoopte
Spoiler
dus eerst I-Rex vs. T-Rex, en dan met die Mosasaurus als deus ex machina
. Sommige onlogische dingen wil ik best voor lief nemen, maar toen de film wilde gaan beweren dat
Spoiler
een dier, hoe intelligent ook, een soort set-up kan bedenken dat ze zich verstopt, de bewakers zou laten denken dat zij ontsnapt was met het planten van een valse clue, zodat we naar binnen zouden gaan en zij dan écht kon ontsnappen
toen moest ik wel even hardop lachen. Daarvoor heb je menselijke intelligentie nodig, dat is pertinent onmogelijk bij een dier, dit was onnodig belachelijk en vergezocht.
7/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 09 aug 2015 17:46

Ed Crane schreef:Én Paper Towns gezien. Paper Towns lijdt aan de gebruikelijke Young Adult kwalen (vul zelf maar in).
Ik denk dat het vermakelijker leesvoer oplevert als jij het invult. :wink: Fijne tijd nog in Berlijn trouwens, een prachtige stad. :+

Plaats reactie