Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door WizardOfOss » 27 aug 2015 19:32

AVP2 >> alle andere Alien-meuk

Echt waar

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 27 aug 2015 22:21

Mission Impossible Rogue Nation

Wat een kudtfilm. Geen enkel moment spannend, eindeloos gepraat/expositie over de plannen van serieus iedereen, good guys en bad guys, zonde van Cruise's vliegtuig scene, achtervolging scene was te overduidelijk nep en iedereen loopt op autopiloot hun script voor te lezen. Ik heb het echt gehad met die McKwakkie. Ik wilde hem nog de voordeel van de twijfel geven vanwege de coole trailer maar deze man lukt het weer niet, net als bij Jack Reacher, om een goede, bovengemiddelde actiefilm neer te zetten. Benji is 9 van de 10 keer niet grappig wanneer die grappig moet zijn, Renner en die donkere staan er als Jan met de korte achternaam bij en de bad guy lijkt, net als bij Jack Reacher, erg imposant en eng maar doet weinig tot niks uiteindelijk. En die ene scene waar ze iets moeten stelen ondergronds ging echt helemaal nergens over. Heel apart ook bij de actiescenes dat alle bad guys oneindig veel guns en ammunitie hebben maar Cruise moet het altijd maar met zijn blote handen doen.

Enige twee plusplunten: Die chick is badass en het speelt zich deels af in Wenen, waar ik momenteel woon.

2/10

Dit betekent dat deze film helemaal onderaan de Mission Impossible lijst komt:
1. Mission Impossible 3
2. Mission Impossible Ghost Protocol
3. Mission Impossible
4. Mission Impossible 2
5. Mission Impossible Rogue Nation

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 28 aug 2015 12:44

JamesBond schreef:Ik ben blij dat je Prometheus niet meetelt :+
Dat vind ik geen echte Alien film. Al is het natuurlijk een prequel en speelt het in hetzelfde universum af. Maar voor mij is Prometheus evenveel een Alien film als dat de Hobbit behoort tot de LOTR trilogie.

Maar goed als ik die zou mee tellen dan zou het
Alien>Aliens>>>>>>Prometheus>>>>>>>>>>>Alien3>>>>Alien Reshittzooision
zijn

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 28 aug 2015 14:09

Lonewolf schreef:Maar voor mij is Prometheus evenveel een Alien film als dat de Hobbit behoort tot de LOTR trilogie.
Sluit ik me bij aan :Y

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 28 aug 2015 15:16

Hoe zou The Hobbit überhaupt tot de LotR-trilogie kunnen behoren? Laatstgenoemde wordt daarmee namelijk direct van zijn trilogiestatus beroofd... :}

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 28 aug 2015 18:37

Sha schreef:
horizon schreef:Alien>Alien3 > Aliens
;)

Aliens is film die meest is verouderd mijn inziens.
Alien 3 zelfs beter horizon?
Dat is in principe gewoon een herhaling van Alien, maar dan slechter :)
Plus ik kon het niet waarderen dat ze alle overlevenden uit deel 2 in het begin gewoon even eruit gooiden.

Dat een film slechter zou zijn omdat hij verouderd is, is niet erg eerlijk trouwens..
Volgens mij is mijn reactie verdwenen.
Ah wel.

Ja, Alien3 is beter dan Aliens.
En verouderen: kijk Alien heeft ook verouderde dingen als je naar de tech in de film kijkt maar het verhaal en uitwerking blijven fris. Aliens is minder fris geworden in de loop van de tijd. Alien3 weet wat meer sfeer te behouden.

Prometheus is een mislukte prequel voor Alien. Op zichzelf staand een redelijke film. Cameron kan lullen wat hij wil maar Prometheus heeft zoveel Alien-legacy in zich dat hij in dat universum thuishoort. Had hij die Jockey en ALien maar uit de film moeten laten.

Over Cameron gesproken:
Laatst Titanic weer gezien, blijft wel een goede film.

Forest Gump blijft ook goed.

Toch wel twee modernere klassiekers.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door WizardOfOss » 28 aug 2015 20:47

Thiver schreef:Hoe zou The Hobbit überhaupt tot de LotR-trilogie kunnen behoren? Laatstgenoemde wordt daarmee namelijk direct van zijn trilogiestatus beroofd... :}
Ach, de Hitchhikers's Guide to the Galaxy is ook officieel "a trilogy in five parts", dus waarom niet? :D

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 29 aug 2015 00:01

Touché. Al vraag ik me wel of dat later verschenen zesde deel ook tot die trilogie behoort...

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 29 aug 2015 00:45

Lijkt me niet, dat zou hem dan toch van z'n trilogiestatus beroven :wink:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 29 aug 2015 12:16

Sha schreef:Tja, lijstjes Ed... daar kun je wat mij betreft maar weinig uit halen.
Maar als het zo moet...
Als ik op icheckmovies kijk staat Alien in 23 officiele lijstjes, tegenover Aliens met 20... en Alien3 staat er maar in 1.
Nou, je vroeg of ik Alien3 ook beter vond dan Aliens, dus ik gaf je m'n Top 100 lijst van 2014 waar je uit kunt halen dat ik inderdaad Alien3 boven Aliens heb staan :) Het is slechts m'n eigen lijstje, niet de algemene lijst van FT of zoiets. Dat maar weinigen Alien3 beter dan Aliens vinden weet ik en lijstjes om te 'bewijzen' dat een film beter is dan een andere, ben ik met je eens, is onzin.

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 29 aug 2015 15:22

3 10 To Yuma
Deze remake blijft top. Bale en Crowe spelen geweldig in deze film.
Mooi camerawerk en muziek.

8/10

FilmMaster
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door FilmMaster » 30 aug 2015 07:16

Nighthawks
Wel een klassieker vind ik persoonlijk.
Rutger speelt erg overtuigend de schurk. Ook de sfeer van de stad wordt goed weergegeven.
Ja, erg toffe film.

7/10

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 30 aug 2015 11:17

A Nightmare on Elm Street (1984)

Freddy Kruger is een ontzettend tof en iconisch personage dat goed dreigend over kan komen. De film is een groot slasher- gorefest en staat alleen boven andere standaard slasherfilms door het interessante concept van de droomwereld en het icoon dat Freddy Krueger heet. De film heeft een leuk muziekthema, maar wordt te vaak herhaald tot je er genoeg van hebt. Het heeft zijn spannende momenten, maar vooral vieze momenten. Leuke film verder, die toch wel begrijpelijk als een klassieker gezien wordt.

7/10

Verder zag ik Big Game die uitgekomen is dit jaar, maar al beschikbaar was op On Demand. Ik was met een redelijk grote groep vrienden, dus ik ging niet eens de moeite doen hen een paar goeie films aan te raden, dus we hebben Big Game maar gewoon aangezet. Slechte film, maar leuk om met z'n alle om te lachen. Als ik deze in mijn eentje had gekeken had ik echt het gevoel gehad dat ik anderhalf uur van mijn leven verspilde. Na 10 minuten in de film kan je het einde al raden, de acteerprestaties zij ok, maar echt niet bijzonder. Mooi geschoten, maar echt heel lelijk ingepakt met veel te veel slow-motion om de tijd te rekken. Ook een beetje stupide verhaal waar ik weinig mee kon. Nogmaals, leuk om met elkaar te lachen en grapjes te maken erover. 5/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 aug 2015 11:22

Halloween is ook zeker een goede slasherfilm en een van de betere horrorfilms als je het mij vraagt! :)

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 30 aug 2015 11:42

Hij reageert ten minste op inhoud van mijn bericht. Moet jij altijd reageren?

Plaats reactie