Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 15:04

Dank u James, die kon ik net goed gebruiken:
airbender schreef:Er is geen gay subtekst, Ed ziet wat hij wilt zien. Iets met Freud.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 17:55

Timme schreef:Welk stukje Ed? Heb je een linkje? (Heb hem namelijk 2 weken geleden gezien dus herinner me niet alles meer :oops: )
In slasherfilms wordt geweld doorgaans gekoppeld aan angsten mbt seksualiteit (dat was al sinds het genre begon te ontstaan met films als Psycho en Peeping Tom).

En het zal je vast wel zijn opgevallen dat slasher(achtige) films eigenlijk altijd een 'scream queen' hebben, een meisje dus. A Nightmare On Elm Street 2 is eigenlijk de enige slasherfilm (uit een bekende reeks) met in de hoofdrol een gozer (als we The Evil Dead er niet onder rekenen). Kort gezegd gaat Elm Street 2 over een jongen die ontdekt sterk homoseksuele gevoelens te hebben en daar heel moeilijk mee om kan gaan. Als je dat eenmaal weet is het ook enorm obvious als je de film kijkt en valt alles op z'n plek.

De scenarioschrijver heeft (later) zelf gezegd dat hij bewust een homo-erotische subtekst in de film gestopt heeft. Hij heeft de regisseur niets gezegd, maar speelde onder één hoedje met o.a. de set designer/ decorator die ook allerlei hints in de film verborg. De hoofdrolspeler is in het echt zelf gay en het is de bedoeling dat hij volgend jaar met een docu komt over de film, genaamd 'Scream, queen!'

Ik zou je de subtekst kunnen uitleggen, maar wie benieuwd is kan beter dit filmpje kijken, erg grappig, een must voor elke slasherliefhebber:

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 06 sep 2015 18:11

Pulp Fiction
Men vriendin had hem nog niet gezien en dat was een goed excuus om hem weer eens op te zetten. Blijft een hele fijne film. Om maar even een understatement te gebruiken.

Octopus 2 (2001)
Min of meer het verhaal van Jaws, alleen dan in New York en met een octopus. Plot, effecten, acteurs, naja, gewoon alles meer dan belabberd. En dan schijnt er ook nog een deel één te zijn. Mij benieuwen of die ook net ze slecht is.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 18:13

En want vond je vriendin van Pulp Fiction, Vleeshaak?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 06 sep 2015 18:18

Ze was behoorlijk enthousiast, maar die scène in de winkelkelder vond ze maar raar. Kan ik haar eigenlijk ook niet echt ongelijk in geven.

Ik kreeg natuurlijk ook nog de onvermijdelijke vraag: "Wat zit er eigenlijk in dat koffertje?" Tja, daar heb ik na al die jaren ook nog steeds geen antwoord op.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 06 sep 2015 18:25

Hey Vleeshaak! Fijn om weer iets van je te horen :+

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 18:44

Vleeshaak schreef:Ze was behoorlijk enthousiast, maar die scène in de winkelkelder vond ze maar raar. Kan ik haar eigenlijk ook niet echt ongelijk in geven.

Ik kreeg natuurlijk ook nog de onvermijdelijke vraag: "Wat zit er eigenlijk in dat koffertje?" Tja, daar heb ik na al die jaren ook nog steeds geen antwoord op.
De ziel van Marcellus Wallace, zo is 'de' theorie. Of'n oscar ;)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 sep 2015 18:51

Ik gok op een gloeilamp. En zeg nou zelf: zou je ook niet een beetje boos worden als iemand je gloeilamp zou jatten?

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 06 sep 2015 18:55

Pfff, dat zijn van die vergezochte theorieën altijd. Ik denk dat we gewoon in de hoek van drugs of geld moeten zoeken.

Hoewel, die gloeilamptheorie is zo gek nog niet...

Timme
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Timme » 06 sep 2015 19:25

Haha leuk Ed! Dit maakt de film toch weer iets meer speciaal! :D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 06 sep 2015 21:27

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 06 sep 2015 23:54

Insidious: Chapter 2 (2013, James Wan)

Deze film is een soort van Psycho meets The Shining. Wederom een zeer interessant verhaal dat mooi de eerste film opvolgt, hoewel het verse er wel vanaf is. Wanneer ze in geestenwereld zijn is de spanning er weer vanaf omdat we het allemaal al kennen. En dat is onhandig als ze daar de spanning proberen op te bouwen. Verder een leuk verhaal dat zeer, zeer interessant wordt, alhoewel zo nu en dan wel iets te "waar heb ik dit eerder gezien?" . De puzzel die wordt voorgelegd is dan wel zeer leuk om als kijker voorgelegd te krijgen, en het is leuk om de stukjes zelf te leggen i.p.v. dat de film dit nog even voor je doet voor het geval je niet opgelet hebt.

7/10

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 07 sep 2015 09:13

Southpaw (2015, Fuqua)

Wat een gigantische tegenvaller! Deze film mag nog niet in de schaduw staan van soortgelijke genre titels als Raging Bull, Million Dollar Baby, Warrior, The Fighter etc. Zelfs een Cinderella Man is minder cliché en voorspelbaar. Eigenlijk is het dankzij Gyllenhaal dat de film niet compleet een wanproduct is geworden. Antoine Fuqua heeft nog steeds slechts één lucky shot met Training Day, al werd die film ook puur en alleen gedragen door Denzel Washington. Toch vrij bijzonder dat iemand met de status van Gyllenhaal zich voor zo'n film laat casten. Of zal hij het script niet gelezen hebben?!
Je zou toch denken dat als je anno 2015 weer met een boksfilm op de proppen gaat komen, je wel met iets origineels moet gaan komen. Niets van dat, de ene cliché na de andere vliegt je om de oren. Ik heb ook nog nooit zulke absurd onrealistische boks gevechten gezien, m.u.v. Van Damme films... Aan de soundtrack lag het ook niet. Afkomstig van Eminems' platenlabel past het redelijk goed bij een dergelijke film, fijne bombastische hiphop tracks. Jammer dat dit ook vertaald moest worden naar de cast, waar Curtis '50 Cent' Jackson een vrij prominente rol heeft.

5,0/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 07 sep 2015 10:37

Terminator Genisys
Beter dan verwacht. Vermakelijke tijdlijn rommel. Smakelijk gebracht allemaal. Gelukkig dat de China opbrengsten zo goed zijn dat een volgend deel er weer inzit.

Vooral Emilioa Clarke en Schwarzenegger deden het goed, ze snapten in welke film ze meededen. Grootste tegenvaller was toch wel Jason Clarke als acteur.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 07 sep 2015 10:38

McMurphy schreef:Southpaw (2015, Fuqua)

Wat een gigantische tegenvaller! Deze film mag nog niet in de schaduw staan van soortgelijke genre titels als Raging Bull, Million Dollar Baby, Warrior, The Fighter etc. Zelfs een Cinderella Man is minder cliché en voorspelbaar. Eigenlijk is het dankzij Gyllenhaal dat de film niet compleet een wanproduct is geworden. Antoine Fuqua heeft nog steeds slechts één lucky shot met Training Day, al werd die film ook puur en alleen gedragen door Denzel Washington. Toch vrij bijzonder dat iemand met de status van Gyllenhaal zich voor zo'n film laat casten. Of zal hij het script niet gelezen hebben?!
Je zou toch denken dat als je anno 2015 weer met een boksfilm op de proppen gaat komen, je wel met iets origineels moet gaan komen. Niets van dat, de ene cliché na de andere vliegt je om de oren. Ik heb ook nog nooit zulke absurd onrealistische boks gevechten gezien, m.u.v. Van Damme films... Aan de soundtrack lag het ook niet. Afkomstig van Eminems' platenlabel past het redelijk goed bij een dergelijke film, fijne bombastische hiphop tracks. Jammer dat dit ook vertaald moest worden naar de cast, waar Curtis '50 Cent' Jackson een vrij prominente rol heeft.

5,0/10
Snap niet dat deze film tegen kon vallen, toen ik in de trailer twee kwartjes al langs zag komen, waren mijn verwachtingen al meteen naar beneden gestel

Plaats reactie