Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Rem
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Rem » 29 sep 2015 10:11

The Transporter Refueled
Best triest dat er anno 2015 nog films zijn die het intelligentieniveau van de kijker zó laag inschatten. Natuurlijk ga ik deze film niet kijken voor het indrukwekkende plot, maar dit is echt een film voor vierjarigen. De personages zijn standaard, er is totaal geen uitdieping van de karakters. We weten alleen dat-ie z'n land heeft gediend. Of zo. En daarna nogal onverschillig is geworden. BOEHOE. De film is bovendien nogal vrouwonvriendelijk. De schurken ben ik nu al grotendeels vergeten. O ja en de vader van het hoofdpersonage denkt dat hij Sean Connery is in Indiana Jones and the Last Crusade. De finale stelt weinig voor en het is teveel gevraagd om een leuke actiescène te monteren.
1/5

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 29 sep 2015 10:18

Real Steel
Best goed gemaakte en onderhoudende film. De effecten zijn goed gedaan. Tuurlijk verloopt het verhaal cliché maar het eindgevecht maakte voor mij best veel goed, zeker gezien wat er normaal gebeurt in dit soort films:
Spoiler
Er wordt door de tegenstanders geen sabotage gepleegd. Hoe vaak zie je dat dan wel niet. De spraakmodule gaat hier gewoon kapot zonder dat er sabotage nodig is. Hoera! De tegenstander wint terecht op punten. Hoera! Gewoon twee valkuilen waar veel films wel intrappen.
.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 29 sep 2015 21:39

Terminator Genisys (Alan Taylor, 2015)
Bijzonder zwak deel. Heel de tijd hoopte ik dat een draak Emilia Clarke zou komen oppikken en terugbrengen naar Braavos. Jai Courtney loopt erbij als een baksteen en de verhaallijn is onnodig moeilijk gemaakt. Enige pluspunt: Arnie.

Furious Seven (James Wan, 2015)
Family family family family family, family family family family family. Family family family. Family! Family family family family family family - family family family family - family family. Family.

Wat me opviel was dat beide films de bekende bus-hangt-boven-een-afgrond-scène bevatten. Helaas wordt er ook in beide films te veel gebruik gemaakt van CGI in de actie-scènes. Furious Seven spande toch wel de kroon qua belachelijkheid. :D

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 29 sep 2015 21:46

Inside Out (2015, Pete Docter & Ronaldo Del Carmen)

De trailers van deze film waren totaal niet indrukwekkend. Er was geen reden om te geloven dat deze film even goed zou zijn als een aantal van Pixar's voorgaande projecten, zoals Up of Finding Nemo. Maar met een zeer leuk uitgangspunt, geweldige personages, prachtige humor en een zeer mooi moraal weet Inside Out toch het niveau te bereiken dat we van Pixar mogen verwachten, en zelfs één van Pixar's beste films tot nu toe te worden.

9/10

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 sep 2015 09:01

Gisteren The Crow voor het eerst gezien. Ik was positief verrast! Zeer ondergewaardeerde film met een akelige sfeer en een prachtige gothic stijl (zwart is ongeveer de enige aanwezige kleur, het is altijd donker, het regent altijd). Brandon Lee is geweldig in de rol van Eric Draven! Hij is heerlijk gestoord, maar zijn personage heeft ook emotionele diepte gekregen (iets wat mij enigszins verraste). Het moge duidelijk zijn waar Heath Ledger zijn inspiratie voor The Joker vandaan heeft. Ook de humor was heerlijk! Hopelijk komt die remake nooit van de grond, want deze film is niet te evenaren.

8/10

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 30 sep 2015 15:44

Hebben er hier meer Everest gezien? Ik heb hem nu bekeken en ik vond het toch wel een erg goede film. Het verhaal en de echte uitdieping van karakters en beweegreden had beter gemoeten, maar als visueel gezien is het pure krachtpatserij met prachtige effecten en ook eens een toegevoegde waarde van 3d. Die wolken waren geweldig. De film laat goed zien wat een sterke cinematografie kan doen en als beleving is deze film enorm spannend. Goed in beeld gebracht, fantastisch geacteerd, uitstekende acteurs en al met al een grote adrenlinerush.
4/5

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 30 sep 2015 15:44

Dubbel

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 30 sep 2015 15:50

Hier op filmtotaal ben je nu de derde die heel erg positief is. En dat valt op want over het algemeen wordt de film als gemiddeld ontvangen.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 30 sep 2015 16:07

Ergens had ik verwacht dat Everest de Gravity van dit jaar ging worden, maar ik heb het idee dat het dat niet helemaal geworden is :P

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door kefke96 » 30 sep 2015 16:38

Ik vond Everest zeker niet slecht. Hij komt traag op gang, maar dat stoort me niet per se, lijkt realistische weergave en dat is wel belangrijk bij dit soort films. Niet de soort film die ik vaak kijk, maar dus op zich goede film!

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 30 sep 2015 16:55

Rem schreef:Hebben er hier meer Everest gezien?\
Jep reactie op de vorige pagina: http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopi ... 85#p706361

Ben het verder helemaal met je eens Rem! Adrenalinerush is inderdaad een perfect woord om dit te beschrijven. Ik wil dus ook iedereen aanraden dit te gaan zien in de bios en niet wachten op de DVD. Door de spanning en 3D moet het in de bioscoop bekeken worden.

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 30 sep 2015 19:59

Rem schreef:Hebben er hier meer Everest gezien? Ik heb hem nu bekeken en ik vond het toch wel een erg goede film. Het verhaal en de echte uitdieping van karakters en beweegreden had beter gemoeten, maar als visueel gezien is het pure krachtpatserij met prachtige effecten en ook eens een toegevoegde waarde van 3d. Die wolken waren geweldig. De film laat goed zien wat een sterke cinematografie kan doen en als beleving is deze film enorm spannend. Goed in beeld gebracht, fantastisch geacteerd, uitstekende acteurs en al met al een grote adrenlinerush.
4/5
Het lijkt mij ook echt een hele mooie film, in de trant van Vertical Limit (heb ik nog in de bios gezien), maar de 3D weerhoud mij ervan om hem in de bios te kijken. Zijn alleen de wolken geweldig in 3D, of is de rest ook goed gebracht in 3D? Zoals shots van de berg naar beneden en naar boven toe?

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 30 sep 2015 20:04

Het 3D is een hele mooie toevoeging! In het begin is het wat onrustig, met een paar locaties die wat schokkeriger en donkerder geschoten zijn. Maar zodra de mannen aan hun klim zijn begonnen is elk plaatje prachtig geschoten met realistische diepte die een rustige kijkervaring geven. Ik heb na 5 minuten geen 'last' meer van 3D gehad en werd helemaal meegezogen.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 30 sep 2015 21:24

Everest vond ik als geheel best een aardige film, maar ik begrijp werkelijk waar niet waarom er lof is voor het 3D in deze film. Het enige shot waarin iets van diepte zat was een shot van een gezicht dat diep in een capuchon verborgen zat. Zelfs wat een diepe kloof tussen het ijs moest zijn kwam plat als een dubbeltje over en waar de gemiddelde film nog wel iets met 3D en een sneeuwbui kan lukt dat ook hier niet.
Wanneer je iets als Vertical Limit verwacht kan deze film nog wel tegenvallen. Vertical Limit is toch meer actie en dit is meer drama (en Touching the Void kijken blijft natuurlijk nog een beter idee).

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 30 sep 2015 21:46

Als ik de reacties zo lees word ik er niet warm of koud van.

Plaats reactie