Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Decepticon
Filmster
Filmster

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Decepticon » 01 okt 2015 01:06

Thanx voor jullie reactie's Straka en Roeltje. Dat het minder actie gericht is dan Vertical Limit, kan ik mee leven, het lijkt me nog wel een spannende film. Ook de sterke cast is eenreden om de film te gaan zien.
Maar.... dan ga toch af op de ervaring van Straka betreft de 3D ervaring, ik denk dat ik wat betreft op dezelfde lijn zit kwa 3D mening/ervaringen en ik denk dat ik diezelfde mening zal hebben, na het zien van de film.
Want ik ben niet gauw overtuigd van 'goede' 3D.

Ik was eigenlijk ook wat stomverbaasd dat Everest in 3D draait en niet gewoon in 2D, ik dacht echt, wtf? Waarom moet dit 'ineens' in 3D vertoond worden? Want de weinige promotie die ik had gezien, was altijd zonder 3D promotie.
Ik vind dit echt een film die gewoon de normale 2D ervaring zou moeten genieten.

Maar goed, ik laat hem aan voorbij gaan en kijk hem wel zodra hij zijn home-release krijgt.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 01 okt 2015 08:38

BAM gelukkig was ik niet de enige die zwaar teleurgesteld was in de 3D van Everest. Al kan je het amper een teleurstelling noemen want dat zou betekenen dat je er verwachtingen van had. Verwachtingen van 3D in de bios heb ik 20 bioscoop bezoekjes geleden al opgegeven. Anyway, een film als Everest leek mij zich uitstekend te lenen voor 3D maar daar is het uiteindelijk helemaal niets van terug te zien. Snap ook niet waar men het hierboven over heeft want ik zag maar bar weinig van diepte en/of mooiere shots door het gebruik van 3D.

De film zelf had ook verdomd weinig om het lijf helaas. Met zo'n cast mag je veel meer verwachten, al ligt het waarschijnlijk meer aan de regie de acteurs. Eén van mijn favoriete hedendaagse acteurs, Jake Gyllenhaal, heeft ook een treurig klein aandeel in de film. De opbouw duurt duurt een eeuwigheid waardoor je echt snakt naar de ontknoping/climax. Jammer genoeg wordt het echt nergens spannend en was ik eigenlijk alleen nog maar nieuwsgierig naar het lot van de voltallige cast (wie zou het zou overleven?!). Ook het over en weer switchen tussen de berg en het thuisfront vond ik erg storend. Keira Knightley en Robin Wright zijn sowieso alleen toegevoegd voor de emotionele lading, maar voor mij kwam het veel te geforceerd over. Noem me een ijskouwe, maar ik kon vrij weinig met de melodramatische scenes. Het is immers ook gewoon het risico van het vak zullen we maar zeggen :Y.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 01 okt 2015 10:25

Straka schreef:ik begrijp werkelijk waar niet waarom er lof is voor het 3D in deze film.
McMurphy schreef:gelukkig was ik niet de enige die zwaar teleurgesteld was in de 3D van Everest.
Hier snap ik werkelijk waar niets van. In welke bioscoop hebben jullie de film gezien? Ik heb Everest in Leeuwarden gezien, Tivoli Leeuwarden. Het is echt geen luxe bioscoop met betere projectoren ofzo. Sterker nog, het is best een gedateerd bioscoopje. No way dat ze daar een veel beter 3D systeem hebben dan in vele andere bioscopen. Volgens mij hebben jullie beide het of in een bioscoop gezien die echt een keer hun projectoren moeten vervangen, of jullie zaten veel te dichtbij of veel te ver weg zodat de diepte van het 3D-effect wegviel. Zaten jullie gewoon in het midden? En welke bios? Dit zijn mijn brandende vragen want ik snap er niks van.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 okt 2015 10:54

De bioscoop waar ik deze film zag is ongeveer een jaar geleden geopend, ik mag aannemen dat het met de apparatuur nog wel goed zit. Zoals gebruikelijk zat ik ongeveer in het midden van de zaal. In deze bioscoop heb ik meer in 3D gezien en ik heb dus vergelijkingsmateriaal met andere films in deze bioscoop (ook niet geweldig, maar er waren in sommige films sequenties waar een gedachte achter zat). Over het algemeen ben ik niet onder de indruk van 3D; het heeft zelden toegevoegde waarde en beperkt zich meestal slechts tot een enkele sequentie waar het dit wel heeft. Bij Everest had ik niet het idee dat er ook maar ergens over het toepassen was nagedacht tijdens het filmen. De omgeving waar de film omdraait, een kale bergtop, leent zich natuurlijk ook niet voor imposante shots in 3D. Wanneer er dan mogelijkheden zijn om dit effect nog enigszins te laten werken en het gebeurt niet, dan is het gewoon ondermaats.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 01 okt 2015 11:13

Dan zal het een kwestie van smaak zijn. Ik heb dit jaar al heel veel 3D films gezien en dit was de meest indrukwekkende voor mij. Een bergtop leent zich juist wel heel goed voor 3D en er is perfect mee omgegaan. Het zag er voor mij heel natuurlijk uit, zoals ik het in het echte leven ook zou zien.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 okt 2015 11:44

Ja als iets geschikt klinkt voor 3D dan zijn het wel een berg, ravijn en het beklimmen ervan en vallen erin.

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 okt 2015 12:08

Maar wat je krijgt is lopende personages tegen een witte achtergrond.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 okt 2015 12:26

Ah oké, ik dacht dat je het had over een "kale bergtop".

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 okt 2015 12:29

Vooruit: kaal met een sneeuwtoupetje.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 01 okt 2015 12:35

Dat dus exact! Als er al gebruik werd gemaakt van enige vorm van diepte, werd dat vrijwel direct teniet gedaan door de vervelende close-ups. De 3D mogelijkheden zouden eindeloos kunnen en moeten zijn in een film over de hoogste berg ter wereld. Er wordt gewoon vrijwel niks uitzonderlijks mee gedaan. Ik was nog meer onder de indruk van een twee minuten durende 3D trailer van The Walk voorafgaand de film dan twee uur Everest... vrij typerend en pijnlijk lijkt me.
Ook mijn bios (Wolff Cinestar) heeft keurige 3D weergave trouwens, al ben ik slechtst heel sporadisch enthousiast over dit medium. De enige 3D films die enige indruk op me wisten te maken waren (uit mijn hoofd) Avatar, Tangled, Hugo, Life of Pi, Titanic en Gravity. Vooral laatstgenoemde is een perfect voorbeeld van hoe het wél moet als er zoveel potentie in zit :).

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 okt 2015 12:36

Oké, klinkt saai. Trad niet ook vaak het miniatuureffect op dat je dikwijl bij 3D(-conversie) hebt? Dat het leek alsof die berg eigenlijk een schaalmodel was in iemands hobby-zolder waar mieren overheen liepen?
Laatst gewijzigd door Ed Crane op 01 okt 2015 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 okt 2015 12:40

McMurphy schreef:De enige 3D films die enige indruk op me wisten te maken waren (uit mijn hoofd) Avatar, Tangled, Hugo, Life of Pi, Titanic en Gravity. Vooral laatstgenoemde is een perfect voorbeeld van hoe het wél moet als er zoveel potentie in zit :).
En Harold And Kumar 3D Christmas en Resident Evil: Afterlife uiteraard :)

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 01 okt 2015 12:46

Ed, ik denk dat je een totaal verkeerd idee van de berg in deze film hebt gekregen. Je krijgt nergens echt een schaal mee, of het idee van hoogte. Bij shots vanaf de top zie je enkel blauwe lucht en lager een wolkendek. Onder de top is het wit van de sneeuw en is er geen omgeving. Het proces van het beklimmen is niks met steile wanden of diepe ravijnen; het is door de sneeuw trekken met gebrek aan zuurstof (milde)
Spoiler
en later het weer
als grootste tegenstander. De film draait eigenlijk enkel om het drama.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 01 okt 2015 12:49

Begint alleen maar slechter te klinken.

Maar in de trailer zag ik wel een stel mieren een ravijn tussen hobby-zolder-bergjes proberen te overbruggen met aan elkaar gebonden legotrapetjes.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 01 okt 2015 12:53

Beetje zoals die graffilm van Oliver Stone over de Twin Towers. Waarvan je in eerste instantie ook een soort rampenfilm zou verwachten met de aanslagen als centraal thema. Uiteindelijk draaide alles om Nic Cage die met zijn dikke reet onder het puin lag.

Oh ja als Ed met Resident Evil op de proppen komt... Drive Angry had ook fijne 3D 8)

Plaats reactie