Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 01 okt 2015 19:27

patrick_h schreef:De leader van Imagine 2011 is ook heel goed wat betreft 3D-effect zonder 3D. Hier te zien.
Op m'n telefoon zie ik geen 3D-effect, maar nu je het zegt/ laat zien... ik heb iets soortgelijks wel eens gezien in een andere teaser van het ander of het één en toen zag ik diepte. En teletekst... teletekst had dat effect ook altijd, in ieder geval op m'n oude cathode-tv. Dan leek er tussen bv. de zinnen in het groen en die in het rood een verschil in diepte te zitten. Optische illusie.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 01 okt 2015 19:52

Groen en rood, dat zal geen toeval zijn. :P

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 02 okt 2015 12:00

The Emperor's New Groove (Mark Dindal, 2000)
Een Disney die ik nog niet gezien had. Een typisch voorbeeld van hoe een personage - in dit geval het hoofdpersonage - een hele film om zeep kan helpen. Wat een uiterst irritant persoon is Keizer Kuzco, en ja het staat natuurlijk allemaal in dienst van het dikke moraal. Ik vond de tekenstijl wel tof, net als de villain. Maar dan had je weer dat domme hulpje. Waarom zou dom gelijk staan aan grappig?

Raiders of the Lost Ark (Steven Spielberg, 1981)
Wat een zalige acteur is Harison Ford toch. Na Star Wars had ik ook weer zin om deze films allemaal te gaan zien. Ik was vergeten hoe gewelddadig deze film eigenlijk is. De actie is heerlijk, lange achtervolgingen en debiele situaties, maar ze worden mooi aan elkaar geknoopt. Ongeloofwaardigheid komt vaak om te hoek kijken, maar het is zo charmant gemaakt allemaal dat ik het goed kon hebben.

Indiana Jones and the Temple of Doom (Steven Spielberg, 1983)
Grappig, want bij het zien van deze film kreeg ik The Emperor's New Groove-vibes. Na Raiders of the Lost Ark is dit haast een deceptie... In dit vervolg verpesten twee personages zo ongeveer de hele film: dat Aziatische kind en de domme (dus het zal wel grappig zijn) vrouw. Het enige wat Kate Capshaw kan is schreeuwen, wat meerdere malen tot zeer ergerlijke scènes resulteert. Harison Ford is nog steeds in topvorm maar waarom
Spoiler
valt hij in Godsnaam voor zo'n mens
? De stunts zijn weer lekker belachelijk. Beste stuk van de film vond ik het einde, wederom één lange en prachtig gemaakte achtervolging.

San Andreas (Brad Peyton, 2015)
Ik had een deel van de middag voor een college allemaal super oude filmpjes zitten kijken en er werd een uitspraak gedaan dat tegenwoordig met CGI filmmakers een stuk 'gemakzuchtiger' te werk kunnen gaan. Dat is in zekere zin wel zo, ook als je bijvoorbeeld kijkt naar Furious Seven en Terminator Genisys die ook beide van de week nog zag waarbij de actiescènes ook zo nu en dan (of altijd) met computereffecten aangevuld worden. En zo zijn er nog honderden voorbeelden. Maar goed, ik dacht daarom: laat ik dit CGI-festijn maar eens een kans geven. Ik wist natuurlijk dat dit geen meesterwerk zou zijn, maar O M G, wat was dit voor iets? Dit was één groot cliché. De personages, hun relaties, de gebeurtenissen, het verhaal. Alles cliché. En waarschijnlijk de slechtste film van het jaar die ik tot nu toe heb gezien.

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 02 okt 2015 21:13

Jurassic World

Herkijk. Als je alle cliche-momenten en slechte CGI kan wegdenken blijft het toch nog een leuke kijkervaring. Sommige beslissingen die door de personages worden gemaakt zijn zo oerdom moet ik wel erbij zeggen. Heb wel genoten van Chris Pratt, die speelde nog wel aardig. Ik verwacht dat we nog veel meer van dit soort
Spoiler
hybride
dinosaurussen zullen zien in de sequel(s).

Idee voor de volgende film:
Spoiler
aangezien het leger/prive veiligheidsdienst nu alle genen en data bezit zullen ze waarschijnlijk gebruikt worden voor oorlog-gerelateede doelstellingen ipv pure 'consumptie' door het domme volk. We kunnen dus meer en gekkere kruisingen verwachten en/of met wapens uitgeruste dino's. Op een gegeven moment heb je dan een groepje van dit soort 'mutanten' die zich tegen die mensen zullen keren met als gevolg dat ze de boel terroriseren. Hoog tijd om Owen (Chris Pratt) erbij te roepen waarna ie met een aantal normale, afgetrainde dino's de mutanten zal verslaan en de wereld zal redden.

Ik kan mij vaag een oude tekenfilm(serie) herinneren met mensen die op dino's reden die harnassen droegen met wapens...iemand een idee? ik kan het ook verkeerd hebben en gewoon gefantaseerd hebben:P

San Andreas

Ik heb echt geen idee waar deze film over ging. Ik heb alleen maar naar twee stellen grote tetten zitten staren, ongelooflijk wat waren die groot, mooi, lekker zeg! Ik zou zeggen: zien! :T
Laatst gewijzigd door ridjieddo op 02 okt 2015 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 02 okt 2015 21:15

Redjieddo schreef:Ik kan mij vaag een oude tekenfilm(serie) herinneren met mensen die op dino's reden die harnassen droegen met wapens...iemand een idee? ik kan het ook verkeerd hebben en gewoon gefantaseerd hebben:P
Yep, "Dino Riders" :+

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 02 okt 2015 22:22

Wolves (2015)
Uiteindelijk viel deze toch wat tegen. Naar mijn mening ietsje te weinig weer-wolf aspecten aanwezig in de film.
Maar het was wel super om Jason Mamoa bezig te zien als weerwolf! En ook die Merrit Patterson :oops: damn :oops:
Maar vond de film niet zo heel goed. Ze hebbben er een plottwist proberen insteken die uiteindelijk ook niet echt boeit...
Eens een leuk filmpje om te zien... maar zelf vond ik het niet zo goed, kon beter.

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 03 okt 2015 20:07

Ed Crane schreef:
Redjieddo schreef:Ik kan mij vaag een oude tekenfilm(serie) herinneren met mensen die op dino's reden die harnassen droegen met wapens...iemand een idee? ik kan het ook verkeerd hebben en gewoon gefantaseerd hebben:P
Yep, "Dino Riders" :+

Thanks! Heb meteen alle filmpjes op youtube bekeken!

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 04 okt 2015 13:28

X-Men Days of Future Past
De X-Men reeks blijft zoveel beter dan wat Marvel tot heden met het superhelden genre heeft gedaan. De soort van reboot met First Class was een geweldige keuze en om het dan zo te verweven met de eerdere films heel erg goed uitgevoerd.
First Class wint over het geheel nipt van deze opvolger maar Days of Future Past is een hele fijn film binnen het superhelden genre en daarbuiten.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 04 okt 2015 16:51

Goed geluisterd. :)
Ex Machina is tot heden één van de beste films uit 2015 m.i..

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 04 okt 2015 18:34

ridjieddo schreef:Yep, "Dino Riders" :+

Thanks! Heb meteen alle filmpjes op youtube bekeken!
Alle 14 afleveringen in 1x? Ik ben er nog mee bezig, ik ben 3 weken geleden begonnen en kijk elke week een stuk of wat afleveringen, ben nu bij afl. 10.
Blijft mooi en nostalgisch om te kijken. Ik ben ook bezig met M.A.S.K., Rambo 'The Force of Freedom' (heb ik op dvd), Dungeons & Dragons en StarCom.
Staan ook complete afspeellijsten van op youtube.
Alleen ThunderCats (1985)is nog te beschermd, ik heb nog maar 1 complete aflevering (episode 102) kunnen vinden.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 04 okt 2015 18:38

ridjieddo schreef:Thanks! Heb meteen alle filmpjes op youtube bekeken!
Alstu, weer zo'n klassieker uit de Golden Age van Amerikaanse kindertekenfilms.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 04 okt 2015 18:38

Thundercats is toch al flink wat jaar op dvd verkrijgbaar :)

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 04 okt 2015 19:08

Sha schreef:Thundercats is toch al flink wat jaar op dvd verkrijgbaar :)
Heb ik dan weer nooit mooi genoeg gevonden om op dvd te kopen. Toch maar een keer doen, zometeen even checken.
Ik wilde M.A.S.K. eigenlijk altijd wel een keer kopen, maar daar staat dan wel weer alles van op yt in een complete afspeellijst. Kijkbare kwaliteit ook nog.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 05 okt 2015 20:28

Knight of Cups
Dit is weer waanzinnig goed. Gaat iets te lang door, maar hoe Malick de schoonheid zo prachtig in beeld weet te brengen maar door de stemming van zijn hoofdpersoon als zo leeg en drukkend laat ervaren is subliem. En hij drijft zijn stijl gewoon nog eens lekker door. Geen dialoog in de complete film. Heerlijk.
9/10

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 06 okt 2015 07:53

Blijf het heel erg vreemd vinden dat The New World zo bij je in waarde daalde, enkele maanden nadat je er lyrisch over was :}. En dan nu een 9 voor wat toch vooral gezien wordt als een teleurstellende film... kan me toch werkelijk niet voorstellen dat ie dan ook nog eens beter zou zijn als The New World maar goed :).

Plaats reactie