Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Ed Crane » 20 nov 2015 21:28

horizon schreef:
Ed Crane schreef:Attack of the Block?
On

:)
Attack on the Block?

Hij heet 'Attack the Block', maakt niet uit natuurlijk, maar moest ik natuurlijk toch effe corrigeren :)

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 20 nov 2015 23:43

lol. O+

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 21 nov 2015 00:15

SPECTRE
Na de ellendige Quantum of Solace en Skyfall was dit eindelijk weer een James Bond film waarmee ik me vooral heb kunnen vermaken. Het grootste gedeelte van de film ziet er uit als een bewegend schilderij door de prachtige cinematografie van Hoyte van Hoytema en bevat fijne actie scenes. Daarnaast is het een mooie ode aan oude Bond films.
De enige twee minpunten zijn dat de film met een speelduur van 2,5uur wel heel lang duurt en dat vooral in het eerste deel de dialogen wel heel voorspelbaar en corny zijn.
Maar buiten dat is het gelukkig weer een bond film waar je met plezier naar kijkt en vermaakt wordt, iets dat in de recente historie ook wel eens anders is geweest.

7,8/10

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 21 nov 2015 13:44

From Russia With Love (Terence Young, 1963)
In het begin heeft deze film nagenoeg dezelfde opbouw als Dr. No, maar gaandeweg wordt dat minder. Vooral een zeer lollige chemie tussen de Bondgirl en Bond zelf en leuke actiescènes. Sean Connery blijft een heerlijke vent.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2 (Francis Lawrence, 2015)
Zeer bevredigend slotstuk van een filmserie die me erg goed is bevallen. De boeken heb ik nog steeds niet gelezen dus vergelijken daarmee kan ik niet. Overall blijf ik me verbazen hoe goed en soms mooi de films zijn vormgegeven, in deze film ook weer: kostuums, sets en special effects. De
Spoiler
spelen keren in een andere vorm terug
, wat een aantal intense scènes oplevert. De actie is spaarzaam maar doeltreffend. Het stuk met die
Spoiler
vreemde zwarte vloeistof
was geweldig!

Ook dit deel neemt ruim de tijd om op te bouwen naar de climax, terwijl we eigenlijk allemaal dachten dat Part 1 de eigenlijke opbouw was (ook die film vond ik overigens erg goed). Jennifer Lawrence is weer prima op dreef en maakt van Katniss een interessant personage. De verschuiving (vooral van deel 2 naar deel 3) van actieheldin naar gekwelde/geobsedeerde vrouw levert mooi acteerwerk op. Verhaaltechnisch is het zo nu en dan een beetje voorspelbaar, maar bij boekverfilmingen blijf ik van mening dat het verhaal op papier altijd beter tot zijn recht komt dan op het witte doek. Toch weet de film het verhaal boeiend te houden. De slotakte is imposant en vrij spannend. De laatste scène voelt enigszins verplicht, hoewel minder zoetsappig dan bijvoorbeeld Harry Potter. Toch heb ik me hieraan niet echt gestoord.

Ranking:
1. The Hunger Games: Catching Fire
2. The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
3. The Hunger Games
4. The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

Decepticon
Filmster
Filmster

Bericht door Decepticon » 22 nov 2015 16:18

Ik ben het helemaal met jouw visie over The Hunger Games: Mockingjay Part 2 eens Creeper, maar..... juist door die spaarzame actie en nogmaals een opbouw, vind ik de film wat tegenvallen en had ik er meer van verwacht. In de zin van meer 'arena' spektakel.
Dat er weer ruim de tijd genomen wordt om het verhaal op te bouwen is een verkeerde zet, dat hebben we al gehad met Part 1 en maakt die film bijna 'onnodig'. Maar ik vind Part 1 ook altijd nog een goede film.

Ze hadden veel meer kunnen doen en imo moeten doen met
Spoiler
die gamepods die overal in het Capitool zijn geplaatst
. Ik had verwacht dat dat het grote deel van de film zou innemen. Dat had een meer spectulaire film op kunnen leveren.
Desalniettemin vind ik het wel een goede film, maar imo niet echt een bevredigend slotstuk, dat wat het had moeten zijn. De eerste 2 films zijn de beste delen imo.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 22 nov 2015 23:05

Equilibrium
Niet alles zit even goed in elkaar en er had ook nog zeker meer in het idee gezeten, maar als het gaat om puur vermaak scoort deze film erg hoog. De actie ziet er heerlijk uit, de jaren 90 soundtrack -die vaak genoeg doet denken aan de soundtracks van Zimmer voor actiefilms in dat decennium- uitstekend en de acteurs zijn natuurlijk ook niet verkeerd. Heerlijk filmpje, soms een beetje fout, maar misschien ook juist daardoor wel weer zo enorm bevredigend in de finale.
4/5

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 23 nov 2015 20:02

Carnage (Roman Polanski, 2011)
Ik heb echt vele malen moeten lachen met deze film! Achteraf heb ik bijna enkel negatieve recensies gelezen, waar ik niets van begrijp met zo'n topcast en goede humor. OK, hier draait het niet om mooie shots en dergelijke maar het waren gewoon leuke dialogen tussen 4 muren.
4/5

The Place beyond the Pines (Derek Cianfrance, 2012)
Deze film kon mij wel smaken. De film was goed opgedeeld in 3 grote stukken en keek makkelijk weg. Al moet ik toegeven dat ik wel fan ben van Ryan Gosling zijn "gerellige" rollen. Ook de 2 zonen op latere leeftijd vond ik goed acteren.
4/5

The Hunger Games (Gary Ross, 2012)
Ik was waarschijnlijk de enige op de aardbol die de The Hunger Games nog niet gezien had en mijn voorgevoel over de film heeft mij helaas gelijk gegeven. Al vond ik de opbouw nog wel goed het eerste uur. Vanaf dat het spelletje begon, ging het alleen maar bergaf. Jammer genoeg waren er weinig 'toffe' kills te bespeuren. En zo goed dat de stad eruit zag, zo slecht werd gebruik gemaakt van de natuuromgeving tijdens de games.
Spoiler
Ook het feit dat niemand Katniss uit een boom kan schieten terwijl ze met 5 deelnemers zijn en haar makkelijk kunnen omsingelen. Ze proberen het 2x en geven het dan al op. De geneesmiddelen die uit de lucht komen vallen sloeg ook nergens op terwijl dit puur een sadistisch spel is. Om dan nog maar te zwijgen over die hondachtige beesten en de cheasy liefdesperikelen...
. Ondanks dit alles ben ik toch benieuwd naar de volgende delen! O+
2/5

Shame (Steve McQueen, 2011)
Dit was jammerlijk een grote tegenvaller want hier had ik veel van verwacht, vooral qua verhaal: een seksverslaafde man die, euh ja opzoek is naar seks. Gelukkig was er nog wat naakt te zien. Dat zal men dus bedoelen met functioneel naakt want anders was er niet veel te beleven.
2,5/5

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 24 nov 2015 12:45

Als je vond dat de eerste Hunger Games weinig toffe kills had dan kun je deel 2 al helemaal beter aan je voorbij laten gaan. Het lijkt alsof de filmmakers daarmee een lesje geven in hoe je zo sterk mogelijk teleur te stellen met het concept van een Hunger Game-toernooi. Maar misschien was dat ook wel juist de bedoeling van de film.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 24 nov 2015 14:29

Nou nou, deel 2 is juist veel vetter!

Of je kijkt gewoon Battle Royale. :D

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 24 nov 2015 14:40

Bij HG2 had ik juist heel erg wat Kanjer zijn over deel 1: aardige opbouw en daarna totaal niet inlossen, los van
Spoiler
het einde, waarbij de Hunger Game voortijdig eindigt
als was dat ook een reden. Maar goed, zoals gezegd, je zou dat ook kunnen zien als onderdeel van de film. De Hunger Game was natuurlijk onderdeel van de sensatie-tv en het regime, dus als we als kijker mee gaan in die sensatie dan ga je eigenlijk mee met het regime/ de dystopische kanten van die samenleving. Dus dat deel 2 dat 'saboteert'/ op dat onderdeel tekort schiet, dan zorgt dat er wel voor dat de (althans mijn) beleving aansluit bij de inhoud van de film. Maar misschien ben ik een wat teleurstellende (maar niet slechte) film dan weer gewoon goed aan het praten. Jena Malone vond ik overigens wel een leuk personage neerzetten.

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 24 nov 2015 16:50

Ik denk dat ik onbewust ook te veel vergelijk met Battle Royale. Daar was ik wel fan van de cheasy liefdesverhalen tussendoor maar daar was het er ook omgedaan. Bij HG menen ze het volgens mij echt en hier kwam de geloofwaardigheid de huiskamer niet echt binnen. Hoe raar het ook mag klinken, ik blijf benieuwd naar de overige 3 delen. :)

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 24 nov 2015 17:26

Kanjer schreef:Shame (Steve McQueen, 2011)
Dit was jammerlijk een grote tegenvaller want hier had ik veel van verwacht, vooral qua verhaal: een seksverslaafde man die, euh ja opzoek is naar seks. Gelukkig was er nog wat naakt te zien. Dat zal men dus bedoelen met functioneel naakt want anders was er niet veel te beleven.
2,5/5
Dit vond ik nou juist een bijzonder goede film. :) Je ziet juist hoe destructief zijn verslaving is en hoe het in de weg staat van een fatsoenlijk leven. Dat zo'n verslaving zorgt voor repetitief gedrag
Spoiler
Tot en met het einde voor zover ik nog weet.
lijkt mij dan heel geloofwaardig en ik vind dan ook dat ze het weergaloos neerzetten en laten voelen.

Kanjer
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Kanjer » 24 nov 2015 18:03

Shame deed mij nochtans weinig. Zijn verslaving was wel goed in beeld gebracht, dat kan ik niet ontkennen. Maar de tijdspanne waarin ze de verslaving lieten zien was te kort (ik heb het dan niet over de speelduur) om te zien wat Brandon meemaakt door zijn verslaving. Hier zat echter veel meer in om een betere film te maken.

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 24 nov 2015 19:30

Man of Steel
Ergens binnen deze film zit een heel interessant verhaal verstopt maar dit wordt maar zelden aangestipt en getoond. De focus ligt net op de verkeerde punten.

De actie, de ontploffingen en destructie zijn enorm in beeld gebracht en op dat gebied wordt superman wel goed weergegeven.

Toch alweer de tweede superhelden film die dark of the moon als voorbeeld neemt in de actie scènes. :T

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 25 nov 2015 00:28

The Hunger Games: MockingJay - Part 2
Het slotstuk in de Huger Games quadrilogy is met 2,5uur eigenlijk vooral te lang en bevat (op het einde na) te weinig actie. Het verhaal wordt te lang uitgerekt en het einde is voorspelbaar.
Het is dan ook jammer dat het laatste boek zo nodig in twee delen opgeknipt moest worden want in mijn ogen was dat niet nodig. Als de beste stukken van de twee Mockingjay films tot één wat langere film waren gemaakt was het beter geweest. Desondanks is het geen slechte film waar genoeg goede dingen in te ontdekken zijn en goed aansluit op de rest van de films.
Een goede reeks die helaas wel één (of een halve) film te lang duurt.

7,0/10

Plaats reactie