Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Steve-O
Filmster
Filmster

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Steve-O » 12 apr 2016 19:48

"Must there be a Superman?

There is."

Terwijl de film laat zien dat grootschalige vernietiging gevolgen heeft, laten ze ook zien dat je het er ook mee moet doen. Daarom vond ik de klachten over de vernietiging op het eind (al toch wat meer contained dan in Man of Steel) ook weer nutteloos.

Ik vind het goed hoe gefocust de DCEU tot zover op Superman is. Thematisch gezien was BvS ook zijn film, maar zijn aanwezigheid wordt ook gevoeld in Suicide Squad (zoals we aan het begin van de laatste trailer hoorden). Ik denk dat Justice League zijn trilogie afrondt.

Ik denk wel dat de Ultimate Cut van BvS het een vloeiender geheel maken.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 13 apr 2016 10:24

Lonewolf schreef:
Ed Crane schreef:Hij voelde mij in de eerste helft juist overal te kort. Je merkt duidelijk dat er een half uur aan materiaal is weggeknipt. Wat willekeurig lijkt soms.
Ten tweede is de scene in Afrika slecht gedaan en te veel ingekort. Niet omdat het onbegrijpelijk is, aangezien het vanwege latere plotwendingen het een set-up lijkt te zijn en dan voor sommigen moeilijk begrijpbaar is. Maar omdat Superman kennelijk tijdens die actie ook een half dorp plat legt, wat we niet te zien krijgen maar wel over te horen krijgen later (een grove schending van filmregel #1; Show, do not tell), terwijl dit exemplarisch moet zijn voor een van de vraagstukken van de film; de verantwoordelijkheid van goddelijke macht..
Hoe ver wil je gaan met 'show'? Dat je het ziet gebeuren of dat er een verwoesting nog even in beeld komt. Niet alles hoeft 'in your face' te zijn. Liever niet ook.
Maar nu ik terugdenk, begrijp ik de onduidelijkheid wel. We zien na de shootout alleen Superman de leider door de muur rammen. In het proces later zegt een ooggetuige dat Superman het dorp heeft gesloopt. Is deze getuige betrouwbaar, heeft Superman echt het dorp gesloopt om nog een paar kerels te beuken of is het dorp slopen juist ook door de ingehuurde criminelen gedaan, als onderdeel van de set-up? Mogelijk heeft Superman alleen gedaan wat we zagen en is de ooggetuige ook ingekocht.
Deze onduidelijkheid wordt nergens meer duidelijk gemaakt. Ja, de Afrika-scene is niet goed, maar voor mij ook niet zo erg om er zwaar aan te tellen. Het blijft een Blockbuster en die mogen voor mij best fouten maken als de entertainmentwaarde niet wordt geschaad voor de totale film en dat doet het voor mij niet.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 13 apr 2016 17:23

akketa schreef:
Lonewolf schreef:
Ed Crane schreef:Hij voelde mij in de eerste helft juist overal te kort. Je merkt duidelijk dat er een half uur aan materiaal is weggeknipt. Wat willekeurig lijkt soms.
Ten tweede is de scene in Afrika slecht gedaan en te veel ingekort. Niet omdat het onbegrijpelijk is, aangezien het vanwege latere plotwendingen het een set-up lijkt te zijn en dan voor sommigen moeilijk begrijpbaar is. Maar omdat Superman kennelijk tijdens die actie ook een half dorp plat legt, wat we niet te zien krijgen maar wel over te horen krijgen later (een grove schending van filmregel #1; Show, do not tell), terwijl dit exemplarisch moet zijn voor een van de vraagstukken van de film; de verantwoordelijkheid van goddelijke macht..
Hoe ver wil je gaan met 'show'? Dat je het ziet gebeuren of dat er een verwoesting nog even in beeld komt. Niet alles hoeft 'in your face' te zijn. Liever niet ook.
Maar nu ik terugdenk, begrijp ik de onduidelijkheid wel. We zien na de shootout alleen Superman de leider door de muur rammen. In het proces later zegt een ooggetuige dat Superman het dorp heeft gesloopt. Is deze getuige betrouwbaar, heeft Superman echt het dorp gesloopt om nog een paar kerels te beuken of is het dorp slopen juist ook door de ingehuurde criminelen gedaan, als onderdeel van de set-up? Mogelijk heeft Superman alleen gedaan wat we zagen en is de ooggetuige ook ingekocht.
Deze onduidelijkheid wordt nergens meer duidelijk gemaakt. Ja, de Afrika-scene is niet goed, maar voor mij ook niet zo erg om er zwaar aan te tellen. Het blijft een Blockbuster en die mogen voor mij best fouten maken als de entertainmentwaarde niet wordt geschaad voor de totale film en dat doet het voor mij niet.
Als je hele film draait om in hoeverre Superman verantwoordelijk kan worden gehouden voor de vernielingen die hij aanricht tijdens zijn strijd tegen het "kwaad", dan moet Snyder die vernielingen ook laten zien. (Wat wel goed gebeurde in het begin met Bruce Wayne in Metropolis tijdens MoS.) Zodat de kijker daar de gevolgen van emotioneel ook echt ondergaat. Ook moet Snyder zo duidelijk te maken hoe hij zelf in deze kwestie staat i.p.v. karakters leeg deze vraag te laten stellen zonder daar een antwoord op te geven. De Afrika scene is daarmee maar een voorbeeld van wat ik slecht vond aan de film, proberen grote serieuze thema's te behandelen in je blockbuster zonder dat daadwerkelijk ook echt te doen.

Steve-O
Filmster
Filmster

Bericht door Steve-O » 13 apr 2016 17:29

Er word dus wel antwoord op gegeven..

Nogmaals

Must there be a Superman?

There is.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 apr 2016 18:28

Waarom is dat antwoord grammaticaal incorrect? Is dat een grap die ik niet begrijp?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 13 apr 2016 18:41

Ik zal het misschien niet goed onthouden hebben, maar ik dacht dat niet zozeer Superman offscreen nog allemaal schade aanrichtte, maar eerder dat er als reactie op Supermans handelen in Afrika er daarna vergeldingsacties hadden plaatsgevonden. En dat als zijn acties reacties uitlokken (zie ook dat verhaaltje van pa Kent) het de vraag is of je er wel goed aan doet in te grijpen en of je voor de gevolgen ook verantwoordelijk bent. En dat die KGBeast met z'n mannen het één en ander hadden gedaan wat Superman werd aangerekend.

Snyder heeft wel gezegd dat het Afrika-stukje in de Ultimate Cut langer/ behoorlijk anders zal zijn.

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 13 apr 2016 22:57

Star Wars: Episode VII - The Force Awakens (2015, J.J. Abrams)

Ja, dit deel lijkt, vooral in de opzet, heel veel te nemen van de eerste film uit 1977. Echter zit er zo'n goed gemaakte film omheen dat deze klacht al snel wegvalt tussen alle dingen die geprezen worden. Een fantastisch energieke en enthousiaste cast geeft ons een aantal memorabele personages, die een sterke indruk achterlaten. Adam Driver is goud waard. Zijn performance als Kylo Ren is meeslepend, waardoor Kylo Ren niet alleen slechts een kerel is in een zwart pak, maar ook gewoon een echt uitgewerkt personage. Naast dat is dit ook visueel een prachtfilm, met zowel praktische effecten als CGI die zeer goed hand in hand gaan. En dan brengt deze film ook bij zo'n tweede kijkbeurt het genot van het ontdekken van nieuwe dingen. Zo had ik in de eerste instantie niet door dat
Spoiler
de ruimte waar Snoke's hologram verschijnt tevens een congresruimte is, waardoor de grootte van Snoke's hologram spontaan zeer logisch is
. Het zou zeker geen vloek zijn om de film weer opnieuw en opnieuw te kijken.

Al hoop ik wel dat Rian Johnson iets subtieler zal zijn met verwijzingen en onthullingen.

7,8/10

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 14 apr 2016 12:39

Ed Crane schreef:En dat die KGBeast met z'n mannen het één en ander hadden gedaan wat Superman werd aangerekend.
Ja, mensen doodschieten. Want het is natuurlijk volkomen geloofwaardig dat Superman ondanks al zijn bovenmenselijke kracht met vuurwapens aan de slag zou gaan. O+

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 apr 2016 12:49

Thiver schreef:
Ed Crane schreef:En dat die KGBeast met z'n mannen het één en ander hadden gedaan wat Superman werd aangerekend.
Ja, mensen doodschieten. Want het is natuurlijk volkomen geloofwaardig dat Superman ondanks al zijn bovenmenselijke kracht met vuurwapens aan de slag zou gaan. O+
Je hebt Amerikaanse politici die een sneeuwbal de zaal in meenemen als bewijs dat het broeikaseffect een leugen is. Dat zij zouden geloven wat jij zegt en erin worden geluisd door rijke investeerders lijkt mij zeer geloofwaardig. :P

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Re: Re:

Bericht door Ed Crane » 14 apr 2016 14:53

Colonel_Kurz schreef:
Thiver schreef:
Je hebt Amerikaanse politici die een sneeuwbal de zaal in meenemen als bewijs dat het broeikaseffect een leugen is. Dat zij zouden geloven wat jij zegt en erin worden geluisd door rijke investeerders lijkt mij zeer geloofwaardig. :P
Kijk jij ook wel eens die stukjes van John Oliver, Kurz? Dan zakt echt alle moed je in de schoenen...

@Thiver: ik bedoelde met aanrekenen overigens niet dat ze dachten dat Superman zelf heeft lopen knallen. Maar goed, de film kwam op mij zo duidelijk kapot geknipt over, dat ik ook echt het idee heb niet de hele/ de echte film te hebben gezien. Persoonlijk zie ik dan ook niet veel nut om op dit moment de film dan wel te verdedigen dan wel te bekritiseren, meer dan dat ik in m'n recensie gedaan heb. Ik ga over een paar maandjes wel eens goed voor de Ultimate Cut zitten.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 apr 2016 15:31

Ik kijk zelfs elke week de hele show.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 14 apr 2016 16:34

@ Kraan: gaat die UC wel eens verschijnen dit jaar? Zou me niks verbazen als ze deze een half jaar of zelfs pas een jaar later uitbrengen, uit commercieel belang :wink:.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 14 apr 2016 16:57

Dit jaar lijkt me wel, Snyder had het er over lang voordat de film gaat draaien. Maar ik weet niet precies wanneer. Op bv. Comingsoon (en Forbes?) werd een poos geleden gemeld dat dat halverwege juli zou zijn en volgens mij had Amazon.com dat als datum bij de pre-order. Maar dat is op aandringen van WB weer ingetrokken.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 14 apr 2016 17:53

Ik vond Batman v Superman nog wel een leuke film op zich, maar er was zoveel waar ik met m'n hoofd niet bij kon. Ik snap nog steeds niet wat Lex Luthors beweegredenen zijn voor het hele drama. Waarom zei Superman niet meteen tegen Batman:
Spoiler
m'n ma gaat er aan, help me
. En dan dat constante overbodige geneuzel over het bestaan van Superman, vooral een hoop onnodige diepgang, of een poging daartoe.

Gal Gadot vond ik het leukste personage, maar de aanloop naar de finale toe zorgde ervoor dat haar inbreng nogal uit de lucht kwam vallen. En waarom
Spoiler
pakte zij die speer
niet gewoon? Dat vind ik echt het allervreemdste. Wat overblijft is een visueel mooie film, die Knightmare vond ik awesome bijvoorbeeld, met een aantal toffe scènes. Maar verder vooral een film met een hoop overbodigheid, vreemde afkappingen, bizarre keuzes en helaas vrij saaie personages, inclusief Batman, hoewel ik Ben Affleck wel uitstekend vond acteren. Oh en de soundtrack, *kwijlt*.

ridjieddo
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door ridjieddo » 15 apr 2016 19:57

Creeper schreef:Ik vond Batman v Superman nog wel een leuke film op zich, maar er was zoveel waar ik met m'n hoofd niet bij kon. Ik snap nog steeds niet wat Lex Luthors beweegredenen zijn voor het hele drama. Waarom zei Superman niet meteen tegen Batman:
Spoiler
m'n ma gaat er aan, help me
. En dan dat constante overbodige geneuzel over het bestaan van Superman, vooral een hoop onnodige diepgang, of een poging daartoe.

Gal Gadot vond ik het leukste personage, maar de aanloop naar de finale toe zorgde ervoor dat haar inbreng nogal uit de lucht kwam vallen. En waarom
Spoiler
pakte zij die speer
niet gewoon? Dat vind ik echt het allervreemdste. Wat overblijft is een visueel mooie film, die Knightmare vond ik awesome bijvoorbeeld, met een aantal toffe scènes. Maar verder vooral een film met een hoop overbodigheid, vreemde afkappingen, bizarre keuzes en helaas vrij saaie personages, inclusief Batman, hoewel ik Ben Affleck wel uitstekend vond acteren. Oh en de soundtrack, *kwijlt*.
Eens met serieus alles, zelfs je opmerking over Batman. Daarbovenop vind ik die Knightmare scene wel meevallen
Spoiler
een van de slechtst choreografeerde vechtscenes die ik heb gezien

4/10

Plaats reactie