Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Praten en discussiëren over films in de breedste zin van het woord.
Plaats reactie
Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door Bilbo » 22 jun 2016 21:24

Hero (2002, Yimou Zhang)

Welkom in mijn persoonlijke top 10, Hero. Man, wat was dit een ervaring. Een prachtig verhaal, dat intrigerend blijft tot het einde. Het thema is werkelijk prachtig en ergens zeer inspirerend. Daar komt ook nog eens de prachtige visuele symboliek bij. Gooi daar sowieso een sausje van prachtige cinematografie en geweldige muziek overheen en je hebt een meesterwerkje. Het zal een tijdje duren om het duidelijk te plaatsen, maar deze zal wel degelijk een plekje in mijn top 10 vinden.

10/10

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 23 jun 2016 07:45

Bilbo schreef:Hero (2002, Yimou Zhang)

Het thema is werkelijk prachtig en ergens zeer inspirerend.
Onvoorwaardelijke onderwerping aan de Chinese staat?

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 jun 2016 08:34

Ik dacht na gisteravond
Spoiler
het opofferen van eigen idealen voor het uiteindelijke welzijn van het gehele volk
, maar als je het zo zegt...

Maar goed, 't is ochtend, geen tijd voor discussies: tijd om het portret van Xi Jinping te saluteren.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 23 jun 2016 12:16

Bilbo schreef:Zootopia (2016, Byron Howard & Rich Moore)

Creatieve setting gevuld met allerlei leuke en soms zelfs herkenbare personages en designs. Een echt visueel plaatje, de animatie is schitterend. Tevens is de cast uitstekend. Het verhaal verraste me met hoe volwassen de onderliggende thema's waren en hoe goed deze werden vertaald naar "kindertaal". Dit is een uitstekende film. Als Disney ergens een vervolg uit zo moeten rammen, zouden ze dat met dit doen in plaats van Frozen, aangezien de potentie hier gewoon veel meer aanwezig is.

8,8/10
Met meer dan een miljard opbrengst zit een vervolg er wel dik in.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 23 jun 2016 14:20

Poew dat had ik dus echt niet verwacht dat deze film nog zo goed gescoord heeft aan de box office. Vooral omdat deze Disney eigenlijk enorm matig gepromoot werd, hier in Nederland althans...

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 23 jun 2016 15:28

Bilbo schreef:Maar goed, 't is ochtend, geen tijd voor discussies: tijd om het portret van Xi Jinping te saluteren.
Salueer eerst deze taalnazi maar eens. :lol:

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 23 jun 2016 20:29

Het spijt me zeer. Vergeef mijn zonden.

Afbeelding

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 24 jun 2016 10:55

Zootropolis of Zootopia

Leuke Disneyfilm over het konijntje Judy Hopps die politieagent wilt worden en wordt gedwongen om samen te werken met een vos Nick Wilde om een verdwijning op te lossen van een otter. De film schuwt niet om grapjes te maken over andere Disney films zoals Frozen (Let it go). Goed getekend let vooral op de gezichtsuitdrukkingen van de vos Nick Wilde. Ook de grapjes over het natuurlijk gedrag van dieren is leuk bedacht en gebruikt. 8/10 :T

The Revenant

De film waarmee DiCaprio eindelijk zijn oscar won. Het verhaal is losjes, en dat is een understatement, gebaseerd op een echte gebeurtenis. Leonardo kreunt en steunt zich door de film heen en won hiervoor een oscar :} . Zijn karakter is helaas totaal niet sympathiek. De film is lang en te lang en vol met, dat dan weer wel, mooie shots van natuur. Dat is ook het enige wat ik echt goed vond de cinematografie. Ik raakte ook maar niet echt geïnteresseerd in het verhaal. Leuk voor een keertje maar een tweede keer zal ik deze niet kijken 6/10

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 jun 2016 14:33

A View to a Kill
Laatste Bond met Roger Moore en gelukkig maar. Hoewel de Walken een hele goede bad guy is, is het een niet meer dan matige Bond film. Te over the top, te flauwe humor, erg campy en eigenlijk gewoon niet zo veel aan. Net als de rest van de Moore films, die wat mij betreft allemaal tot de slechtste bond films horen.

5/10

The Living Daylights
Timothy Dalton's eerste Bondfilm lijdt nog een beetje aan de naweeën van het Moore tijdperk, met wat te flauwe humor in sommige actiescènes, maar de toon van de film is wel wat serieuzer en geloofwaardiger. Dalton is een stuk rauwer en realistischer als bond, maar heeft nog wel de nodige humor. Wel iets sarcastischer, maar dat vind ik alleen maar een pluspunt.

7/10

License to Kill

Bond neemt wraak op een drugsbaron omdat hij een van zijn vrienden heeft verminkt en raakt daarbij zijn status als 00 kwijt. Dalton zet een rauwe realistische Bond neer, voor Craig het cool maakte en kreeg daar een storm van kritiek voor. In mijn ogen compleet onterecht. Spannende en vermakelijke Bondfilm, één van mijn favorieten.
8,5/10

Goldeneye
Het niveau van een Bondfilm kan je meestal meten aan de themesong, deze had een goede.

7,5/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 24 jun 2016 15:32

Hardcore Henry
Lol

Beste woord om de film te omschrijven. Film die eruitziet als first person action shooter/beat' em up. En dus ook zo gefilmd is. :) Goed tempo, een leuke soundtrack waar zelfs Queen leuk in klinkt. Shalto Copley speelt wederom een leuk type. Moet alleen oppassen dat hij niet te vaak typetjes gaat spelen.

Darthmar
Filmster
Filmster

Bericht door Darthmar » 25 jun 2016 13:17

Independence Day: Resurgence

20 Jaar na de invasie zijn ze weer terug. Een schip van de oorspronkelijke aanval heeft op het laatste moment een noodsignaal verstuurd.

Positieve dingen over deze film: het verhaal gaat lekker snel en wijdt ook een beetje uit over de aliens maar niet te veel. Special effects zijn goed. De aliens zien er beter en dreigender uit. Leuk is de manier waarop de alien technologie is verwoven in die van de mensheid. Dr. Okun is grappig en heeft meer screentijd. Jeff Goldblum als David Levinson is top.

Negatief: de vader van Levinson voegt eigenlijk niks toe alhoewel het grappig dat hij net zoals in ID4
Spoiler
een groep kinderen om zich heen verzameld
. De film heeft geen echte opbouw naar de invasie zoals deel 1. Daarnaast is de opzet voor deel 3 wel erg opzichtig.

Opvallend: Will Smith's karakter Hiller wordt genoemd maar
Spoiler
de (ex-)vrouw van Levinson wordt nergens genoemd

Maar op zich is de film heerlijk popcorn vermaak en ik hoop op een director's cut of extended cut op blu-ray. 7/10

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 27 jun 2016 21:38

Ray (2004, Taylor Hackford)

Hoewel zo hier en daar lichtelijk langdradig, brengt Ray een zeer boeiende vertelling van een gedeelte van het leven van Ray Charles. Jamie Foxx steelt de show als Ray Charles.

7,8/10

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 01 jul 2016 14:25

Independence Day: Resurgence

Ik moet mijn ei even kwijt over deze rampzalige rukfilm. De eerste ID film heb ik recent nog eens bekeken, ik vind dat de film nog steeds onwijs vermakelijk is en naar mijn mening niet eens zo erg verouderd is. Toen het nieuws naar buiten kwam dat Will Smith dan ook niet zou terugkeren was ik onwijs teleurgesteld, ik dacht dat zijn ego namelijk weer begon op te spelen maar ik begrijp nu helemaal waarom hij bedankt heeft. Misschien heeft het ook wat met Suicide Squad te maken, maar het zou mij niets verbazen dat toen hij het script kreeg hij heel hard gelachen heeft en bedankt heeft voor de rol.

Hij wordt in deze film vervangen door niet 1 maar 2 acteurs, Jessie T Usher en Liam Hemsworth. En beide komen bij lange na niet in de buurt van wat Smith deed in de eerste film. Hemsworth misschien nog wel het meeste maar dat zegt niks omdat Usher zo'n ontzettend slechte acteur is. Alles wat hij doet is ongeloofwaardig. Zijn emotie's komen totaal niet over, het is zo ontzettend fake allemaal dat het lachwekkend wordt. En Hemsworth doet ook zijn best om zijn oneliners zo badass mogelijk te brengen maar ook hij is onwijs vlak. Daarnaast heeft geen enkel personage in deze film diepgang.

Nu verwacht ik ook geen Oscarwaardig script, ik weet wat voor een film dit is maar op het eind van de film wist ik nog steeds de helft van de namen van de personages niet omdat het mij gewoon niet kon boeien. Daarnaast zit er ook wat humor in de film, en mijn hemel wat is dat tergend. Volgens mij heet het personage Floyd (de man met de bril) en ik heb zelden zo'n nutteloos tergend personage gezien. Hij is er alleen om wat zogenaamde grappige zinnen te zeggen en letterlijk geen enkele zin die hij zegt werkt. Hij is absoluut de Jar Jar Binks uit deze film.

En dat ligt denk ik niet eens aan hem. Jeff Goldblum, een fantastische acteur die ik vaak onwijs grappig vind is ook totaal niet komisch. En als zelfs Goldblum tergend in je film is, dan is dat niet best. De film vinkt letterlijk alle cliché grappen af. Er zitten 2 gay personages in deze film, hun relatie slaat helemaal nergens op en zorgt op het eind zelfs voor een tenenkrommend en tegelijk hilarisch slecht moment. Judd Hirsch keert in deze film ook weer terug en ik heb geen idee waarom. Zijn verhaallijn heeft niks met deze film te maken. Hij zit er alleen maar in omdat hij ook in de eerste film te zien was.

Het enige waar ik over te spreken ben is de CGI en actiescenes en Bill Pullman. De actie ziet er goed uit, maar dat heb ik inmiddels ook al veel vaker gezien en als het me niks kan interesseren welk personage het eind van de film haalt doet dat er ook niet zoveel toe. En Bill Pullman krijgt als enige misschien nog wel een verhaallijn waar hij wat mee kan al is ook dat zeer mager.

Ik weet niet waar Roland Emmerich mee bezig is, maar met deze film, 10,000 BC, 2012, White House Down, Godzilla levert hij zoveel troep af hij zich wat mij betreft mag scharen bij de slechtste regisseurs in Hollywood op dit moment. Vanwege de actiescenes krijgt de film een 2 van mij. Ik wil deze troep dan ook nooit meer zien, ik kijk de eerste film nog wel een keer, en de Patriot en Universal Soldier.
2/10

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 02 jul 2016 08:25

Finding Dory

Pixar heeft indrukwekkende films gemaakt over de jaren heen. Bijna alle films van de studio raken een bepaalde snaar, wat een gewone Disney- of Dreamworks film bij mij niet doet. Films als Cars, Brave en The Good Dinosaur zijn een paar uitzonderingen.
Ook heeft Pixar tot nu toe indruk gemaakt met zijn vervolgen. Toy Story 2 en Toy Story 3 zijn misschien wel beter dan het origineel, Cars 2 was een dikke verbetering na de wat saaie en platte Cars, Monsters University bracht een nieuwe laag in het verhaal en als laatste is Finding Dory precies wat ik net zeg over Monsters University.

Beter dan het origineel is het niet. Dat was ook een lastige taak, Finding Nemo heeft al een status en een fanbase opgebouwd die gewoon bijna niet te overtreffen valt. Gelukkig probeert Finding Dory niet precies hetzelfde te doen als zijn voorganger. Het vertelt echt een ander verhaal en diept eigenlijk vooral Dory uit als karakter. In deze film kom je veel over haar als personage en verleden te weten en dat werkt erg verfrissend. In Finding Nemo was zij nog niet zo uitgediept. Deze film vertelt echt een nieuw verfrissend en op momenten erg emotioneel verhaal.

Het grootste deel van deze film is een beetje slapstick. Dit is niet negatief, want het is erg vindingrijke en creatieve slapstick. Het tempo in deze film is ongeveer 3x zo hoog als in Finding Nemo. Om deze reden vond ik het eerste deel wel beter, het nam meer tijd voor karaktermomenten. Dit doet Dory ook, en deze momenten mogen er zijn en zijn emotioneel. Het tempo is hoog in dit deel, maar ik moet zeggen dat dit ook wel verfrissend werkte.

De animatie is weer prachtig, het is echt te zien dat het een upgrade heeft gekregen sinds het eerste deel. De nieuwe ondersteunende karakters (vooral Hank) zijn ook erg leuk en ik kon in ze meegaan. De score en de liedjes zijn goed, al zijn ze me niet veel opgevallen. Pixar heeft weer een goede film met de nodige Pixar-feels afgeleverd voor de hele familie!

8/10

horizon
Filmster
Filmster

Bericht door horizon » 04 jul 2016 22:15

10 Cloverfield Lane
Leuk!

Erg geslaagde Cloverfield spin-off. De setting is een mooie draai aan het geheel. Het acteerwerk meer dan goed en de spanning wordt lekker beklemmend opgebouwd misschien dat naar het einde toe het een beetje net naast de bocht slipt maar dat is niet verkeerd. En uiteindelijk het
Spoiler
sf gebeuren maakt het helemaal af. Het is maar kort maar het design van het vliegende ding leuk. Chick wordt een survivor en maakt die keuze maar dan dat grote schip rechtsboven in de bliksem is awesomesauce.
.

Mooi, eerste 2016 film eindelijk gezien!

Plaats reactie